Gå til innhold
Fiskersiden

Språkfeilinnsamling


Recommended Posts

Oppretter her en tråd for å samle inn feil i oversettingen og manglende oversetting i forumet. Det holder at man f.eks kommer med teksten som er feil. Men fortell gjerne (og gjerne ved hjelp av en link om mulig) til hvor feilen ligger.

Jeg vet allerede om disse: "Din ost er endret", "adminnistrere", "Spesifer". Search alle kategorier og album for ", "rate image", "caption" og "Description" i galleriet, samt "Search" og "in" på den samme linjen i galleriet. Det samme vet jeg om at det et eller annet sted står "medlemmmer"

Om folk er greie å fyller på etterhvert som de finner feil, så blir jeg happy.

Ved ettertanke vet jeg også om at mailen man sender om man ikke får logget inn får subjektet "Error on the forums"

Jeg vet også at en del feilmeldinger man får opp om man gjør en feil eller ikke tillatte ting fortsatt står på engelsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I oversikten over betydning av konvolutter heter de som har med avstemning å gjøre "Avtemning"

Og det riktige skal selvsagt være avstemming - ikke avstemning! :o

"Finn aktive innlegg" gir denne særdeles unorske feilmeldingen:

Sorry, the board administrator has enabled search flood control. Please wait at least 20 seconds before trying again.

På forumets forside ligger denne lite hyggelig beskjeden:

Velkommen tilbake, ditt siste besøk var: i dag, 20:13

Hadde sett litt hyggeligere ut om det var mitt forrige besøk... Hadde heller ikke vært noen uting å dele utsagnet i to setninger. Det kommaet ser noget malplassert ut.

Apostrofer er en vederstyggelighet i det norske språk! Få svineriet bort fra kalenderen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en liten dobbelsjekk ser jeg at jeg ble sterkt forledet av Hr Skjelstad, det korrekte i denne sammenhengen er selfølgelig avstemning:

"avstemning": avstemning f1 el. m1 (av foreld avstemme 'votere') votering gå til, holde a- / sette et forslag under a- / forlange a- / skriftlig a- / a- ved håndsopprekking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra e-posten "Glemt passordinformasjon fra Fiskersidens Forum" som en mottar ved "glemt passord" funksjonen:

Instruksjoner følger------------------------------------------------Følg denne lenken, og fyll ut kjemaet du kommer til:
og
Hvis ingen av delene over virker er det mulig at din konto er sletter, eller at andre problemer er oppstått, vennligst kontakt administrator

Og fra registrerings-mailen:

Du får denne eposten fordi din epostadresse er brukt for til registrering på våre forum.

Litt tungvindt formulering kanskje?

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal skrive et innlegg eller en ny tråd, er dette "overskriften" på smileyene.

Klikbar smiley

Mitt forslag er enten klikkbare smileys eller klikkbar smiley.

Og det er også skrivefeiler i overskrifta på forhåndsvisninga av innlegg.

Forhånsdvisning av post
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tror det er når man legger inn en ny post, ordet "post" er i alle fall erstattet med "ost". Men det er for så vidt ingen krise da....

(tror det er under den relativt korte ventetiden mens ting ramler på plass, og det står en link som sier noe om at "hvis du ikke gidder å vente, klikk her")

Edit: Det er når man forandrer en post at det kommer opp en takst som sier "denne osten er forandret"

Prøvde faktisk å forandre en post mens jeg spiste ost, men det funka ikke. Osten så lik ut, og smakte det samme.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.