Gå til innhold
Fiskersiden

SØ-fluer


Lars Erik
 Share

Recommended Posts

du bør ha rekeimitasjoner, zonkere i et par farge og fiskeimitasjoner, så tror jeg du er dekket ganske bra.

ville valgt :

2 lefty's deceiver, gjerne med grønn og sort rygg gjerne str 4 eller 2.

2 zonker. en med brun vinge for dagfiske og en sort for nattfiske. str 4 er et bra valg. funker som børstemark imitasjon på nattestid.

2 reker. en hvit og en i litt grålige og naturelle farger.

1 børstemark imitasjon. wolly bugger funker etter min mening helt greit. gjerne i litt mørke farger.

7 fluer som bør gi deg fisk!

Endret av ErikR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Erik, jeg skal se om jeg får tatt noen bilder av en del fluer i kveld som jeg har fisket bra med.

Flotte greier! Har hatt nok med å orientere meg i utstyrsvirvaret, snøretyper, aksjonsbegreper ol - så det er flott å få litt hjelp til valg av fluer fra dere med erfaring. For nå må jeg komme igang med fiske. Isen er nesten borte - nå skal all tørrtreninga krones med første SØ på fluestang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Lars Erik!!

Jeg fisker endel i Larvik og Sandefjord, og de fluene jeg får desidert mest fisk på her nede er børstemarkimitasjoner i grønn oliven, ved gromsete vann orange farge.(Wolly bugger type flue).

Reke imitasjoner i forskjelige farger er giftige.

Tangloppe imitasjoner funker også kjempebra, bruker det mest når det er ganske vindstille og sjøørretten vaker.Det er mange ganger du kun får fisk på loppene, og det er utrolig moro å fiske med!

PS: prøv også fluen Polar Magnus den er giftig.

( på min hjemmeside ser du fluene)

Endret av Mriks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.