Hunter Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 Er litt spent på hva som er din drømmefisk, eller for å si det på en annen måte. 1. Av de artene du har tatt, hvilken er drømmefisken? 2. Og hvilken drømmefisk har du enda ikke tatt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shouni Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 Hei! Min drømmefisk var nok langen jeg fikk i bergen havfiskeklubb sitt tynnlinemesterskap- 12,75 kg på 0.30 sene var veldig spennende[ ] Setter også laksen jeg fikk i sommer veldig høyt- min hittil største på 5.4 kg.... Fikk faktisk en fiskeart jeg alltid har hatt lyst til å få nå i helgen- min første horngjel! Har fisket i over 20 år uten å få en før nå- utrolig![:I] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 Her er min største prestasjon og opplevelse til nå, en laks på 7500 gr tatt på flue i Vikja i Sogn. [ ] Karpe må være drømmefisken jeg ikke har fått ennå, forhåpentligvis en stor en også!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Inge S Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. Det må bli min første laks. Lå så utrolig mye gutsing, tid, frustrasjon og motivasjon bak den. 2. Tja, noe Big Game tror jeg.... tunfisk, sverdfisk, mako.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThorEH Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1.Så langt er det nok sien på 6,6 på flue 2.No stort no... pr.nå så er det europeisk malle på over 50 fra land (det skal jo være oppnåelig og) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Havengel Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. Seien på 14,2 på haspelstang. 2. Makrellstørje på stang i Norge! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjs Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. Må vel være min 114cm gjedde fra i år, andre høydare er vel min første laks (bare 3,2kg, men det lå mange års mistet laks forut for dette), breiflabb på 8,5kg på lett slukstang og fjellørret på 2kg+ (den siste riktignok som ufrivillig c&r) 2. Stor kveite eller skate, evt. noe annet storvilt, som f.eks. hai eller størje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pleco Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. sjøørret på 1 kilo ( [:I] ) som jeg tok på hvaler. ikke store fisken, men var sinsykt gøy på en #4/5 stang 2. havabbor. uansett størrelse (rettet opp etter at jeg skrev bonefish på nummer 2. sorry [ )] ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jansenh Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 sitat:Opprinnelig postet av Hunter 1. Av de artene du har tatt, hvilken er drømmefisken? 2. Og hvilken drømmefisk har du enda ikke tatt? [...i norske farvann] 1. Kveite, 11kg, meite fra land i Gandsfjorden 2. Den stoore piggvarren som venter på meg i Sandebukta. (3-4-5 kilo) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskekongen Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. Tro det eller ei, men min første suter 2120g 2. Må være en eller annen fisk som tømmer snella for sene, og som jeg ikke får opp. HAr altid drømt om å måtte kjempe med alt jeg har, for så å måtte si meg tapt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil L Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. Tja, ikke godt å si. Synes den lille skrubba jeg fikk i går på 600 gram var fin. Fordi jeg brøt en barriere med å få min første flatefisk. 2. Den pigvarren som er større enn JansenH sin!! Ellers ser jo skater ganske kjekke ut!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gismervik Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. Sjøaure 1,4kg tatt på #5 stang, der var det liv, men kanskje Rødspetta på 2,23kg går forran(meite i Februar). 2.Det må være ei skate fra land, og etter Davidsen sine beregninger så får jeg den på neste forsøk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hakuna Matata Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. Det må bli min første makrell eller berggylte. 2. Av en eller annen grunn har jeg sinnsykt lyst på HA og horngjel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1) Den kuleste jeg har tatt fra land er pigghå på 4,5 kg. Meitet med medium lett haspel utstyr etter små langer... Når den var på land og jeg skulle fjerne kroken snappet den munnen igjen og snøret røyk. 2) Fisk jeg drømmer om er steinbit og skate og HA.. (faktisk i den rekkefølgen også... [ ] ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pma Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. Abbor på 900 gr+ på spook 2. En minst dobbel så stor borre tatt på spook Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulff Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. Jeg jubla fælt når min første (og eneste [:I]) abbor over kiloen lå på isen. 2. 10-kilo+ gjedda som skal tas på ismeite til vinteren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haugen Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. Stam 2490 gr. Så fisken lenge før jeg fikk lagt brødet (flytende )riktig i vannet. 2. Havabbor, karpe, karuss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. laksen jeg fikk i sommer på flue, (5,6kg) 2. tja, tarpon, bonefish, kongelaks noe sånt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poppe Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 min første fisk selfølgelig! ørret på 400g var super deilig å få fisk da ble gnisten tent denne har vært grunnøaget for mange andre fine opplevelser som 83sommermakrell på 2timer, 3kg torsk fra land og slikt. det hadde vært kult med ha! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laksefiskern Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. Laks 2. enda større laks, eller første HA eller første steinbitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingar Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. Ørret 1.6 kg, tatt på caddis i et bitte lite vann på fjellet ved Nesbyen forrige helg!!! 2. HA som tømmer snella eller den ørreten på over 3kg som tar på julaften i en av New Zealands elver.....reiser 21.12!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabrielsen Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 1. Mange kandidater, men laksen min på 10,3 fra Tanaelva var vel den råeste kampen på fisk jeg har berget. 2. Noe skikkelig svært som jeg virkelig må bruke krefter på. Laks over 25 kilo, eller et eller annet monster i sjøen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
avkroken Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 I Norge: Karpe mi på 9 kilo Mitt høyeste ønske er karpe over 10 kilo I utlandet Karpe på 14,9 kilo Alt av karper over 15 kilo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoika Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 En gjørs på 4550g jeg tok på ultralett utstyr når jeg fiska laue... Drømmefisken som har uteblitt må være gjørs på 10+. (samt gjedde 10+) Ellers er europeisk malle og stor karpe også gode kandidater! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrophyHunter Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 1. Sjøørreten min på 2kg (juni-04) og selvsagt siste fangsten min : gjedde 6.8 kg [ ] 2. Helt klart gjedde 10+ [ ][ ][ ] Den SKAL Sitte i løpet av Høsten i år! [:X] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts