Gå til innhold
Fiskersiden

Duell Mellom Mp Og Gabrielsen


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Som mange fikk med seg lagde jeg og MP et veddemål på festen på Månefisken. Den av oss som får størst SØ på flue fra land i Indre Oslofjord før kl 12:00 lørdag 6. mai får 500 kr fra den andre.

Husker heller ikke helt hvordan det gikk til, men jeg tror det var heftig skryting fra oss begge to som gjorde at vi ble enige om en duell. Vi har tidligere begge bevist at vi duger som SØ-fiskere med mange flotte fluefiskede sjø-ørreter fra forskjellige elver og ikke minst i Oslofjorden. Men ingen av oss ville tåle å høre at den andre hadde mer peiling på SØ-fiske enn seg selv!!! :P

Basert på uttalelsene våre fra kvelden må jo dette være finalen i verdensmesterskapet i fluefiske etter SØ!

Vel, vel - her vil i hvert fall eventuelle fangstrapporter dukke opp etterhvert, blir vel ikke så mye før litt uti april for min del i hvert fall.

Måtte den beste fiskeren vinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

500 kroner er jo litt pinglete beløp når det gjelder vedding (en kasse vin er det litt mere schwung over eller 1.000,- om man MÅ vedde om penger), men her henger vel kanskje heder og ære litt høyere?

MP har forøvrig også lovet Erlend SØ på flue, kan hende at MP trenger en støttekontakt når han tar noen øl??

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende det her, skal satse hardt de siste 2 ukene av april. Pengene spiller liten rolle, her er det heder og ære jeg fisker for!

MP har forøvrig også lovet Erlend SØ på flue, kan hende at MP trenger en støttekontakt når han tar noen øl??

:D

Har jeg?! Husker at jeg prøvde å vende Erlend vekk fra karpekjøret, men ingen garanti. Ja ja, vi får prøve å ordne det da! Og JA, jeg trenger noen til å passe på meg og gjerne filme det som skjer, slik at jeg har oversikten. Noen frivillige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å drikke på hverdagene også, Morten? :lol::lol: Du skal ha for attituden, det er sikkert :D

Mht. filming av den unge herrens utagerende oppførsel, vil jeg bestemt mene at du nok er like godt tjent med muntlige referater dagen etter. Mye lettere å tilbakevise slike som løgn og oppspinn, enn dokumentarfilm :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ble det årets første tur med fluestanga etter SØ på meg og Svenna i kveld, og Svenna brukte ikke lang tid på å få sin første SØ for i år. Allerede på andre kastet beit denne på (på Tomicwobbler!):

21032006225748O9O8UtF5eTLP.jpg?50

480 gram!

Like etterpå var den min tur:

210320062257482I9kWL69628x.jpg?75

En fin SØ på 880 gram, på denne flua :

210320062257483owa467OFN7Q.jpg?74

Så ble det en torsk på meg og en sild på hver av oss, Svenna sin på 2 hekto - ellers temmelig dødt!

21032006225748BISDoDlW2628.jpg?92

Vel, da er jeg i hvert fall i gang - blir spennende å se hvor mange dager det tar før MP tar en større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i kveld også, og fikk en til - uten at den var stor nok til å overta ledelsen. Men jeg er vel egentlig litt fornøyd med at det ble SØ denne gangen også. Selv om den ikke var så stor. Moro var det likevel - det er futt i mindre SØ også!

240320062311258l8Ax6Gs22Hn.jpg?55

740 gram! Fikk i tillegg 3 torsk.

Da blir det sannsynligvis en ukes pause fra SØ-fisket mitt. Dama reiser til utlandet på søndag og blir borte en uke og da må jeg være hjemme med minstemann. Litt dårlig timet - ser ut til å være greit å få SØ i fjorden akkurat nå - og det blir sikkert bedre til uka

:lol:

Men, men - jeg kommer sterkere tilbake i april. Da bør jeg først bryte kilosgrensa, og så tokilosgrensa - og så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det var på tide å jekke ned Svein litt, så jeg tok meg en rask kveldstur på torsdag for å gjøre noe med det. Det gikk fint, endte opp med to stk SØ og en torsk.

Var latterlig kaldt, så jeg stressa litt med å sette ut fiskene. Derfor har jeg ikke bilder ved siden av målebånd, men regner med at det blir tatt større fisker, så det skal ikke være noe problem!

230320062251IiuEz1YYuTOouyjGvS.jpg?13

1,1kg tatt på en liten brun reke.

230320062237ALEq43JQfVm9y8yWwK.jpg?11

Kom tilbake når du er et par kilo tyngre

230320062228hqWV5M1h8L82o9r3fQ.jpg?2

Der satt visst en til! 1,25kg denne gangen. Tok en lang svart zonker fisket saaaaaakte. PS. Jeg er ikke trøtt, liker bare ikke blitz i mørket! MongoMP

230320062253BkSfaxLMio1V68DWL5.jpg?55

Ut igjen med den også. Den ligger forresten ikke rett på blåskjellene, det er en del vann der selv om det ikke kommer fra.

Ellers hadde jeg en god del kontakt med fisk, håpløst å gjette verken art eller storleik. Bortsett fra en fisk om hoppet i mørket, så det var det enten SØ eller en svært atletisk torsk.

Deilig å være i teten, får se hvor lenge det varer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter en uke uten fisking var jeg svært ivrig på å komme ut så da dama mi kom hjem fra Londom (og dermed kunne ta seg av minstemann) nøyde jeg meg med å sjekke hva hun hadde kjøpt til meg på taxfreen også bar det av gårde sammen med Svenna mot Oslofjorden. Uka jeg måtte holde meg innendørs på kveldstid hadde resultert i en del nye fluer som skulle testes, og helt på tampen - sent på fredags kveld, hadde jeg bundet en børstemarkimitasjon som skulle vise seg å være fristende for fisken.

Vi fikk ikke stå alene der vi skulle fiske, men det var trivelige folk som var der, så det var bare hyggelig. Svenna startet med å dra pen torsk på fluestanga (2,4kg), mens jeg drøyde litt med å få fisk. Fikk først en flyndrefisk som sikkert er skrubbe men som jeg ble litt usikker på. Si gjerne ifra de som har peiling på slikt. Passe stor var den i hvert fall, 680 gram.

02042006212745JOnl3NhBqBIy.jpg?19

Like etter beit denne på, 720 g:

020420062127452jDt5d846Td5.jpg?56

På kastet etter mistet jeg en som var stor - uten at jeg har noen mulighet til å anslå vekt. Bare det at det var en fisk jeg gjerne skulle hatt opp.

Litt senere på kvelden beit denne på, og jeg kunne tillate meg å smile litt:

02042006212745iAjGHYOgv8Fg.jpg?58

Vekta viste 1620 gram - veid på to forskjellige vekter:

02042006212745BqXe21A7OEG4.jpg?80

Og den var ganske lang:

02042006212745q6G6s5l6g4h8.jpg?32

Begge to tatt på en ordinær børstemarkimitasjon:

02042006212745V3MC5iel5kjp.jpg?9

Svenna fikk en mindre SØ som ble sluppet ut igjen, og vi fikk begge sild og torsk.

Vel, da leder jeg igjen - og jeg håper MP er grei og lar meg få lede noen dager før han slår til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.