Gå til innhold
Fiskersiden

G. Loomis Musky Jerk


Recommended Posts

Fant dette tilbude hos Berras.se :G.Loomis Musky Jerk

Modell: Musky Jerk Färg: Vinröd Längd: 6,6 fot Kastvikt: upp till 150gr Action: Fast ...

Pris: 1999 kr | (Ord. pris: 2995 kr)

Er det noen som har bestilt fra Berras før? Mener å ha sett stanga i en norsk katalog for 5000-6000 tusen,stemmer det eller har jeg blingsa helt

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar :rolleyes: Koster stanga det samme i Norge, så kjøper jeg den heller her sef. Litt overrasket over prisen, hvis den er riktig. Har Aktiv Fritid senket prisene på Stenger,synes de var veldig dyre for ett par år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skryter jo litt av det selv:

"G.LOOMIS SENKER PRISENE!

Det har vært mer lønnsomt å importere sin G.LOOMIS stang fra USA enn å kjøpe den her hjemme eller andre steder i Europa for den saks skyld. USA mangler bl.a. et mellomledd og vår moms (25%). De har kun en type gammeldags omsetningsavgift som utgjør noen få prosent på toppen av prisen. Selv med momspåslag ved import til Norge har det vært penger å spare ved ”egenimport”.

G.Loomis, våre forhandlere, Guideline AB og Aktiv Fritid/NO har gjort noe med dette, der vi alle har fått ned kostnader med bl.a. bedre fraktavtaler og et forbedret lokasjonssystem. Avansen er dessuten redusert fra produsent til butikk. Dette har gjort det mulig for oss å redusere årets priser vesentlig, og samtidig kunne beholde den samme spesialservicen og leveransefordelen som før. "

Kilde: http://www.nordic-outdoor.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listepris i Sverige er 2199,-.

http://www.guidelineflyfish.com/sportsfisk...mis-sports.html

Når en regner om kursen er prisdifferansen liten, logisk da det jo er samme importør.

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-Loomis er top of the pops det. Hvordan stanga er vet jeg ikke. Men kan tenke meg at den er i Biljardkø klassen som min St Croix stang.

Og i de gamle Aktiv Blodpris katalogene lå stanga på mangfoldige 1000, helt borti natta.

Jeg ville heller gått for denne enn de stengene du har titta på tidligere (Rev)

Med den lengden har du og en stang som er greiere å kaste store wobblers med og.

P

Nå vet jeg ikke helt hvilken modell du ser på men mtp på det du oppgir her, så er det denne: MUR786C-JB, denne er oppgitt på Nordic sine sider til 150gram, men det er nok feil, den har kastevekter opp til 4 oz og det er 113 gram. Ser ut som de har plussa på en oz på alle stengene når de har kommet til Skandinavia...

Sjekk her

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne er stiv nok, den som er stiv som en kost koster 2500kr. Sikkert stivere enn Buster Stiff uansett. Lei av at alle overklassifiserer stenger B) Alt om fiske burde lage en test på jerkstenger, som den de gjorde på surfstenger ASAP. Kansje kunne noen av oss her på siden ha prøvd de, for så ha fått de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan de "nye" og rimeligere jerk-stengene fra Fox er?

Predator XS-greiene .. sammenlignet med den eldre Predator Jerk for eksempel?

Den var jo svindyr her (2.700,- ?), men det er vel også grunnen til at den er byttet ut.

Like stiv? Den matt svarte finishen ser litt sløvere ut enn den vinrøde (edit: den var vel mer

brun/gull ja, enn rød :-) .. , fletta karbonen

som PJ'en hadde? :rolleyes: Noen som har prøvd begge?

Endret av pildo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Er det noen som vet hvordan de "nye" og rimeligere jerk-stengene fra Fox er?

Predator XS-greiene .. sammenlignet med den eldre Predator Jerk for eksempel?

Den var jo svindyr her (2.700,- ?), men det er vel også grunnen til at den er byttet ut.

Like stiv? Den matt svarte finishen ser litt sløvere ut enn den vinrøde (edit: den var vel mer

brun/gull ja, enn rød :-) .. , fletta karbonen

som PJ'en hadde? :lol: Noen som har prøvd begge?

Har prøvd begge- XS modellen er grei opptil 85/90 gram.Pred Jerk er altfor dyr bedre å legge til litt å handle Gl.Loomis-de har en modell som fungerer bra opptil 125gram. Daiwa har også en modell som fungerer opptil 120gram. Som nevnt tidligere er de fleste overklasset. Bruker mest BFT og Daiwa-da mine baits ligger rundt 70/95gram.

Mvh

Mr.Scotty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.