Gå til innhold
Fiskersiden

Agnartikkel ute på hovedsidene


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

Som sagt i forklaringen. Knuts nye artikkel om forskjellig agn er nå ute. (Dvs en god del har tydeligvis fått med seg at den ble lagt ut sent i går kveld da den allerede er flittig lest i dag). Dette er "oppfølger"-tråden til artikkelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem artikkelforfatter er, men han burde muligens lese litt mer.

Det finnes faktisk fisk som svømmer i saltvann også... :D

(Nå får jeg pepper pepper pepper pepp..... :P )

Hadde håpet at artikkelen inneholdt noe om saltvannsfiske også, men det er meg.

Ser jo veeldig bra ut sånn ellers, virker som om han har peiling.

Terningkast fem fra meg.(sekser dersom den hadde inneholdt salt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Syver, kjenner forventningene om ferskvannsfangstene øker nå :D

Kan jo slenge ut temaet for din neste artikkel B) "Foring av karpefisk", med vekt på suter og karpe. Strategi, mengde, smaker, boosting, smakstilsetninger til partikler, bruk av grunnfor, pva mm. Dette temaet er for meg det mest kompliserte innen karpefiske og jeg får ikke nok lesestoff om det :D Håper dette gir inspirasjon for neste artikkel...

Edit: må slenge et ønske om en artikkel om meite etter specimen-karuss også:-)

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall artikkel som vanlig Syver B) Man tackar!

@BINN; ikke pepper; har muligheten for at det å dekke agn i både ferskvann og saltvann i én artikkel er en rimelig stor oppgave, slått deg? :P Kan jo til og med bli uoversiktlig, slikt :D PEPPER: Å komme med oppgulp av typen "burde lese mer" om en av landets mest kunnskaprike meitere hører f... ikke noe sted hjemme :D spesielt med tanke på arbeidet som ligger bak en slik artikkel som vi alle nyter godt av, GRATIS! Hva med å dele litt med oss av din åpenbart uforlignelige kunnskap om agn i saltvann, BINN :P

Kommer sikkert mer om saltvann, seinere :D

Endret av Esox Lucius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God artikkel, grundig og interessant. Relativt åpenbart at Syver ikke er noen nybegynner når det gjelder dette. Håper uansett på at det dukker opp en lignende artikkel som omhandler agn i saltvann. Både havfiske og kystmeite. Men denne var fin den, om ikke veldig aktuell for meg for øyeblikket, skal man ikke se bort i fra at den vil kunne bli det etterhvert.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at dere synes den var all right. Til Binn laden så må jeg jo bare beklage at det ikke lå en avgrensning i innledningen. Det var faktisk meningen at den skulle vært definert avgrenset til ferskvann. Og ja Binn....jeg vet at det finnes fisk i saltvann :blink:

For øvrig så har jeg en oppfølger på gang. Den blir om hjemmebaking av boilies. Skal prøve å få den ut i i god tid til karpe og sutersessongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. der kom det pepper ja... :blink:

Til de som ikke tok den: de to første linjene i innlegget mitt var selvfølgelig ikke alvorlig ment.(kalles for spøk)

Får bare gjenta det jeg allerede har skrevet: terningkast fem(som er meget godkjent)

Esox: Nå fikk du meg til å le høylytt, du gikk fem på! :lol::lol:

Har lest hele artikkelen jeg, synes det var interessant selv uten salt. :D

Kunne egentlig ha kopiert innlegget til oz.

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner en bitteliten ting i artikkelen, nemlig litt info om farging av agn. Du toucher jo såvidt innpå dette temaet ,når du sier at det kan være nødvendig å forandre farge/smak på et agn for å få det til å funke igjen.

Tror det gjelder i større grad enn man antar.....gleder meg forresten til å prøve farget akkar tentakkel på carolina-rig til sommeren,burde funke bra til abbor :blink: Mulighetene er større enn mange tror,når man bruker naturlig agn.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.