Gå til innhold
Fiskersiden

Status Oslofjorden


palkr
 Share

Recommended Posts

En kjapp tur ut på fjorden i grålysningen i dag. Langs land minnet vannet til tider om det jeg hadde med på termosen ;-) Overflatetemperaturen har falt veldig raskt den siste uka, fra 20 til 15 grader. Mon tro om det medfører litt mer fart i ørreten? Ellers var det ganske tamt, makrellen var delvis på hugget, ellers noen sporadiske napp på bomberen. Bytte til tobis hjalp ikke nevneverdig heller. Men det ble da litt frisk luft, og litt agnfisk til en havfisketur til høsten (som vel egentlig er her allerede....).

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på Bygdø en kjapp tur i går for å teste fluestanga og klumpene jeg skal ha med til Cape Town. Fikk nada, men så endel sild, og litt plasking og slikt.Flustang i #10, skyteklump på 340 grain og fluer på størrelse med en liten hund var tydeligvis litt "overkill" på horngjeld og makrell. [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Hoika

sitat: Torsken i fjorden er finfin matfisk.

Spiste Oslofjord-torsk og hvitting til middag i går!

Ikke dumt det!

Skulle ønske det var meg som kunne spise fersk fisk fra havet igjen. Så tror jeg tar turen over til Mosselandet og kaster litt med stangen etter torsken. Får vann imunen av å bare tenke på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.