Gå til innhold
Fiskersiden

"Ukentlige" Treff I Bergensområdet


 Share

Recommended Posts

Vær hilset godtfolk!

Man har den senere tid registrert at det finnes endel individer i Bergen og omegn som vet å sette pris på en god fisketur i selskap med fine folk.

Tre fine turer etter havmus og andre artige vesen som finnes i sjøen har det dukket opp et klart behov for mer fisking hos noen av oss. Dette tar man konsekvensene av, og oppretter denne tråden, som skal brukes til å planlegge og reklamere for flere av disse treffene.

Man ser for seg at man i utgangspunktet forsøker å ha en tur i uka, og hittil har denne vært lagt til torsdagen. Andre dager er selvsagt like aktuelle, det kan man se an i forhold til hvor mange som kan når.

Disse treffene er selvsagt ikke nødt til å være på Bontelabo, det finnes relativt mange spennede steder innen kort kjøreavstand fra sentrum. Kom gjerne med forslag til hvor man kan vende nesen neste gang.

Som et utgangspunkt kan man liste opp disse:

Sjøflyhavnen, Sandviken

Helleneset, Eidsvåg

Fleslandskaien, Flesland

Svelgen, Øygarden

Rongesundet, Øygarden

Frekhaug, Meland

Kjør på med flere forslag, og forslag til når disse skal fiskes rene.

Mvh Oz

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis det er noen som har flere tips til hvor det kan være aktuelt å fiske er det fint. Vi begrenser oss selvsagt ikke til saltvann. Ei heller til en type fiske. Alt er lov. Bortsett fra dynamitt da. Men det er jo aldri lov...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kaien på Breistein? Noen som har erfaring derfra?

Forholdsvis dypt rett fra land der. Skal være en god plass for lange og brosme. En kjapp fergetur rett over fjorden, så er man på Valestrand, Osterøy. Også en plass med muligheter for fin fisk, bla pigghå og flatfisk. Har ennå ikke testet plassen selv, men jeg har lyst.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdsvis dypt rett fra land der. Skal være en god plass for lange og brosme. En kjapp fergetur rett over fjorden, så er man på Valestrand, Osterøy. Også en plass med muligheter for fin fisk, bla pigghå og flatfisk. Har ennå ikke testet plassen selv, men jeg har lyst.

Mvh Oz

Tror vi må ta turen dit om ikke så lenge. Det blir vel neppe mer fiske for mitt vedkommnde før jeg drar til Etne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ok.

Onsdag om ca en uke blir det muligens fisking. Noen av dere skabbete kuskinn som er gira? Hva med Sandflyndre Svein? Har du fått noen av dem i det siste? Skal vi prøve?

Forsøk å samle restene av dere selv og kom dere opp av senga og ut og fisk! Den var til deg Svein, som ligger hjemme og spyr.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal til Bergen på møte på onsdag til torsdag og onsdagen er satt av til fisking. Då skal trollmannen frå Oz knuses sønder og sammen.

Er gira på å prøve Breistein, Steinestø eller der i område.

Knuses sønder og sammen? Husk at du er ei lita jente, og at min datter på 10 måneder kunne fått større fisk enn deg mens hun sover.Her blir det lite knusing, bare vennlig oppmuntring og en klapp på skuldra fra meg når du blanker og jeg haler i land den ene fine fisken etter den andre.

Vent, sa jeg "håning og mobbing"? Mente sevsagt "vennlig oppmuntring og en klapp på skuldra".

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe som vanlig, men kommer sikkert innom i 23-tiden (når musene står opp) :D

Var nede og rekognoserte litt på Breistein før påske. Hvis ikke fergen går seint om kvelden/natten, er det vel en ypperlig kai å prøve?

Tror fergene slutter å gå relativt tidlig, så det skal ikke være noe problem. Har litt trua på Breistein som Pigghåplass også, når den er inne på Bontelabo nå skulle det vel være mulig å få den der og.

