Gå til innhold
Fiskersiden

Duell Mellom Mp Og Gabrielsen


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Hmmm. Er det månen du baserer teoriene dine på eller er det andre ting? Skal fiske skikkelig til helga siden det ikke ble noe fisking denne uka, så jeg håper du ikke har helt rett i dine antagelser.

Konkurransen varer bare ut april (pga livet utenom fiskingen for oss begge :blink: ) - og selv legger jeg inn årene (eller kaster stanga som det kanskje burde hete) på torsdags kveld neste uke da vi skal bort den helgen.

Er ikke så veldig mange forsøk igjen før det er over - men drømmen om 3kg++ er der enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det har vært en ekstrem kald vinter i Oslofjorden og det er fremdeles kaldt om natten. Siden jeg bor i finnmark nå så får jeg ikke flulgt med så godt som tidligere, men de rapportene jeg får fra kompiser, sammenhold med erfaringer fra tidligere år, så ser det ut som om de første uke i mai blir best. I 2005 var det mars. Men her snakker jeg altså om å treffe toppen. Det er godt mulig å få brukbare fangster både før og etter mai, så det er ingen grunn til å gi seg. Hvis dere ikke forlenge konkuransen så tipper jeg vinnerfisken kommer de siste dagene i april.

Skitt fiske til dere begge!

<_<:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en ekstrem kald vinter i Oslofjorden og det er fremdeles kaldt om natten. Siden jeg bor i finnmark nå så får jeg ikke flulgt med så godt som tidligere, men de rapportene jeg får fra kompiser, sammenhold med erfaringer fra tidligere år, så ser det ut som om de første uke i mai blir best. I 2005 var det mars. Men her snakker jeg altså om å treffe toppen. Det er godt mulig å få brukbare fangster både før og etter mai, så det er ingen grunn til å gi seg. Hvis dere ikke forlenge konkuransen så tipper jeg vinnerfisken kommer de siste dagene i april.

Skitt fiske til dere begge!

<_<:lol:

Hmmm, ikke umulig at du er inne på noe. Bare surt at jeg skal ha eksamen 11. og 13.mai! Har blitt noen dager uten fiske for meg nå, men kommer nok sterkere igjen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter nesten en uke uten fisking (skjønner ikke hvordan det gikk til :o ) er jeg nå klar for siste stor-satsing på SØ denne våren. I kveld reiser jeg ut til Langåra sammen med noen andre ivrige fiskere for å bli der hele helga. Har ikke vært der før, men har sett på video at stedet er fint og de andre har tatt mye fin (men ikke så stor) SØ der tidligere.

Det kan bli folksomt (også pga konkurransen) og været er kanskje litt vel fint, men jeg holder motet oppe. Og det er jo ingen grunn til at det ikke skal være mulig å få litt større SØ der, så jeg skal stå på! Vil ikke gamble på at en medium SØ på 1,62 skal holde når MP setter igang med sluttspurten.

Håper å få tid til en kveldstur eller to neste uke, men greier jeg ikke å dra opp noe stort denne helgen spøker det, med mindre fluestanga til MP slår krøll på seg :D .

Konkurransen er altså over 1. mai. Desverre, men også heldigvis. Har lyst til å fiske etter andre arter også - og hver gang jeg gjør det nå tenker jeg bare på at jeg egentlig burde ha vært i fjorden med fluestanga. Da jeg var og fisket sik på Jarenvannet tidligere i april ble det tatt fin SØ der jeg pleier å fiske, og samme da jeg var i Glomma forrige helg. Men jeg kan jo ikke bare fiske SØ.

Evt rapporter om bra SØ i helgen blir rapportert og lagt ut her mens evt bilder kommer på søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabrielsen melder om en SØ på ca. 40 cm i kveld...og utrolig nok en del torsk!

Ikke dårlig, men heldigvis ikke noen ny lederfisk - hvis den ikke skulle ha k-faktor på MINST 2,53

Er med hjertet i halsen at jeg sjekker rapporter etter at Svein har vært ute. Har blitt mye jobbing og skole i det siste, kombinert med noen pubrunder, men siste uka skal det satses!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute en liten morgentur nå, tenkte jeg skulle prøve det siden morilden herjer om natta. Mista en liten ørret etter få kast, under kiloen. Spilte egentlig ingen rolle, så jeg fisket videre. Ble noen torsker og et par flyndrer før det satt fisk igjen. Trodde lenge det var torsk, men det var noe med hoderistingen som var litt annerledes. Nå skal det sies at jeg blir lurt av dette stadig vekk. Etter 3-4minutter med dyp kjøring kom plutselig fisken opp og ristet hodet i overflaten. Stor SØ! Hadde den vel på under fem meters avstand, så jeg fikk tatt en god titt - før den datt av. Om det er fordi jeg alltid klemmer inn mothakene eller bare uflaks får jeg aldri vite, ei heller størrelsen på ørreten. Er jo vanskelig å tippe størrelse i vannet, men vil tippe at det var en fisk på mellom 3 og 4kg.

