Gå til innhold
Fiskersiden

gjeddevann rundt drammen?


heike
 Share

Recommended Posts

Kan nevne et par vann i nærheten av deg som du kan prøve. Gjellumvannet i asker, Rødbyvannet på hurum, bondivannet i asker, Finsrudtjern og Brendsrudtjern i asker. Litt varierende gjeddebestander og innimellom mye smått, men en og annen storing kan du helt sikkert lure opp fra disse vannene. NB Husk avkrokingsmatte, lang avkrokingstang,vekt og kamera viss fisken ikke skal brukes til gjeddekaker. Ta også et lite søk her på ismeite og gjedde så finner du veldig mye bra info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fabrikk dammen kan også levere,den som er nedenfor heggedalsenteret. spør charlie på forumet.han er ett levende orakel når det gjelder gjellumvannet. Tidligere burde han hatt postadresse sivstrået 1380 heggedal[ :P ]

Men bestanden av gjedde er veldig stor mellom 0,7-2,5kg[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødbyvann har jeg fisket mye, men det er langt mellom de store..

Det det dessverre IKKE er langt mellom, er polakker og estlendere. De siste sesongene har de "invadert" vannet, og meiter beinhardt om sommeren, grunnet bra bestand av smågjedde (fin matfisk).

Vinterstid pepres isen med ståsnører, vi snakker 20-30 stk. Og det er ganske mange mann hver uke.

Møtte en kar der som nesten hadde gitt opp, etter å ha sett mengdene de dro opp.

Var selv en mislykket meitetur der i januar, artig å se uttrykket på gutta da jeg returnerte en kilosgjedde..

Synd at det blir sånn, men det er dessverre ikke noe man får gjort noe med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Lager litt liv i denne "gamle" tråden jeg. :angry:

Jeg har også fisket en del i Rødbyvannet (som mange kaller Røbbevannet).

Masse gjedde og abbor der, og det er også mort i vannet. Men det er som sagt et stykke mellom de virkelig store gjeddene. De største jeg har vært med å ta der har ligget på 4-6 kg, men har snakket med folk som har tatt større gjedder der. Har også tatt flere store abborer der.

Vannet er ganske utilgjengelig, og det er få gode ståplasser fra land (spesielt hvis vannivået er høyt, slik som nå). Båt eller kano er å anbefale.

Endret av Haugis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

jeg gjennoppliver denne tråden med å si at min pers på gjedde i rødbyvannet er 7kilo, en kompis har en liten robåt der som vi bruker når vi skal kose oss en dag/kveld på vannet.

Vi mistet ei gjedde for 5-6år siden der, kjempet med den i 30min tenker jeg før fortommen kom inn full av fliser.. En wirefortom jalla deluxe, vi hadde gjedda ved båtsiden flere ganger, men den var sprelsk og sprek og dro avgårde hver gang.. 10+kilo garantert!!den dro oss 100-150meter på en helt vindstille kveld.

Ang storfisk i rødbyvannet er jeg sikker på at her går norgesrekorden på dypet... er funnet ei død gjedde på stubberudstranda der for mange år siden som omtales som ei 20kg gjedde, her er jo sikkert moderasjon forlengst glemt, men den var nok stooor.

om noen skal dit og prøve seg blir jeg gjerne med som guide :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.