Selv er jeg hissig på å prøve etter de flate, i tilfelle kunne nok en fergetur over til Valestrand vært en god ide, der er det jo også endel gode steder for lange, brosme og hai.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe meitefisker, men det hadde vert gøy å være med på en tur å se dere i aksjon :)

Har vel litt utstyr til å fiske med agn men ikke allverden :D

Har dere prøvd dere på kaiene her ute i Nordhordland? Sikkert mange flotte plasser her ute :P

Er ikke noe meitefisker, men det hadde vert gøy å være med på en tur å se dere i aksjon :)

Har vel litt utstyr til å fiske med agn men ikke allverden ;)

Har dere prøvd dere på kaiene her ute i Nordhordland? Sikkert mange flotte plasser her ute :unsure:

Altså lenger ut en F.haug :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe meitefisker, men det hadde vert gøy å være med på en tur å se dere i aksjon :P

Har vel litt utstyr til å fiske med agn men ikke allverden :D

Har dere prøvd dere på kaiene her ute i Nordhordland? Sikkert mange flotte plasser her ute ;)

Altså lenger ut en F.haug :unsure:

Vi begrenser oss ikke til meitefiske. Vil noen fiske med sluk eller flue er de like velkomne som alle andre. Alle er velkomne altså. Bortsett fra de med dynamitt, det bråker så fælt. Vi har ikke forsøkt så mye der ute, dvs Rønsingen med frue bor jo der ute i ødemarken, så de har sikkert fisket noe der.

Men altså, du er hjertelig velkommen til å være med. Flue etter sjøørret er jo ikke dumt om natten det heller har jeg forstått, så her er det bare å slenge seg på.

Mvh Oz

Endring av post i forum (eller tillegg om du vil): Eller du kan få åpnet øynene for den fantastisk fiskemetoden kystmeite! Du må bare passe deg, etter det er det ingen vei tilbake, og det kan fort bli dyrt :)

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal til Bergen på møte på onsdag til torsdag og onsdagen er satt av til fisking. Då skal trollmannen frå Oz knuses sønder og sammen.

Er gira på å prøve Breistein, Steinestø eller der i område.

Jeg er enig med LarsM ;) Så slipper jeg å reise så langt :)

Bor jo så langt ute i ødemarken ifølge Oz :unsure::D:P

Ps: Har dere prøvd på gamle fergekaien i Knarvik?? ( fergeleiet tvers over fra Steinestø)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vore på steinestø og breistein før. Fekk ein god del lange og hvitting.

På steinestø kai vart det vel tatt ei fin lange i fjor sommer. Huska ikkje sizen men stor var den iallefal.

Er kjempegira på å prøve etter steinbit. Det har eg aldri fått på surf før. Kva med den straumen sør for Bergen? Huska ikkje namnet i farta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vore på steinestø og breistein før. Fekk ein god del lange og hvitting.

På steinestø kai vart det vel tatt ei fin lange i fjor sommer. Huska ikkje sizen men stor var den iallefal.

Er kjempegira på å prøve etter steinbit. Det har eg aldri fått på surf før. Kva med den straumen sør for Bergen? Huska ikkje namnet i farta?

Eg veit det er tatt fin steinbitt fra land, fra en stor molo litt forbi Mongstad :D Der fikk de også fin knurr :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit det er tatt fin steinbitt fra land, fra en stor molo litt forbi Mongstad :D Der fikk de også fin knurr :o

Steinbit hadde forsåvidt vært interessant, men forbi Mongstad??!? Det er jo relativt langt ute da... Litt for langt for meg, som skal hjem i rimelig tid og på jobb klokken tidlig neste morgen...

Min stemme går til Valestrand på Osterøy. Kun en svært kort fergetur fra Breistein. Der har vi litt fler muligheter når det gjelder arter, da det er fine plasser for både pigghå, lange, brosme og alskens flatfisk. Har litt trua på steinbit der og...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då stemmer eg for Valestrand. Der er det også muligheter for litt o-laks fiske og sjøørret i osen.

Eg kan hente deg etter jobb Oz. ca kl. 16.30. Ta med makrell! :D

Midt i blinken. Vi ringes, kan møtes i Sandviken i halv femtida ja. Tar selvsagt med en liten pose makrell. Stor takk til Harald på jobb som hadde 20 stk han ville bli kvitt!

Mvh Oz

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.