Var passe lei etterpå, og heftig vind fra en upassende retning gjorde at jeg kastet inn årene ganske tidlig. Blir nok en morgentur til før konkurransen er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg MP, trist å miste stor SØ - spesielt når man hatt den på en stund. Håper du får den på kroken igjen og berger den - men først i mai :P

Langåraturen ble fin sosialt sett. Det ble mye hygge rundt bålet og litt fint var det jo der ute også. Fangstmessig ble det på en måte standard for i år for meg. Masse torsk og kun en SØ pr kveld og heller ikke så stor. To av de andre fikk hver sin på rundt kiloet, så fisket var ikke all verden.

Her er SØ jeg fikk første kvelden, ble gjenutsatt da den så puslete ut:

2304200614213987R7jtO82EG2.jpg?76

Og her er den jeg fikk i skumringen på lørdagen, min tredje på akkurat 720 gram i år:

2304200614213981JQ1sW8vo2C.jpg?58

Ellers ble det mest slike:

23042006142139ex87U4Q6RA2A.jpg?50

Vel, da spøker det for stor-SØ på flue i april for min del.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, dette har vært en vår med mange SØ for min del. Det spesielle i år er at det nesten ikke har blitt blanketurer, kan telle antall turer uten SØ over målet på en hånd - og likevel ha fingre igjen. Innrømmer glatt at det ikke er vanlig for meg, vanligvis pleier blanketurene å være i flertall. Men det som også er spesielt i år at at SØ over kiloet sitter så langt inne. Snittet på SØ jeg har tatt i indre Oslofjord de senere år (unntatt i år) ligger på godt over kiloet (få, men store), med topp på bortimot det dobbelte av årsbeste. Men det er selvfølgelig fiskeguden som straffer meg for skrytingen på festen på Månefisken hvor veddemålet med MP ble inngått. Tipper jeg glatt napper opp 2-kilos og vel så det på en av de første turene neste år (da jeg ikke skal ha noe tilsvarende konkurranse gående).

(Huff, nå begynner jeg igjen :rolleyes: )

I år er det ikke mye SØ-fiske igjen på meg. Eneste muligheten jeg har igjen i konkurranseperioden er torsdags kveld, etter det er det opp til MP om han skal ta meg igjen helt på tampen - han har helt klart potensiale for det med pers på fluefisket SØ i fjorden på 2,8 !

Og fra neste uke av tror jeg ikke jeg gidder å bruke mer tid på sjø-ørreten. Nok er nok - og nå er det andre arter som skal til pers! Hvorfor skal f.eks gjeddene få svømme helt i fred for fluene mine? Og isen i marka er i ferd med å forsvinne...

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en kort morgentur på Tommy og meg, men gikk dårlig som vanlig. Masse morild gjorde at vi ikke fikk annet enn sild før det begynte å lysne. Jeg klarte å lure opp en liten SØ - nr.10 i år. Forholdene var fine bortsett fra at det var morild og speilblankt.

Har mista litt lysta nå, men prøver kanskje en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er delvis fordi alt du gjør lager "lys-spor" i vannet. Evt vading, fluesnøret og t.o.m. flua. Dermed virker det nok skremmende på fisken. Godt mulig at fisken også velger å la være å spise under slike forhold, noe som kan komme av at byttedyrene er mindre aktive (bare gjetting fra min side) . En liten sild som rører på seg i morilden blir umiddelbart oppdaget på sikkert 10 meters hold av rovfisk. Og da gjør den ikke det -og det har sikkert rovfisken lært. Har likevel fått en del torsk og en SØ på 1,3 i skikkelig morild, så det går an. Men det er bare mye dårligere enn ellers.

Vel, i kveld blir mitt siste forsøk under denne konkurransen - håper STORFISKEN kommer nå (men tviler...)

Var forresten innom en fluebinderbutikk i lunchen og kjøpte noe jeg har tenkt på lenge for å fiffe opp en av favorittfluene mine. (rød/rosa Catus Chenille og fluoriserende rød Polarchenille - blir rått!) Kanskje jeg rekker å binde et eks i str 2 (eller større) før jeg drar ut - også bruke den mellom 21:55 og 22:40 - før jeg setter på den store svarte børstemarkimitasjonen som har fungert bra i vår. Ikke noe smårusk på fortommen i kveld :rolleyes:

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.