Gå til innhold
Fiskersiden

FS-treff Bontelabo (Havmusbilder)


Hunter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet egentlig fint lite om bunnforholdene, men tror ikke bunnen der er veldig råtten. Hvilken krokstørrelse vil du bruke? Hva vil du ellers putte på riggen? Hva med agn, hvor får man tak i det nu for tiden?

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agn sliter jeg med selv men har vel en 2-3 makreller igjen i frysen. Men det burde vel kunne gå an å få tak i litt agn på bontelabo[ :) ] Mener Erling (Gone_fishing) nevnte at det kostet 9 kr kiloen for makrell så det er jo overkommelig...

Kommer vel til å bruke standard oppsettet på surf stanga med pulley rigg med en 4/0 og en 6/0 sirkelkrok (går jo stor lange der[ :D ]) Ellers så blir det vel en litt mer moderat rigg på walton stanga med enten 4/0 sirkel eller noen mindre standard kroker. kommer vel til å prøve standard paternoster først på denne stanga...

Pleier å ha noen pærler i div farger samt noen selvlysende, men om dette er noen fasit tviler jeg på siden jeg er ny i "gamet".

Pulley...

2510_s.jpg

Her er den riggen jeg pleier å bruke, men ser at jeg har to 5/0 kroker på dette av en eller annen grun... Pleier å ha den største kroken øverst siden det er den fisken som regel sitter på. Hvis dere ikke ser det så er det stålwire som krok fortom og mono til søkket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det ja. Takk for opplysninger. Selv er jeg helt mongo på å lage meg slike, og ser samtidig at det står rimelig skralt til å mappa... Ser ut til at jeg skal kunne få tiden til å gå på jobb onsdag og torsdag. Får gjøre et forsøk i alle fall. Det er så greit med å jobbe i en fiskeutstyrsbutikk, ingen klager når man sitter og steller med tackler.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var innom Bontelabo i forbindelse med en havfisketur forrige helg. Da fikk vi beskjed om at de ikke solgte agnfisk til privatpersoner. Mulig de har endret rutiner, for dette gikk greit før.

Men det er mye stor sild å få kjøpt i butikkene. Reke gjør vel også susen. Jeg har noe liggende i frysen og kjøper med noen sild også.

Oz: Jeg har noen ferdigsydde tackler du kan få låne av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Hunter

Vi var innom Bontelabo i forbindelse med en havfisketur forrige helg. Da fikk vi beskjed om at de ikke solgte agnfisk til privatpersoner. Mulig de har endret rutiner, for dette gikk greit før.

Men det er mye stor sild å få kjøpt i butikkene. Reke gjør vel også susen. Jeg har noe liggende i frysen og kjøper med noen sild også.

Oz: Jeg har noen ferdigsydde tackler du kan få låne av meg.

Da får det bli å finne seg noen sild. Skulle duge det, samtidig som jeg lurer på om jeg har litt frossen makrell i fryseren også.

Finfint med tackler Hunter, ha dem i bakhånd når jeg driter meg ut med mine egne. Uansett, noe må jeg jo ha å gjøre på jobb i morra og onsdag...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det er noen som har det når de kan sitte å knyte tackler på jobb :)

Erling kjener noen som jobber på bontelabo der så da er det vel kanskje derfor han får kjøpt. Litt rart at de ikke selger til privatpersoner i grun, er vel det samme om en butikk eller en enkelt person kjøper en kasse med sild?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trondheim fant jeg nettopp en asiatisk matbutikk som solgte makrell i trepakninger til 28 kroner kiloen. De solgte også tunfisk, akkar og spansk makrell, pluss en del fisker jeg aldri har sett før. Mulig noe taggmakrell av noe greier. Makrellen kom fra Ellingsøya. Kanskje det fins en slik butikk i Bergen også?

Jeg er fortsatt virituelt og mentalt med på treffet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som vi bare blir 3 stk.

Skal en av oss kjøpe inn agn eller skal vi ordne det hver for oss?

Jeg kan gjerne kjøpe inn litt reker og sild så deler vi på utgiftene.

Jeg er ved Bontelabo litt før kl 17

Oz: Skal jeg plukke deg opp på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Hunter

Kan se ut som vi bare blir 3 stk.

Skal en av oss kjøpe inn agn eller skal vi ordne det hver for oss?

Jeg kan gjerne kjøpe inn litt reker og sild så deler vi på utgiftene.

Jeg er ved Bontelabo litt før kl 17

Oz: Skal jeg plukke deg opp på veien?

Ikke nødvendig å plukke meg opp, jeg er ikke gammel som deg, husker du vel, så jeg kan gå ned. Ung og sprek og med godt humør!

Om du handler litt agn er det brillefint, så får du litt spenn i morra.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hei og hå og jommen hadde jeg ikke to makrell liggende i frysern jeg og. Skal fikse seg med agn vaffal!

Jeg har kjempetro på dette. Sikker på av får sinnsykt mye sinnsykt stor fisk! Eller no... Eller ikke... Vet ikke jeg...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været ser ut til å bli bra, men det er meldt kaldt. Så gode varme klær kan være en fordel. Jeg er forøvrig nødt til å gi meg rundt midnatt. Merete skal på jobb fredag morgen og da må jeg ta meg av guttene. Og de er morgenfugler de.

Kjøper som avtalt med noe sild og reker.

Skal bli moro å fiske litt med FS-folk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.