Gå til innhold
Fiskersiden

ErikR's sørlandstråd


ErikR
 Share

Recommended Posts

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikkje fenge vegd an nei! men tipper den er et sted mellom 4 og 4,5 , så du er nok neppe langt unna for å si det sånn..

ja capsen begynner å bli innfisket, etter flere måneder med fadeser på løpende bånd;)

hadde mistet 2 laks før denne og det sies at alle gode ting er 3. skulle vel stemme i dette tilfellet!

Kan legge til at sjøørretene har kommet for fullt på elva. har tatt 3 stykk denne uka og mistet mange flere på nattestid. ingen store flere bekjente av meg har også tatt ganske mange på dagtid. tror dette kan blir en stor sesong om fisket fortsetter som dette!

Endret av ErikR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur igjen til fedafjorden i kvinesdal. kort fortalt ble det en fadese!

ingen blanke på land ikke et napp en gang. bare fullt av mini mini pir på rundt 15 cm. det er ikke akkurat det man kaller storfangst!

men jeg såg endel flotte laks. bla en ufattelig stor laks, sikkert en avd e største jeg noengang har sett. tipper at den var tett oppmot 20 kg. laget et plask så stort at det kunne se ut som om noen slapp en stor stein fra ganske stor høyde.. hvis det var laks da;)

et par lyr og en liten torsk kom også opp i båten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute en del turer i elva denne uken. men det har kun blitt en fisk mistet. er lite fisk der jeg fisker og vannføringen er heller ikke bra.

kompisen landet en på ca 3,5 den ene kvelden og mistet flere.

var en tur sammen med wiggy på sjøen igår. ble en hyggelig tur som alltid, men ikke det helt store bettet. noen makrell var alt!

men nå regner det og jeg håper det fortsetter.

kommer sterkere tilbake med nye rapporter etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute etter laksen hver kveld etter jobb denne uken. har fått en svele og vært bortpå endel fisk, men de vil ikke sitte. virker som de er veldig forsiktige for tiden..

kompis harald landet en på 3,8 på fredag. ellers har det blitt landet lite fisk i området jeg fisker. forbannede agder energi skulle vært skambanka!

ellers har jeg fått høre at det står mye mye laks langt ute i sjøen. ifølge kilder, mer enn noen gang tidligere observert, så dette lover jo bra om det slår til..

har tatt litt bilder, men de kommer først på neste oppdatering siden jeg har dem på kameraet mitt som ligger i kr.sand.

skitt fiske videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt så veldig mye fiske på meg i det siste, men må innrømme at jeg var ut ett par timer på torsdag. Da fisket jeg i mandalselva ved Møll. En god del napp og en som satt fast i fem sekunder og fikk friheten tilbake mens jeg pratet med damen i telefonen, typisk :D

Nå er jeg på jobb i hele uken, så skal det bli tørrfluefisking etter noe 1-2kilos ørret :D

Erik, vi må ta en tur når er har fri......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg er klar i helgene og på kveldene..

har vært ute litt denne uka. ikke noe laks å kjenne. virker utrolig dødt i sonen jeg fisker i. og jeg legger ALL skyld på agder energi!!! det føles som å kaste bort livet på å fiske etter fisk som ikke er der. maktsyke folk!

vel.. har også vært en tur i lenefjorden etter havabbor. ingen fisk å se, men et sted jeg kommer til å fortsette å besøke. en god del fjesing å se, noen store også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg bildene klare for oppdatering. har egentlig gått i hundre de siste ukene og siden jeg ikke har internett i kr.sand hvor jeg jobber, kan jeg kun oppdaterer i helgene enn så lenge.

Litt fisk har det blitt, men ikke mange. fikk min første fisk i sjøen igår og det var jeg veldig glad for. vil takke pero, som har gitt meg mange tips om dette fisket. neppe den siste dette!

her følger en lite bildeserie fra de siste ukers fiske:

28072006173209h51RG6FxdbqE.jpg?65

endelig satt det en grei laks. synd den var så slank. hele 84 cm og bare 4,5 kg...

28072006173209OGE3o4S8mjCt.jpg?78

egentlig burde jeg satt den ut, men det ville egentlig vært dyreplageri ettersom jeg kjørte den lenge. den hadde også en skade i munne, som kanskje forklarer den skrale k-faktoren. svett så det holder iallefall...

28072006173209y58tdUK66FO8.jpg?73

Yess! endelig løsner fisket. her med 2 fisk jan og jeg fikk en kveld. der vi fisker, er det utrolig lite laks og dette er faktisk en ganske bra fangst!

