Gå til innhold
Fiskersiden

ErikR's sørlandstråd


ErikR
 Share

Recommended Posts

Så er laksesesongen over for iår! er i dyp sorg nærmest, men det går nok over :D

ble en bra sesong, med ca 35 laks og sveler i frysen. ca 70% var laks,mens resten var svele. største fisk ble en fisk som faktisk er ny pers. den ble desverre ikke veid ordentlig men var 91 cm lang og ca 7 kg.

hadde en meget god periode i juli og tidlig ausgust da jeg fikk rimelig flotte mellomlaks på nesten hver tur. de 2 siste ukene av sesongen som vanligvis er mine beste, ble nesten mine dårligste..

i den ene elven jeg fisker i hadde laksen store problemer med å komme opp til min sone. dette ble ikke godt mottatt kan jeg love..

den andre elven jeg fisker i, hadde en bra oppgang både i juni og juli. iallefall sammnlignet med samme tid tidligere år. etter dette kom tørken og da ble laksen stangende ved munningen. store mengder sel holder til her og jagde på laksen over lengre tid. for å gjøre en lang historie kort så kom det rekord lite fisk opp.. bare brun fisk som var å få, en og annen nygått fisk... vi håpte at sesongen skulle bli forlenget, men så skjedde ikke..skandale mener nå jeg.. jeg skulle gjerne hatt pengene igjen for kortet, ettersom jeg bruker svært mye tid og penger på å fiske i elva..alle som en klaget over dårlig fiske. - til ingen nytte!

vel..vi får krysse fingrene og håpe at neste sesong blir bra!

i tiden fremover blir det røyking av laks og jakt som opptar tiden min. jeg håper også å få tid til å fiske etter havabbor snarlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Var ute en tur i mandal sammen med onkel..et fryktelig uvær etterhvert..

såg såvidt Pero kruset rundt i "sharken"...fikk du noe?

jeg endte opp på 1 lyr på ca 2 kg og endel små sjøørreter. ingen over 6 hekto. alle tatt på rapala silver 13 cm. onkel fikk også et par små sø..

Godt å fiske litt etter pausen fra laksefisket. fikk ikke blitt med wiggy igår og det var irriterende. kanskje det blir ny tur. hadde endel napp i tillegg til de jeg fikk. mistet en ok sø også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.