Gå til innhold
Fiskersiden

So long, suckers! Nå med Ascension-rapporter!


cb
 Share

Recommended Posts

Da begynner meldingene tikke inn:

"Men kontakt med fire marlin i dag, to ble med inn. Helt sjukt fiske. Pitchbait maa vaere det mest spennende fiske jeg har opplevd. Wiggos marlin hoppa haugevis av ganger, og nesten opp i baaten. Jeg og LHO har booka oss inn paa baaten til en lokal helt for tre dagers fiske der. Ellers blir det vel litt landfiske ogsaa. Varmt og klamt her nede. Dette er temmelig sjukt.

Cato, Morten, Lars og boenda."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(dere faar flytte dette innlegget til utlandet. Maskina her er litt merkelig. Kommer ikke inn paa forumet under utland)

Foerste dag: Fire blue marlin etter teaserne. LHOs den stoerste, 5-600 pund, men hogger ikke. Morten er neste, den tar klokkereint og er dypt kroket og gaar dypt. Morten river den inn paa noen minutter. Ca. 300 pund, svoemmer videre. Wiggo tar over direkte, og kroker en hissigpropp paa rundt 350 som hopper hele tida og gaar paa halen. Sjuk fisk. Min bommer paa pitchbaitet og blir aldri kroket. I dag fikk Morten en liten en paa rundt 200 pund paa 30-punds utstyr. Hoppa som en kanin den ogsaa. Faatt endel FETE bilder av hoppende og tailwalking marlin! Kjoerer kun standup. I dag hadde jeg og Lars day off, saa vi lempet litt popper fra land og tok noen BJ foer vi leide en lokalbaat. Fikk diger skipjack tuna paa haspel, temmelig frisk fight rundt halve baaten. Lars fikk en liten YFT paa vei ut mot boeya. Daarlig fiske etter YFT der ute, men etter to bomhogg og masse hissig oilfish kroker han en tung fisk paa halv tuna. Et kvarters svetting senere paa standup maa jeg leke mate og leaderman og bryter inn en sixgill paa anslaatt 800 pund og 4-5 meter. I morra er det marlindax igjen. Knallvaer, litt vel varmt. Kos dere i snoeen!

CB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tommy Vik

sitat:Opprinnelig postet av cb

(dere faar flytte dette innlegget til utlandet. Maskina her er litt merkelig. Kommer ikke inn paa forumet under utland)

Foerste dag: Fire blue marlin etter teaserne. LHOs den stoerste, 5-600 pund, men hogger ikke. Morten er neste, den tar klokkereint og er dypt kroket og gaar dypt. Morten river den inn paa noen minutter. Ca. 300 pund, svoemmer videre. Wiggo tar over direkte, og kroker en hissigpropp paa rundt 350 som hopper hele tida og gaar paa halen. Sjuk fisk. Min bommer paa pitchbaitet og blir aldri kroket. I dag fikk Morten en liten en paa rundt 200 pund paa 30-punds utstyr. Hoppa som en kanin den ogsaa. Faatt endel FETE bilder av hoppende og tailwalking marlin! Kjoerer kun standup. I dag hadde jeg og Lars day off, saa vi lempet litt popper fra land og tok noen BJ foer vi leide en lokalbaat. Fikk diger skipjack tuna paa haspel, temmelig frisk fight rundt halve baaten. Lars fikk en liten YFT paa vei ut mot boeya. Daarlig fiske etter YFT der ute, men etter to bomhogg og masse hissig oilfish kroker han en tung fisk paa halv tuna. Et kvarters svetting senere paa standup maa jeg leke mate og leaderman og bryter inn en sixgill paa anslaatt 800 pund og 4-5 meter. I morra er det marlindax igjen. Knallvaer, litt vel varmt. Kos dere i snoeen!

CB

Å fy feite[:0][:0] Nå ble jeg misunnelig, varmt vær og stor fisk. Høres ut som om dere har det helt greit[ :) ] gleder meg til bilder!!

Flyttet av Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny en som havnet feil plass - denne fra CB:

