Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret Konkuransen Tønsberg


 Share

Recommended Posts

Hei og hopp.

Skal nedover selv, mye fiske og et sosialt arrangement. I forhold til isforholdene så er det stort sett bare is i smale fjordarmer, og andre lukkede områder. men det er mange steder som er helt isfrie. Men det er kaldt i vannet, og jeg har hatt 5 bomturer i det siste, men det er jo bra i forhold til statistikken til konkurransen. Blir nok grønlandstur i år :wub:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele vestsiden av Tønsberg/ Nøtterøy er full av is. Det er også mye is i buktene på Tjøme, så de ørretplassene som vanligvis leverer på denne tiden er ikke isfrie enda. Det er noe mer åpent på Hvasser, men kaldt i vannet der ute.

Lars Erik

Får håpe på mye varme frem mot helgen da.

Ellers blir det kanskje en helg med køfiske på Verdens Ende :D

Hvordan er det inne ved Furustrand da? med tanke på sprintkonken på fre kvelden

Endret av sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lenge siden jeg satte av førstkommende hælj, for å være med på tevlingen i Tønsberg.Søkte om fri fra jobben fredag, og har også spottet ut en rekke fine plasser ved hjelp av Google earth og Norge i bilder.

MEN, nå teller jeg på knappene.Ser for meg mange av de plassene jeg har spotta; isbelagte, eller stappet med drivis.Er redd årets sjøørrethappening derfor kan bli en køfiskekonkuranse.Hadde tenkt å ta med telt, og finne meg en bar flekk utenfor et bra sjøørretsted, men tror ikke dette hadde vært noe fornøyelig.Jeg har samtidig begynt å reflektere over påmeldingsavgiften-var det 350,-, eller husker jeg feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lenge siden jeg satte av førstkommende hælj, for å være med på tevlingen i Tønsberg.Søkte om fri fra jobben fredag, og har også spottet ut en rekke fine plasser ved hjelp av Google earth og Norge i bilder.

MEN, nå teller jeg på knappene.Ser for meg mange av de plassene jeg har spotta; isbelagte, eller stappet med drivis.Er redd årets sjøørrethappening derfor kan bli en køfiskekonkuranse.Hadde tenkt å ta med telt, og finne meg en bar flekk utenfor et bra sjøørretsted, men tror ikke dette hadde vært noe fornøyelig.Jeg har samtidig begynt å reflektere over påmeldingsavgiften-var det 350,-, eller husker jeg feil ?

Kjenner de gutta som driver fiskefeber i horten, og de har vært med noe ganger. han ene vant tur til grønnland også et år. de anbefalte meg å "drite " i det i år. de bor der nede og vet hva det dreier seg om. jeg drar på messe i lillestrøm.. skitt fiske til de som skal. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den helga over.

Det var ca 240 deltagere totalt og det ble innveid og godkjent ca 30 fisk.

Lørdagen ble jo en solfylt og fin dag,men det ble ingen fisk.

Søndag var det tidlig opp og ut i snøstorm.Guttene mine fikk hver sin fisk :D ,noe som holdt til 1. og 2.pl i jr. klassen.Selv mistet jeg 2 stk :D (kløne).

Får prøve igjen neste år,blir da 6.gng for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag var flott dag. Fikk en fisk på land, noe som også var års første for meg. Det var en pen fisk, men ingen av oss hadde vekt: ARRGGH, amatøraktig. Uansett den var 57 cm lang, ikke feit, men jeg trodde den villle holde 0,9 faktor. Labba 400 meter bort til noen andre og fikk låne vekta. Den viste et sted mellom 1,6 og 1,7. Kjørte bort fot å veie den inn, og desverre veide den 1630gr. Altså ikke godkjent, men det var en god middag i går da. Et år til neste gang, men det blir nok mange turer til i ukene fremover :D

Endret av Daggers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg ble det kun torsk, mista en SØ og hadde en etter :D

Løærdagen var skikkelig fin. Hadde jo md samboern og vi grilla på svaberget. SYnd ikke hun fikk noen fisk. Synes konkurransen er fin men skulle ønskea den var noe seinere.

Neste år vet jeg ihvertfall hvor jeg skal. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været var utrolig flott på lørdag, men det var dårlig med ørret å få - i hvert fall på Tjøme. Jeg fikk en liten ørret og en stor torsk. Andre jeg pratet med meldte også om dårlig med fisk på Tjøme. På søndag fikk dama en ørret på 750 g, det var jo en oppmuntring kl 07.00 i snøværet. Håpet var tent om litt bedre fiske denne dagen, men det ble med den ene. Overraskelsen var stor når fisken gav første premie i dameklassen - fluestang til en verdi av 2890.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet var tent om litt bedre fiske denne dagen, men det ble med den ene. Overraskelsen var stor når fisken gav første premie i dameklassen - fluestang til en verdi av 2890.-

Konge fett. Grattis til ho. Var selv og fiska på tjøme og Hvasser. Rimelig dødt. MEn sånn er SØ fiske B) av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.