Gå til innhold
Fiskersiden

Handle på nett fra Cabelas


Tørrflua
 Share

Recommended Posts

Har lest mange tråder og linker for å finne ut hva som lønner seg i forhold til å handle fra Cabelas og andre nettfirmaer. Ser ut som magnum.no er måten å sende ting på, men synes det var litt vrient. Det jeg i utgangspungt har tenkt å handle er MINN KOTA RIPTIDE 55s elmotor og BOTTOM LINE 4200 (til pontongen). Dette er store lange pakker og da blir båtfrakt det mest aktuelle.

Er det noen som har en oppskrift på hvordan man går fram ?

Har mutter'n boende i sverige, er det mere lønnsomt å sende (posterestante) via hun ?

Tørrflua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at Cab. skal ha 40% av kjøpesummen i frakt, og enda mer for ting over 42", dt tar 3 mnd å få sendt det. Moms/toll osv. ville jeg vurdert å se etter en el motor her hjemme. De minn kotane som finnes her til 1990 og oppover er jeg ikke sikker på om går i saltvann.. Sikkert, om man skylder dem bra nok, vet at de bruker de i den svenske skjærgården.

Man har og MotorGuide her. Og trenger man 50lbs trust på en dongbåt?

Cabelas har livechat customer service, har mine mistanker om at du kanskje finner svarene der.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg ville vurdert www.lebaron.ca i Canada. Prøv å omkalkuler kursen på utstyr og du ender oftest noe billigere enn i usa. Bestilte Aqua-vu en tid tilbake. det ble dyr frakt, men gjett? Den kom hjem innen 24 timer etter at jeg bestilte, på døra med DHL!! Husk at hvis du med frakt og mva får en vare billigere enn hva det ville ha kostet i Norge, så har det uansett lønt seg.

Endret av Professor Bacon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest mange tråder og linker for å finne ut hva som lønner seg i forhold til å handle fra Cabelas og andre nettfirmaer. Ser ut som magnum.no er måten å sende ting på, men synes det var litt vrient. Det jeg i utgangspungt har tenkt å handle er MINN KOTA RIPTIDE 55s elmotor og BOTTOM LINE 4200 (til pontongen). Dette er store lange pakker og da blir båtfrakt det mest aktuelle.

Er det noen som har en oppskrift på hvordan man går fram ?

Har mutter'n boende i sverige, er det mere lønnsomt å sende (posterestante) via hun ?

Tørrflua

hva skal du bet for den???

jeg kan muligens skaffe en til deg (brukt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 1 month later...

Hei Tørrflua

Er det noen som har en oppskrift på hvordan man går fram ?

Har mutter'n boende i sverige, er det mere lønnsomt å sende (posterestante) via hun ?

Gå via Sverige är direkt en omvei i tillegg til at toll avgifter mm. blir detsamme eller dyrere.

Næ-e, det finns berre en ting å si: eBay, dessidert billigst på allt. Man må vere medlem og ha erfaring med å kjøpe eller by der, og det kan vere en hindring for enkelte.

Jeg kjøper det meste der, frå Bomber LongA for 1-3 USD til hydraulstyring eller Autopilot til båten. Ca en tredjedel til halv pris når du har det i "hånda". Betalingsformidlingen, PayPal som er en del av eBay-systemet er suveren.

Frakt (pris, type mm.) avtales på førehånd med selger innen du legger bud eller kjøper direkt. Tunge ting: båtfrakt, lette ting 4-10 days Airmail letter eller Parcel post (United States Postal Service). I noen tilfeller Fedex, UPS eller DHL.

(exempel: Snelle: Daiwa Theory 2500, pris 420:- NOK innklusive toll, MVA og frakt. Pris her hjemme 2.500:- NOK!!??)

I somras mötte jeg en danske i svenske Vättern. Hans kanadiske trollingbåt var köpt på eBay, innklusive allt utstyr s.s. djupriggar, stenger/sneller stanghålldere m.m. (unntatt Lowrance ekkolodd LCX 111 HD som han kjøpte rimeligt av en venn i Danmark), utruligt.

Inget land i verlden kan sende/frakte ting hit så billig som USA, ikke enns Canada så jeg foreslår du/ni kjøper frå USA direct. Min tidligere erfaring med Cabelas: dei er for store og har for stor administrasjon. Skittdårleg service har dei også i tilleg til dårleg lagerhåldning.

MVH

Flodstrøm

PS. Har du kjøpt el-snurran enn? DS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte noen wobblere og litt småstæsj fra Cabelas ca midt i desember. Varene ble sendt 20. des, men jeg har ikke sett snurten til dem enda. Antar at en av de ansatte sitter og ror ei lita jolle over atlanter'n... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med flyfrakt har du varen fra cabelas etter 7-10 dager.

mens med båt, så har de en grense på 3 mnd før den må være fremme. Jeg ventet 2 og en halv måned jeg på noe fra cabelas med båtfrakt. Selv om de tar mye i frakt så kan man ennå gjøre gode handler, særlig hvis man passer på å handle når dollarkursen er lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nylig et Fortress anker på eBay: kostet kostet meg i "hånda" litt over 700 NOK innklusive båtfrakten som tog ca 5 veker. Sendes frå Kanada som "Gift", ingen toll og avgift. da summen var under 500 NOK (grense for Gift frå Kanada). Samme Fortress selges her (Watski) for ca 1.700 NOK.

Venter med spenning på Hydraul-styringen med tilt-bar styrepumpa. (skal montere autopilot senere). Dette utstyret koster i sverige 15-17.000SEK. Hva prisen er her hjemme tør enn ikke å tenke på. Trur jeg kommer undan med halve det svenske priset og da er Autopiloten i prinsipp "gratis". Kommer med meir innfo når grejene har kommet i hus. ( pris m.m. ).

Hilsen Flodstrøm

Endret av Flyfishing for Salmon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.