Gå til innhold
Fiskersiden

Ismeite = Ståsnøre !


vm
 Share

Recommended Posts

Dette var i Tønsberg sent 70, tidligt på 80 tallet ja, ser du har oversikt [ :) ] .

Kan stemme med det navnet også, husker det var snakk om en engelskmann, men jeg mener det ble tatt en på over 10 av en annen, som da tydligvis ikke ble meldt inn, eller evnt. ikke godkjent ?

For det ble hvertfall sagt det at han engelsmann ikke tok den aller største.

Husker noen av de som fisket gjorde noe så unormalt som å slippe de uti igjen [ ;) ].

Derfor var det også litt snakk om den som skal ha vært over 10 kg også, da det var noen som mente det var galt, siden den kunne ha vært fisket opp før [ :D ]. Men det var greit og, siden den ikke kunne spises [ :o ].

Litt annet forhold til C&R nå kanskje [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de er utdødd ja , hadde en anelse om det. Husker hvor svære de fiskene var hvertfall, kunne se de svømme rundt der i dammene i sola. Men nå er dette over 20 år siden, så jeg kan jo huske litt feil anngående at de var over 10 kg, men jeg tror ikke det.

Det var flere som tok fisk over norgesrekord uten å rapportere det inn hvertfall, det husker jeg. Om noen skrøyt på litt på vekta, er vel også mulig. Men svære var de hvertfall.

Husker brodern tok en abbor der på mellom 1,5 og 2 kg også, så det var stor fisk der !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gateprofeten

Alle fiskene (med muligens ett unntak) er døde nå. Dette var en svært gammel stamme - med fisk på godt over 50 år. Arthur Cooke tok den største (dokumenterte) fisken på 9600 gram - men ble nektet norgesrekord pga manglende norsk statsborgerskap. Kompisen hans tok fisk på nesten 9 kilo samme året. På denne tiden var der kun en håndfull fisk igjen i dammen - og de fleste var fanget og navngitt (86-87). Mulig det fantes større fisk på 70-tallet - men desverre ingen dokumentasjon på dette. Fantastiske gamle fullskjellede fisk - synd de er borte nå. Dammene var jo også i særklasse med tanke på fiskens størrelse vs dammens. Man kunne se fisk opp mot 10 kilo sole seg - og sågar tidvis spise brød fra overflaten. Synd disse fiskene er borte :-(

Piscator på forumet kunne jo komme på banen også - han var jo tross alt den som først satset seriøst etter disse fiskene[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.