Gå til innhold
Fiskersiden

I morgen starter ekspedisjon Karpe


Remy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

9 kilo er i dag den magiske specimengrensen på Karpe i Norge. På samme måte som at en mort på 600 gram er helt ok, så er en 900 grams mort diger ;-) En karpe på 6 kilo er uansett en fin fisk man kan være stolt av, mens en på 9 kilo får man ikke sånn helt uten videre. Etter norsk standard, så er ikke 6 kilo stort. 6 kilos fisk kan man få i svært mange vann i Norge nå. ;-)))) Sikkert 10-20 vann (om ikke flere?) som produserer slike fisk. Det beste av alt er at det blir stadig flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han får en av de passe store (er litt forsiktig med å si STOR nå, hehe) karussene eller suterene som svømmer der. Hadde vært tøft det også, uten at han hadde vunnet noe veddemål av den grunn.

Hvor mange er det som skal dit i kveld for å se på? Hadde egentlig tenkt meg på harvetur, men ble litt fristet til å dra til Ulsrud i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Er det ok badetemperatur på Ulsrud nå? Tenkte å ta med kjærring, unger og Golden Retriveren til naboen... HAha. Men Remy må nok regne med en del badende mennesker. Tempen ligger nok på 16-17 grader noe som er varmt nok for mange. Og folk bader der til langt uti september. Men det er gjerne gærninger det da, og siden gærninger alltid er a-mennesker er faren for badende mennesker størst om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

sitat:Er det ok badetemperatur på Ulsrud nå? Tenkte å ta med kjærring, unger og Golden Retriveren til naboen... HAha. Men Remy må nok regne med en del badende mennesker. Tempen ligger nok på 16-17 grader noe som er varmt nok for mange. Og folk bader der til langt uti september. Men det er gjerne gærninger det da, og siden gærninger alltid er a-mennesker er faren for badende mennesker størst om morgenen.

Kunne ønske jeg var A-menneske jeg. Før var jeg reins****a B. Slakt om morgenen[|)], konge[ :D ] om kvelden. Nå er jeg A om kvelden (et svakt bilde av Kristen Gislefoss er det siste som passerer netthinna) og nærmere C om morgenen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lak

sitat:Opprinnelig postet av Trym

Det kan da ikke være vanskelig.

Vi snakker om 10 stk. bamsemums, altså enkle... ikke 10 poser?

Enkle ja og bare prøv...

Kis må si du begynner å bli rå på ordspillene her inne.

Okay.... to triks som må prøves da... 10 Bamsemums på 1 minutt og 20 solleti på 1 minutt.

KIS klarte 20 saltstenger på 68 sekunder på første forsøk, så det bør la seg gjøre på under 1 minutt med litt trening.

Det som vil imponere meg mest er han / hun som klarer 30 knott i munnen samtidig som han / hun drikker en halvliter cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Trym

sitat:Opprinnelig postet av Lak

sitat:Opprinnelig postet av Trym

Det kan da ikke være vanskelig.

Vi snakker om 10 stk. bamsemums, altså enkle... ikke 10 poser?

Enkle ja og bare prøv...

Kis må si du begynner å bli rå på ordspillene her inne.

Okay.... to triks som må prøves da... 10 Bamsemums på 1 minutt og 20 solleti på 1 minutt.

KIS klarte 20 saltstenger på 68 sekunder på første forsøk, så det bør la seg gjøre på under 1 minutt med litt trening.

Det som vil imponere meg mest er han / hun som klarer 30 knott i munnen samtidig som han / hun drikker en halvliter cola.

Hey! Det er jo frokosten min det jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom tidligere i dag med stol til Remy. Cato (T) hadde også tatt turen. De var i gang og hadde landet en suter da jeg var innom. Snakket med han pr tlf i sted og da hadde han hatt et tyngre run som snagget og slapp kroken i blekkene. Ikke så tung at det var karpe mente han, men muligens en noe større suter....... rapporter følger nok......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet flue sittende i stol i ca 14 dager nå og kan vel si at ja, det var helt klart fluefiske. Ville kalt det fluefiske om jeg så hadde ligget på bakken og kastet..... ksjlnner ikke argumentet her, eller er det det du begynner gå tom for? [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettop fra en røykleveranse (hvordan kan man dra på en slik ekspedisjon med for lite sigg, URUTINERT!) hos Operasjon Karpe.

Så litt fisk, men de ville ikke (bombe) I det Karpfenschwester hadde pakka ned så så man et haleslag, og rigging av fluestang måtte til, og jeg ville bare hjem. Kunne ikke gå gjennom skogen alene uten lykt...

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første økt over, i morgen blir det telting fremover, turte ikke i dag siden været er så ustabilt. 12 timers fiske, 1 suter (ca 800), 11 mort, ganske så bra snitt faktisk for å være på flue, 4 abbor, en som dro TUNGT og rett inn i bladene og etter fem min gikk den av etter å ha kuttet ca halve liljeskogen. Nå har jeg rosahender og lukter jordbær og muggne erter. Sove nå, pån igjen kl 05:00. Har prøvd å lokke triks ut av både Cato Bekkevold og Tom Ole i dag også, og har fått noen. Desverre tas mange av karpene LANGT der ute, mens de som tas LANGT der inne er det umulig å rullekaste ut til pga av alle lilje bladene. Så jeg får håpe at fôringen trekker de ditt jeg får ut flua. Nå har jeg tittet litt frem og tilbake og sett et par karper, og jeg skal bøye meg ydmyk i støvet. For noen fisker, og etter å ha sett ett par av de våknet til live, Im stunned.. Jeg skal definitivt, ja tro det eller ei, meite kun etter EN art, nemmlig karpe hvis jeg ikke får en i løpet av denne tiden.

Takker for hyggelig selskap Cato og Michael som var en saviour med siggen :D En annen kar kom også innom fra forumet her som jeg ikke har møtt før. Det var også hyggelig...

Fisket forresten med 3 stenger. En med en grose globug fisket på bunnen med strike indikator, en med en mindre litt over bunnen og en med int line og aktivt nymfefiske. Den jeg mistet mistet jeg på den store globugen. Ser det er mye forventinger nå, kult det, men håper at det blir fisk da. Ikke ofte jeg blanker for å si det sånn, og den følelsen er rimelig kjipt, men er mentalt forberedt på det. Og til slutt, en stor takk til Tom Ole som bidrar med veienett, avkrokningsmatte, vekt og karpesekk....

Tom Ole: Tar du med et par pakker crack lights opp når du kommer? Så blir det lettere på natten, Mine var for gamle og lyser like mye som en syk ildflue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.