Gå til innhold
Fiskersiden

Duell Mellom Mp Og Gabrielsen


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen perfekt avslutning på konkurransen for min del. Var en tur på godplassen i går sammen med Svenna og Løvli uten at vi fikk noe annet enn torsk. En hyggelig tur, så slik sett en grei avslutning, men det hadde ikke gjort noe med en SØ da :) . Var plask og hopp av halvkilos SØ i en bukt i skumringen men jeg gadd ikke sette på en mindre flue i håp om å få den/de. Angra litt på det etterpå. En halvkilos er bedre enn ingenting.

Det var forresten svært grumsete vann og til tider morild utover kvelden. Gav oss litt før 24 (utrolig nok, he he).

Vel, vel - da ble min største 1,62 - en grei fisk, men ikke på langt nær så stor som jeg hadde håpet på. De neste dagene vil vise om den likevel er stor nok......

Legger kanskje ut bilder av fluene jeg har brukt i år etterhvert, med bindebeskrivelse der det trengs.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ENDELIG ferdig og jeg kan vel godt si at det løsnet i dag. På siste kastet smalt denne bamsen på og etter 4 timers hard kjøring på #5 stanga var den min.

3004200623302467xi72NAh3Ed.jpg?38

Ingen tvil - store prikker, også under sidelinjen. Har forresten blitt deilig og grønt ute nå :P

Fra spøk til alvor, jeg hadde egentlig gitt opp, men ble dratt ut av en kompis i kveld. Hadde egentlig store planer for denne uka, men ble litt mer jobbing enn planlagt og morilden har tatt litt knekken på motet mitt. Ble ingen vinnerfisk i dag, men jeg var i kontakt med en som kanskje var det. En fin ørret viste seg i head and tail i bølgene og dro kraftig i flua på kastet etter. Jeg hadde også kontakt med en annen fisk som tok ekstremt hardt, men heller ikke denne satt ordentlig og det oppsummerer vel egentlig sesongen min så langt. Fikk tilslutt en som ville være med helt inn, en søt liten sak på 47cm. Ville holde den minst mulig på land, så den ble ikke veid.

300420062330242re37K535nyo.jpg?27

For å oppsummere konkurransen så ble den veldig skuffende fra min side. 11 SØ tilsammen, 4 over kiloen hvor den største veide skuffende 1,35kg. Altså under halvparten av fjorårets største i fjorden.

De store var der i år også, men denne sesongen har vært skikkelig stang-ut. Må bare gratulere Gabrielsen med seieren! Send meg kontonummer på PM, så er pengene dine.

Er ganske ferdig med SØ i sjøen for nå, må prioritere skole og eksamen framover. Blir vel kanskje en tur til og det er vel da den store slår til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage

Gratulerer til Gabrielsen, men MP gjode også en hederlig innsats. Min tipping om når bestefisken kom var sørglig feil, men det er ikke første gang jeg tar feil.

Håper dere tar en ny runde til neste år!

:D:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Gabrielsen, men MP gjode også en hederlig innsats. Min tipping om når bestefisken kom var sørglig feil, men det er ikke første gang jeg tar feil.

Håper dere tar en ny runde til neste år!

:huh::D

Du tok ikke så veldig feil - den tok, men ville ikke opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:D;)

Takk for gratulasjoner. Det var moro å vinne selv om vinnerfisken burde vært større. Vi kan trøste oss med at ingen av oss hadde vært kvalifisert til å komme til finalen i verdensmesteskapet om vi ikke hadde dratt betydelig større fisk enn det på flue i fjorden tidligere. Det blir som fotballspillere som bommer på åpent mål eller skyter dårlige straffespark i ekstremt viktige fotballkamper – presset blir rett og slett for stort til at man klarer å prestere like bra som ellers. Men jeg synes vi greide å prestere begge to – og jeg skjønner MP har vært i kontakt med flere større SØ, men det har som han sier blitt ”stang ut”. Selv har jeg bare hatt på en som jeg er temmelig sikker på at var større.

Nå blir det nok noen dager uten fisking, men så er det igang igjen (om ikke så veldig mye i sjøen) – mye fiske som frister :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.