Gå til innhold
Fiskersiden

FS-treff Bontelabo (Havmusbilder)


Hunter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uansett kvalitet, her har dere et par av mine bilder fra kvelden vår på Bontelabo. Disse ble ikke allverden, men da skulle dere sett de andre, de var rævva de...

2621_s.jpg

Hunter i sin nyyydelige flytedress. valgt spesielt pga fargen. (klarte ikke dy meg, Svein, det så så flott ut...)

2622_s.jpg

Her har vi samme mann. I samme dress. Med kveldens største fisk.

2623_s.jpg

Hunter og Rønsingen koser seg (nuvel...) og venter på at havmusa skal bite

2624_s.jpg

Gone Fishing med kveldens største mus. Peeent. Denne ble forøvrig kåret til Bergens mest fotograferte mus siden Rocco tok seg en runde blant russen...

2625_s.jpg

Og her er samme rakkeren, opp, nært og personlig.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Snedig, jeg klarer aldri å bestemme meg for om havmusa er en pen fisk eller ikke. Den har alt den trenger, men ser ofte latterlig ut på bilder. På land synes jeg at jeg hadde funnet verdens vakreste skapning, men på bilder... tja. Ser nesten ut som en litt rar og død hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom man etterlyser tips fremfor kritikk ifm bildene: Ser ut til at det beste tipset til gjengen må være: Brett ned dressene for å bli kvitt refleksen ved fotografering eller gjør som Vilhelm: Tape over refleksen med en nøytral tape.

Ellers forstår jeg vel Thor tildels med bakgrunn i følgende: Selvsagt er fiskegleden i sentrum, men det er også hyggelig å kunne dele fiskegleden med andre ved hjelp av gode, understrekende og forklarende bilder. (Tror også det er dette Thor vil ha frem, om enn noe mindre fargelagt ;-) )

(Tror dette var personlig rekord i kolon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe stort problem å fikse på dette i PS. Men det er ikke noe jeg gidder å bruke tid på. For min del er poseringsbilder med fisk hovedsaklig for dokumentasjon og skryt [ :) ]. Er selvsagt enig i at å dele fiskegleden med andre er en del av det, men jeg tror ikke teknisk og komposisjonsmessig perfekte bilder er helt nødvendig for å få til det. Jeg var klar over problemet med refleksene (og man ser det jo ganske fort på skjermen), og tok til en viss grad høyde for det. En ide kan være å gå lenger unna og zoome inn på motivet i stedet for å gå nærme. Slik kan man dempe den kraftigste effekten av blitsen. et annet triks kan være en softbox eller en slik hvit skjerm man monterer foran blitsen. De siste her i hovedsak for speilreflekskameraer.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lennart

Må jo bare lette mitt hjerte....Hvis jeg "koser" meg med min kjære i sjøen....kan jeg skryte på meg havmus ? [ :) ]

Bare sørg for å ta gode bilder. Viktig å dele gleden med andre ved hjelp av gode, understrekende og forklarende bilder (skamløst stjålet fra Espens innlegg...).

[ :) ]

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kommer en tur innom Bergen i sommer, og da tenkte jeg å prøve litt meitefiske der. Jeg har litt kontakt med Oz på MSN, og driver å planlegger ganske så smått nå.

Hvordan er fisket fra bryggene/Bontelabo om sommer'n?

Oz stiller som guide så sant han har muligheter for det. Hvis ikke trenger jeg en annen guide :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer en tur innom Bergen i sommer, og da tenkte jeg å prøve litt meitefiske der. Jeg har litt kontakt med Oz på MSN, og driver å planlegger ganske så smått nå.

Hvordan er fisket fra bryggene/Bontelabo om sommer'n?

Oz stiller som guide så sant han har muligheter for det. Hvis ikke trenger jeg en annen guide :P

Gi et ord du så skal du bli guidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.