Gå til innhold
Fiskersiden

Maggot Hvordan


link
 Share

Recommended Posts

Når jeg fisker med maggot, bruker jeg fluekroker fra str. 10-14, fordi de er sterke og tynne nok til å ikke punktere maggoten. For at maggotten skal vifte med kroppen, fester jeg kroken i den tynne hinna mellom de to "øynene" på maggotten, som visstnok er bakkroppen på maggoten.

Håper det hjalp litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett må du først avlive maggoten med et realt nakkeskudd!

Ikke pent å fiske med levende agn ! :)

Rett på forumet etter hjemkomst fra festen, ja :D (hvis klokka her er riktig sef) Jeg tipper du hadde over 3 i promille :D:)

Forvrig benytter jeg samme metode som nevnt over, og stort sett klarer jeg å ikke pungtere maggotten..

Edit : Ser ut som om noen har snudd om døgnet her vel? Denne posten er ikke skrevet på natta, men 17:14 på ettermiddagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle fester maggoten som nevnt i hudfliken mellom de to svarte prikkene. Finnes også erfarne isfiskere som fester i motsatt ende da de mener det er lettere å ikke punktere larva der.

Helt korekt det håvard.

Er mye bedre og feste den i den tynne enden ( motsatt side av der øynene sitter).Punkterer nesten aldrig da.

Maggoten beveger seg da også lettere og gir mer liv når den er i vannet

:o

Synd det tok så mange år før jeg skjønte dette :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra artikkelen Drøye Røyer på hovedsiden:

skogseidmaggot500.jpg

Alle tredd på en Owner Mutu Light i Strl #6 og det er ikke av de minste krokene. F.eks vesentlig større enn alt annet som normalt benyttes til maggotfiske og ikke spesielt syltynne i godset. Alle tredd på i hudfliken mellom de to prikkene i den ene enden. Ikke noe spesielt bra bilde, men det illustrerer i hvertfall at det bør være mulig å tre maggot på små kroker uten å pungtere dem om man gjør ting riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har altid problemer med og sette på maggot. Åssen skal den egentlig settes på uten at du skviser den når du skal ha den på kroken :D

Kjøp deg magottkrok og sett kroken mellom "øya" (de to prikkene) og ytterst i huden. Lar du kroken ta godt tak i magotten,-vil den punktere magotten. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.