Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeplasser i Trondheimsfjorden


odin
 Share

Recommended Posts

Har sittet å lettet på forumet etter gode plasser å fiske på. Men det virker som vi ikke vill dele plassene med værandre. Selv om Gjørs sine bilder avslører han for lokalkjente så er det ikke mye å fine. :( Spurte tidligere om det var noen som hadde tips på Fosen siden av fjorden. Men ingen svar ,betyr det at dere ikke har prøvd eller er fiske der ute så bra at dere ikke vill dele det med andre :lol: Sitter å tenker på at vi kunne lage et form for register hvor og hva som er fanget der. Kansje hvordan en kommer seg ditt.

Forøvrig et kjempeforum. I morra ser det ut til at det kan bli vær til å oppholde seg i Børsberga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Fiska på Børsabergan i natt jeg, bruskfiskbonanza gitt.... Jeg er totalt ukjent på fosensiden, men spør du meg om trondheimssida, så skal du få svar.

Det er så få aktive fiskere fra Trondheim her, iallefall kystmeitere, at det kan være derfor det er vanskelig å få svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært der ute å prøvd, men skal visst være bra. Skjønner veldig godt at mange ikke vil tipse om hvor eksakt man får fisk på forum på nett. Ihvertfall rundt Trondheim og tettstedene ellers er det en tendens til at det blir fullt av folk de stedene det er finest å stå de dagene det er helg og/eller bra vær. Klart det er enklere å bare kikke på et ferdig fiksa kart på nett, hvor masse folk har lagt inn all info om når og hvor man får fisk, men da kommer det jo alltid til å stå folk all mass de stedene der er tatt mest/størst, og dermed er ihvertfall min drømmeplass ødelagt. Har lett opp de fleste stedene i fjorden jeg får fisk på selv, eller blitt tipset av kompiser eller andre fiskere jeg har møtt på fisketur. En stor del av fiskegleden (syns nå jeg) er å ta en titt på et kart, lokalisere steder som kan være aktuelle, ta turen og teste. Kanskje får man fisk, kanskje ikke. Er det i det hele tatt fiskbart der man står, er det alltids muligheter for å få fisk. Og om det er en spesiell fiskesort du er ute etter, er det masse tips både her og i litteraturen om hvilke forhold fisken vil ha, om den står dypt, grunt, strømhardt, på sandbunn, etc, etc... :blink: Litt hemmelighetskremmeri må det jo være igjen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket litt på Fosen siden, en sommer for noen år siden. Fikk en hyse på 3,6kg og mye pen torsk. Likte plassen der jeg fisket godt, men ekstremt "rotten-bottom". Mista sikkert en kilo bly, selv uten ankersøkker og med leadlift satte jeg meg stadig fast. Får vell neppe fisket der så ofte, er kansje i Trondheim 1uke annen vært år. Så om noen vill prøve plassens potensiale, om den da ikke allerede er mye brukt, så skal jeg gi et hint om hvor det er :blink: Det er lett og komme seg dit,og det er meget regelmessig mye strøm i vannet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Det er ikke noe problem i å røpe fiskeplasser i Trondheimsområdet. Jeg har fisket masse siden september, men ikke en gang truffet andre fiskere på turen. Vi kan like godt promotere både plasser og arter i området, slikt at folk kommer seg ut på tur. Kjipt å drive pioneervirkomshet hver gang. Også for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket i Trondheimsfjorden i en del år, og vet at "folk flest" begynner å fiske fra våren av og utover sommeren. De fleste (de som, til motsetning av oss, som bare tenker fiskfiskfisk hele året...) fisker helst når det er plussgrader og sol. ;) Det blir nok folk å snakke med, hvis de som fisker i det hele tatt er interessert i å hilse. Nok av de som ikke er det til at det går an å bli lei, for å si det sånn. Kjedelig å møte sure folk når man er ute for å ha det trivelig. :blink:

For all del ikke meningen å være kjip, men man kommer seg på tur også om man ikke vet av hver minste lille krok i fjorden... :P Og man trenger jo ikke tipse ved å legge all info rett på forumet, det er jo noe som heter Pm også. :P Poengterer kun at jeg godt skjønner at mange nok er skeptiske til å informere om sine favorittspots. Og at det ikke er vanskelig å finne frem til gode plasser om man er interessert i å prøve. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D er noe rart med folk som fisker hvorfor skal vi være redde for fiskeplassene . Selv bor jeg slik at jeg har maks 5 min med bil til de beste plassene i Børsbergan .Har drevet med fjelklatring/fiske der siden jeg lærte å sykle. Men det blir da kjedlig å stå på samma stein hele tiden. Mulig dere andre fra fjorden ikke synes det men men , det er vel slik vi er skapt da. Selv er jeg åpen for menigsutveksling og ikke pionerarbeide hver gang jeg skal ut , faren for at favorittplassen er opptatt er svært liten her i fjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som ville gjette hvor :D Plassen er rett ved siden av fergeleie på fosensiden selvfølgelig. Var morsomt å fiske der, lærte en tysker kystmeite med stort sett tegnspråk og gloser fra Derrek. Viste seg at fyren hadde bobilen full av malle utstyr og øl. Han insisterte på å gi meg noen øl,søkker og kroker, det var etter at han hadde fått en torsk på 4kg på mitt agn da :lol: Fyren var helt gira, hver gang han fikk en fisk, løp han bort til kona i bobilen med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.