Gå til innhold
Fiskersiden

ErikR's sørlandstråd


ErikR
 Share

Recommended Posts

Ettersom jeg husker michael, så har du lovet meg en guiding i arendalsområdet etter gjedde;)

jeg skal definitivt prøve det mer. et utrolig kick å se den store gjedda kommer etter fluen. men tror jeg var pingle fluene mine som gjorde at det var kun de små som tok.

wiggy: ja jeg har hatt veldig lyst til å prøve det. tar de prachute fluer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

wiggy: ja jeg har hatt veldig lyst til å prøve det. tar de prachute fluer?

De tar det meste for å si det sånn!

Nymphe, tørrfluer........jeg vanligvis lukke dem med litt brød først og da er det å bare dra de inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den vinden og mye dritt i vannet tror jeg vi skal være glade for de gjeddene som kom opp i båten. Uansett tror jeg Rore kan huse noen store gjedder bare man finner plassene.

Neste gang blir når vinden har løyet og temperaturen har steget noen hakk :)

Har forresten skaffet meg ei jolle, så det er godt mulig vi drar til Longum neste gang.

/JanA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det med å ta alle over en kam da!

:angry::)

;)

Wiggy: jeg kommer kanskje ned til deg på mandag. sørv må jo være morro på flue (vel og merke).

jamolund: ja, ei jolle er nok betydelig bedre enn kanoen. jeg har aldri vært fanb av kano og har vel utviklet en slags form for kanoskrekk, etter flere havari!

:P

longum virker spennende, har hørt mye bra om det vannet i flere år nå og gleder meg til å prøve der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg husker michael, så har du lovet meg en guiding i arendalsområdet etter gjedde;)

jeg skal definitivt prøve det mer. et utrolig kick å se den store gjedda kommer etter fluen. men tror jeg var pingle fluene mine som gjorde at det var kun de små som tok.

wiggy: ja jeg har hatt veldig lyst til å prøve det. tar de prachute fluer?

Jeg for melde deg neste gang jeg er hjemme, men da lurer ja faktisk ikke på om Elva er åpna og, må ha litt agn :) Er observert STORE sø rundt bryggene til brodern og, og gjedda virker trøg for tia, i hvertfall her på østlandet, så det er kanskje på tia å prøve noe annet i et par uker...

Plassen som leverer bra på Longum kan jeg meget lett fjernguide deg til med en pm, jan arne har jo vært der, men da var det trøgt.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan A. har du snakka med kjetil i det siste? Tenkte jeg skulle ha ringt han en dag og høre åssen det går der...

Ang longum, der vi fiska, kan du og parkere langs med e 18 og bære bellyn ned grushaugen så er du der, midt i smørøyet.

Testa litt i Langseæ sist jeg var hjemme, men det blev icke, mang fine steder å sette ut en belly der og, 10 meter fra bilen.

Ble jo tatt en på 14 der og, fra land...

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har blitt dårlig med rapporter herfra. har ikke hatt kamera med på mine siste turer. mange mener det betyr dårlig hell å ha med seg kamera påt ur og jeg er villig til å prøve det meste i jakten etter de store!

et par turer i elva er alt. har vært borti en ok mellomlaks, men ingen på land ennå..

imorgen tar jeg turen til vakre feda for å prøve med på både laks og sjøørret i sjøen, samt en rekke andre arter..

Denne gang er kameraet med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt dårlig med rapporter herfra. har ikke hatt kamera med på mine siste turer. mange mener det betyr dårlig hell å ha med seg kamera påt ur og jeg er villig til å prøve det meste i jakten etter de store!

et par turer i elva er alt. har vært borti en ok mellomlaks, men ingen på land ennå..

imorgen tar jeg turen til vakre feda for å prøve med på både laks og sjøørret i sjøen, samt en rekke andre arter..

Denne gang er kameraet med!

Flottt vennen.

Gleder meg til rapporten

ock SKITT-FISK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..ja det skal du se.. men statistisk sett har juni aldri vært noen god måned for min del. en kammerat av meg mistet en som slet sena her i forrige uke. sikkert en pen laks det, tror jeg..

har et par sikre steder for pen sø og muligens laks. langen vil jeg også prøve meg etter samt også forsøke et par rødspetteplasser. satser på høy grillfaktor og mye sol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er man tilbake!

hadde for anledningen dratt med med harald, som spiller rytmegitar i bandet..

men desverre innfridde ikke forventingene. i alt kan jeg vel si at fisket var utrolig dødt..

prøvde oss først etter sjøørret med wobbler uten konakt. prøvde deretter på laksen med like godt hell..endel laks som hoppa og spratt faktisk..tror jeg må få meldt meg på et kurs hos pero;)

ble litt pilking med agn og endel fikk vi jo opp. noen mindre langer og noen torsker kom opp. ingenting av størrelse. men et utrolig flott vær var det. desverre var det litt vind en stund men den løya til kvelden.

har tatt noen bilder, men de kommer senere.

trenger regn! venter på årets første laks!

forresten, var innom butikken din, fiskefritid. men du hadde desverre ferie. hadde dog en hyggelig samtale med håvard. fikk endel tips om havabbor fluer. de var stoooooooore!

Endret av ErikR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en tur med Wiggy igår..

bke litt fisk faktisk, men ikke laksen som vi var ute etter. treffte såvidt pero på sjøen. han hadde heller ikke kjent noe til da.

men det var wiggy som hadde dagen også igår! regner med at han legge rut bilder her når han får tid til det..

regner som pokker her idag. elvene stiger og tja, mulig dte vanker en tur. etter turen i sjøen dro jeg i elven. er 99% sikker på at jeg var bortpå en anadrom fisk uten at jeg kjente fisken vekt på stangen.. typisk! blir nok ny tur idag om jeg får prestert å skifte et hjullager på bilen!

Edit: sjekk rapporten her: http://fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=14080&hl=

Endret av ErikR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!!! Årets første laks!

fisken ble ikke veid men jeg tror den veier ca 4,5 kg. flere som tippet vekta og jeg fikk høre alt fra 3,5 til 6 kg. den var 80 cm lang og stålblank!

den tok ei orange dee-tube fisket med raske inntrekk. den tok så spruten sto. hvilken oppleving! men enhåndsen og ei elendig snelle tok det sin tid før den kom på land. der satt trippel 12er kroken spikret i gapet..

Bilder kommer så fort jeg får lagt de inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av fluen i det minste. faktisk akkurat denne flua fikk jeg den på.

tube: fl. rød fits x-small

bakkropp: gull miniflatbraid

fremkropp: shrimp firestar

undervinge: hot orange tempelhund

fronthackel: fl.orange hane

overvinge: 4-5 strå crayfish orange angelhair og hot orange tempelhund

sider: jc

hode: fl.rød cone head i str. x-small

Det som er vitkig er at kroppen er utrolig kort. kroken skal henge løst henger seg utrolig lite opp, ufattelig nok.. tuben smeltes i bakkant slik at materialet ikke glir av. dette gjøres med en lighter. danner en liten rand bakerst.

21052006191539Lulw7qGY8YLv.jpg?84

er her avbildet med en noe overdimensjonert krok. fisker denne på en owner trippel 12.

Endret av ErikR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.