Onsdag: Helt doedt paa marlin trollinga. Lite troekk paa boeya, men svenskefaan fikk en oilfish paa lett utstyr. Wiggo mista to sixgill paa stol. Kjoerte for lett tipper jeg. Neste dag saa gutta en blue marlin og kroka den. Petter hadde trukket riktig lapp, og fikk en minneverdig havtime med en blue marlin paa 600-650 pund! Saann er fisket her, det handler ikke om aa vaere dreven, men nesten kun om aa trekke nummer i en hatt. Synd men sant. Jeg og svenskefaan dro ut med Noddy for aa meite hai. Etter to minutter vaer den foerste inntil baaten. Liten, kanskje 15 kilo. Etter det hadde vi fire run, men de ble aldri kroket. Hadde aldri kroken i kjeften. Bet bare av biter av agnfisken. Nar det moerknet dro vi ut til boeya, og svenskefaan skaulle selvsagt ha en oilfish til paa lette utstyr (faar jo aldri fisket sjoel med han i naerheten!!!) Etter en halvtime ga han likevel stanga til meg, og en halvtime senere kjente jeg noe digert ta agnet og dra avgaarde. Jeg kroket, og uten kopp og sele var det enormt tungt. Etterhvert fikk jeg kopp, og kunne loefte litt paa fisken. Men stanga var en 8-15 kilo og snella en TLD 15. Fisken var en sixgill, snittstoerrelse her er rundt 400 kilo. Kjoerte den en stund foer stanga brakk, fortsatte en stund til foer ringene fikk det, og tilslutt gikk sena. Hadde ikke litt nubb engang. I gaar var en eneste marlin oppe og tittet paa greiene (Wiggo sin tur igjen) men det blev inget. Etterpa dro vi paa puben, og alle ble kanon. Neste morgen var det ergo kun meg som dro meg opp og fisket halvdag med Noddy. En stor baat har ankret opp et stykke ut, og den trekker til seg mye fisk. Lempa popper og dro mye BJ. Hadde en wahoo etter, byttet til dorging, kroket en dorado paa 6-7 kilo, datt av like ved baaten. Nytt hogg der jeg saa wahooen, klipte sena. Nytt agn med wire, fikk hogg, strippa 300 meter snoere paa null time. Helt sjukt, maa oppleves! Fighta hardt og fikk etterhvert opp en wahoo paa kanskje 30 kilo paa lett utstyr og haspel. Fikk ellers igjen Tomicen den tok! Dro naer land og lempa popper. Fikk mye BJ, og paa slutten hogg en amberjack en meter fra baaten. Strippa nesten snella, dro over et rev og snoeret gikk. Fortsatt grisevarmt her, men kald pils hjelper! I kveld blir det grilla wahoo paa hele gjengen. Savnert ICKE!!!! Norge veldig mye. [8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(flyttes til Utlandet, Ascensionrapport, men dette begynner vel aa bli rutine. Maskina er mongo, dette er eneste maaten jeg faar lagt inn rapport paa)

Gaarsdagen for mitt vedkommende handlet kun om aa sove og bli menneske igjen. Ergo holdt jeg meg inne. De andre dro ut. Wiggo fikk en sailfish paa haspel som hoppet rundt hele Atlanteren. Utover dette saa de flere BM, men de nektet aa hogge som saa ofte foer. Ute paa boeya hadde tunaen kommet tilbake, saa gutta berget middagen. Svenskefaan plukket opp en liten sixgill paa rundt 7000 pund paa standup (stanga og snella mi) paa rundt 10 minutter (stoerellsen fikk svensken til aa raskt oppjustere den vi fikk med baaten til Noddy til minst 900 pund) og Morten gjorde sitt beste for aa knekke stanga mi paa en sixgill paa rundt et halvt tonn. De andre gutta gikk for det meste rundt og surret langs land mens jeg surret paa Hays House. I dag dro vi ut med Noddy igjen (koster kun 70 pund for en tur paa 5-6 timer for hele baaten!) og dro foerst ut til den store baaten som ligger oppankret her ute. Dorget noen runder, og Lars og Wiggo fikk dobbelhogg av dorado. Wiggo mistet sin, Lars fikk opp sin. 5-6 kilo hoppegal fisk. Deretter dro vi inn til English Bay for aa fiske agn til kveldens haifiske. Denging av poppere gav resultat, og Lars dro paa en BJ paa rundt 5 kilo. Under den lurte en diger en, samt en amberjack. Jeg fikk den store BJ'en til aa ta en meter fra baaten, og den renset snoere greit av snella foer den dro ned i revet og rettet ut splittringen. Fikk noen flere foer vi la oss paa drift etter hai. Hengte tre slasha skipjack tuna etter halen fra baaten, samt kadaveret fra doradoen. Det lokket fisk, men kun mangder av Rainbow runner, Filefish og triggerfish. Etter plassbytte uten resultat kjoerte Noddy oss rundt halve oeya og sa: Faar dere ikke hai her er havet tomt!

Ikke lenge etter ble snella til svensken strippet for snoere. Han kroket, og etter en frisk fight kunne jeg wire en Galapagoshai paa rundt 100 pund. Klippet den loes, og vi fortsatte. Svensken fikk nytt hogg (han hadde flaks i dag!) og kroket en mindre en paa rundt 30 kilo. Etter dette fikk han og Wiggo dobbelhogg. Wiggo mistet sin, men Lars fikk sin inn. Rundt 150 pund. Vi (jeg) fant ut at det trengtes flere bilder, og at fisken maatte en tur oppi baaten. Det var en tabbe! Den trasha nesten hele skuta, oss og utstyret. Men det ble noen bilder tatt av "ikke hoff-fotograf dene uka heller"-Wiggo. Min jobb som fotograf ble skjemmet av blod, oedelagte wirehansker, en opprevet t-skjorte og i det hele tatt. Ny dag med Noddy i morra. De andre har blanka paa marlin og ligger naa i boeya der de har faatt noen YFT. Kos dere i kulda, her er det 30-35 grader om dagen, rundt 25 om natta.

CB

"NEI, der bomma du! Alt ska treffa klokkereint midt på tyskåren!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.