Gå til innhold
Fiskersiden

Ønskeliste (Hvilken fisk)


Recommended Posts

ahh... Har ikke fått noen spesiellt kule fisk... Den ene seien fra i sommer på lettspinn var jo litt artig... Var litt moro den makrellen på 850g som jeg tok på fluestanga når jeg var ute med dere, også... Men med mye nytt utstyr og en forholdsvis tolerant samboer, så skal vi nok se om fangstene ikke blir litt bedre fremover *krysser fingrene*

Ble foresten tilgitt relativt lett av R i går... Hun sa bare: om du har ryddet hjemme... så tilgir jeg det meste... og flaks som jeg hadde i går... så hadde jeg jo ryddet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Laks 4,6 på 10' Shimano Perfection 2-10g, Shimano Spirex 500 snelle, 0.16mm mono og krok 16 med mark tatt under fiske etter hektosrøyer.

2. Drømmefisken må være denne havålen som universalguru Aundun Skjølberg tok etter 30 netters målretta meite fra land: http://www.elbe.no/forside/3780 Bilde: http://www.elbe.no/95/imm008.jpg Laksen min på UL var flaks, drømmefisken tas etter lengre tids målretta satsing og hard gutsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:1. Av de artene du har tatt, hvilken er drømmefisken?

2. Og hvilken drømmefisk har du enda ikke tatt?

1. Er ingen trofè fisker, for å si det sånn. Så selv om den på 1670 var rå, så faller faktisk valget på aura som veide 1170gr, både fordi den ble tatt på tørrflue og fordi alt som skjedde føltes så... riktig! [^]

2. Det aner jeg ikke. Men en skikkelig gamp på kanskje 2kg (ørret) jeg hadde måtte jobbe mye med for å få, og faktisk hadde fått, hadde vel vert som en liten drøm vil jeg tru. Seiers følelsen er uslåelig når man lander en slik fisk og føler det så fortjent[ :o ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. tja, etter 50 timers fiske på en uke i ett lite fjellvann etter utsatt ørret (var IKKE mer enn 20 fisk i hele vannet) fikk endelig opp en på siste dagen, ikke større enn 900g eller no, men fy **** så fortjent.

2 hm ett eller annet stort og sjeldent på kystmeite :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mye, men dette er noe av det råeste den sisste tiden:

1. Brutt 10kg's grensa på gjedde for første gang TO ganger på rad,

hennholdsvis 12kg og 10.5kg fra Isesjø.

-To kilos vakende sei tatt på flue fra båt med maks tre sekunder til rådighet. Psyko fisk..

-Sjøørret(ikke av de største) men 1.3kg, spottet fisken først i et krystallklart litet sund(maks 1,20 dypt), perfekt kast, intrekk, fisken følger etter, akselererende intrekk...så bang! Så hele forløpet fra sø'en fulgte etter flua og til den tok helt inne ved beina mine og lå i håven 5 min senere!

Berget en 8kg's gjedde på UL og 0.18 sene uten fortom og liten jigg!!!

2. Mange drømmer også:

Kveite, Stor-Sei(15+), HA, Nrk Gjedde, Abbor på over 2kg, Ørret tørrflue over 2kg, meite Rødspette over 2kg, Skater.

Utland:

Tarpoon(flue), Bonefish(flue), "Nil-Abbor", Marlin, Sailfish, Wahoo, Kingfish, GT, Yellow finned Tuna, +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Litt konkurranse her, men havabboren over 3 og ørreten på 6550 konkurrerer vel om 1.plassen.

2. Kanskje litt situasjonsbetinget, men pr i dag - tarpon på over de magiske 100lb på flue....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.