Gå til innhold
Fiskersiden

Fox meitestenger


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Har akkurat vært i snakk med FOX, da jeg skulle bestille inn en del nye stenger. Desverre er ikke de fleste leveringsklare før andre uke i juli.

Noen av de nye gjeddestengene får jeg inn nå snart.

Kommer til å bestille inn en del av de nye stengene så fort de er leveringsklare.

Men mye av det andre nye smådimset kommer om en uke eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Er det noen som har testet eller hørt noe om denne nye modellen for 2005?

http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...roducts_id=2565

Denne har jeg ikke hørt så mye om, men til dette bruksområde er det nok Fox kevlar barbel multitip som er det råeste. Rått til Suter, Brasme, og elvefiske etter Stor Stam og Buk og selvfølgelig barbe hvis den muligheten skulle oppstå. Var så dum at jeg testet stanga til Eskildsen, helt rått å kaste med og sikkert enda diggere å kjøre fisk på, ryggrad til å takle det meste. Har bestemt meg for at det blir to sånne må bare fi(sk)e finansene først. Med en listepris på 200 pund på leslies blir det en utfordring. Hva er forskjellene på denne og Kevlexen med 1,75 pund testkurve på den råeste tuppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurransen på meitemarkedet i UK og Europa for øvrig er hinsides. FOX har vel innsett at de ikke lenger kan surfe på motebølgen og må tilpasse prisene sine til et mere realistisk for folk flest nivå.FOX er utvilsomt veldig bra produkter. Utfordringen deres er at det begynner å bli en god del andre som puster dem tungt i nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok riktig som Syver sier at konkurransen i Uk og Europa generelt har gjort at FOX må tilpasse prisene sine mot andre leverandører. Det som likevel er spesielt med FOX er jo det at så og si alle nyheter på karpe- og gjeddefronten nesten alltid er utviklet av FOX, mens de andre aktørene kun kopierer produktene.

Ser du på årets nyheter på FOX-karpestenger så har de nå innebygd Line Clips + Betaligh slot i stanga. Noen andre som har det?

I tillegg er også 80% av smådimset nytt for året.

Klart FOX har produksjonkostnader ved slike ting, noe andre ofte skor seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Klart FOX har produksjonkostnader ved slike ting, noe andre ofte skor seg på.

For å pirke litt, alle har vel tilsvarende produksjonskostnader? Poenget er vel at Fox har UTVIKLINGSkostnadene i tillegg, mens (mange av) de andre "bare" kopierer. Liten tvil om at Fox stort sett er kvalitet, og at de lanserer mange kreative og interessante løsninger, kanskje noen ganger litt for kreative? Det er en hard kamp om kundene, men i noen tilfeller er ikke videreutviklingen av produktene til det bedre, og ofte er endringene kun av kosmetisk art. Dette ser man ikke bare innenfor produksjonen av utstyr til (karpe)meite, men innenfor hele fiskeutstyrsbransjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.