Gå til innhold
Fiskersiden

Tips om fiskeplass


Breiflabben
 Share

Recommended Posts

Hei,

Førstkommende helg kjører jeg følgende rute for familiebesøk:

Stavanger-Sirdal-Valle-Dalen-Seljord-Skien-Sandefjord. Med i bagasjen er selvsagt fiskeutstyret, og jeg håper på noen korte stopp på veien for å ta noen kast. "Problemet" er at man på denne reiseruta kjører forbi en mengde tilsynelatende gode plasser - og tiden strekker desverre ikke til for å fiske i alle vannene. Derfor: er det noen som vet om gode fiskeplasser langs denne reiseruta? Er ute etter plasser der det er mulighet for ørret 0,5 kilo og oppover.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seljordsvannet er kjent for å ha noen av de største ørretene i norge-flere fisk på over 12 kilo er tatt. Og det er mye ørret der også -har fisket der med garn og fikk mye ørret på 250 til 500 gram. Sjekk den lokale sportsbutikken eller campingplassen i seljord for hvor de gode stedene fins. I elva som renner ut i vannet vet jeg det går en del bra ørret-har selv sett kilosfisk bli tatt der-veldig mange fine kulper og høler der forresten-den er litt dyp(elva). Rett over brua som fører veien over elva inn til seljord-der er det en god fiskeplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.