Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er...


J.P
 Share

Recommended Posts

Hei

Hva er en stacker for noe og hva,hvordan brukes den? Er helt fersk i trolling og starter forsiktig med å finne ut hva er hva.. Er det noen stor tabbe man kan gjøre som fersk troller? Bedre å lære av andres tabber enn å gjøre de selv. Har to sideparavaner og en dypdorg som jeg tenkte å bruke ute i trondhjemsfjorden i en 17 fot`s båt. Har vært ute i båt en vinterdag før, så der er jeg rimelig sikker på ting å tang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaringen, blydunkeren.

Når en først er igang så, lønner det seg å ha trolling rudder foran vis en dorger med brisling. Som jeg har forstått det så skal brislingen rotere og da med en fare for å tvinne snøre. Disse Trolling rudder skulle forhindre tvinn. Jeg har egentlig sans for at engelske utykk får et norsk utrykk, så Trolling rudder kan nå bli kalt, Styre ror, feks.. Bare en ide som falt meg inn akkurat no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ismo Kuurki har en brisling tackle som man trer hue inn i og låser men innebygd pinne....med denne svømmer brislingen som en fisk....som en skadet med merkelige utslag...den tåler også høy dorgefart......aberet er at jeg får min del får noe i så i Helv**:::::: mye grønn mafia fisk med denne når laks/ørret er målet.......går jeg inn for grønt skjer det null og niks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.