28072006173209V93pM6O4tVCw.jpg?90

Den øverste svela til jan var ufattelig blank. min hadde nok stått et par uker.

28072006173209V543AY861296.jpg?46

OH YEAH! endelig, min første laks i sjøen. den tok en rappala wobbler. 79 cm og vil tro den ligger rundt 4 kg. et blytungt utras og mange flotte sprang! definitivt veier dette opp for alle nedturene. har fulgt Pikopath's råd om å anlegge bart som sjekketriks;) tiden vil vise om det funker;)

28072006173209377Mx2sv91U8.jpg?93

fiskekompis Roy, her med en brunørret på 5,4 kg. Dette er den største ørreten jeg vet om som er tatt i nyere tid i mandalselva. fisken tok ei møresild. ørreten er også av den gamle stammen, som kjennetegnes på den rød orange fargen på buken og de spesielle prikkene..

Satser på at det blir flere lakser de kommende ukene.

Endret av ErikR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefritid

Så er man tilbake!

hadde for anledningen dratt med med harald, som spiller rytmegitar i bandet..

men desverre innfridde ikke forventingene. i alt kan jeg vel si at fisket var utrolig dødt..

prøvde oss først etter sjøørret med wobbler uten konakt. prøvde deretter på laksen med like godt hell..endel laks som hoppa og spratt faktisk..tror jeg må få meldt meg på et kurs hos pero;)

ble litt pilking med agn og endel fikk vi jo opp. noen mindre langer og noen torsker kom opp. ingenting av størrelse. men et utrolig flott vær var det. desverre var det litt vind en stund men den løya til kvelden.

har tatt noen bilder, men de kommer senere.

trenger regn! venter på årets første laks!

forresten, var innom butikken din, fiskefritid. men du hadde desverre ferie. hadde dog en hyggelig samtale med håvard. fikk endel tips om havabbor fluer. de var stoooooooore!

Har enda ikke fått testa HA fluene, men de er utrolig stilige, håper bare fisken har samme oppfatning som meg. :blink:

Howard er en ivrig fluefisker med egne meninger om det aller meste:)

Må ha en nordlending rundt oss, så vi får vite hvor skapet står en gang i blant:)

Har ikke sett gjennom hele tråden din, men har du prøvd Kvina i år?

Det er utrolig mye fisk på elva, men ikke de største fangstene, er som over alt ellers ganske hett...

Laksebørsen blir oppdatert på nettsidene i år....

KLIKK HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke fått testa HA fluene, men de er utrolig stilige, håper bare fisken har samme oppfatning som meg. :blink:

Howard er en ivrig fluefisker med egne meninger om det aller meste:)

Må ha en nordlending rundt oss, så vi får vite hvor skapet står en gang i blant:)

Har ikke sett gjennom hele tråden din, men har du prøvd Kvina i år?

Det er utrolig mye fisk på elva, men ikke de største fangstene, er som over alt ellers ganske hett...

Laksebørsen blir oppdatert på nettsidene i år....

KLIKK HER

nei jeg har ikke prøvd der ennå.. trodde vannstanden var katastrofal??

har ellers hatt endel turer til feda i helgene, men uten det helt store bettet..

Nå har jeg fisket hver kveld de siste 3-4 ukene nesten så det spørs om det ikke vanker litt fiskefri for min del i helga..

Morro ErikR, kan se ut som det løsner litt nå og at du snart kan ta deg tid til å finne deg ei dame, hadde vært koselig å få besøk i mandalselva og deg og dama.

hehe.. Damer har ikke jeg tid til på sommeren.. Da skal det fiskes;)

Ser deg i elva utpå sensommeren;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefritid

Det har ikke vært for mye vann i kvina nei, men fisket har nå blitt sånn ok. Det er mye fisk på elva, men for øyeblikket er vel ikke bettet det beste.

Men bare vent til regnet kommer i August....... .)

Slik som starten ble, er det noen som prater om ny totalrekord i år.

Juni var rett og slett bra, til Kvina å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur etter laksen ikveld.. ble en pen fisk på 74 cm og 3,8 kg..

tok knallhardt og fightet bra.. akkurat slik lakser bør fighte!

kommer tilbake neste fredag med bilder og slikt. forhåpentligvis mange bilder, ettersom det vanker flere turer denne uken. deriblant et par kvelder sammen med helgeS og Even A. satser på at det blir flere blanke da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Du har hatt "tag" i noen fisker i år ser jeg . Fine fangster det der Erik!

Nå så jeg nettopp på radaren at himmelen datt ned over sarons dal, og flere gule og røde skyer er på vei fra danskene. Får håpe det ikke blir lenge til Kvina visit.......hadde håpet å få dasket en kvina laks i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.