Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørretfisket i Vestfold 2006


cannonbang
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg søkte litt etter en tråd med rene fangstrapporter på sjøørret, men fant ingen som var direkte søkbar på temaet for Vestfold i år. (Det var flere tråder om temaet, men med uklare titler). Jeg starter derfor en, og håper at flere kommer med sine rapporter her, slik at de blir enklere å finne.

Har nettop kommet hjem fra Reverompa (horten) og det ble en på litt under kiloen i mørkninga. Det var litt brunt og uklart vann (smeltevann fra elvene?), men ellers vindstille og fine forhold. Det er endel fisk inne i bukta der nå. Var noe vaking, typiske sjøørretvak.

her er et bilde

040520060029445M4P579NLeRP.jpg?64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ørret på 850 g tatt i Holmestrand på tirsdag ettermiddag. Det var første gang jeg prøvde der. Ingen napp og ikke noe å se bortsett fra den jeg fikk, og det var like greit for nå er jeg lei av å miste fisk. 1. mai mistet jeg fire stk - fikk opp en, men den var liten. Det var på Tjøme.

Lars Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Var ute en tur i kveld, og fikk en på ca kiloen etter et par blanketurer. Tok den på flue (reke) inne i Mulvika mellom Horten og Holmestrand. Jeg gidder ikke å legge ut bilde, ingen vil se forskjell på denne og den jeg har posta her tidligere.

Idylliske forhold, vindstille og nesten fullmåne, men veldig lav vannstand og lite strøm.

Jeg så et par som var oppe, og hørte plask av noen til, men fikk bare denne ene. Skal forsøke å huske kameraet neste gang og legge ut noen bilder. Det var skikkelig "trollstemning" i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok denne i påsken v nevlunghavn på 1220gr. fisket var elendig i jan-mars,men nå begynner det og løsne.

140420061523Ddx5oksFG93HNkWRqj.jpg?1

Edit:bra tråd.blir lagret for videre bruk

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute nå på fredag, og fikk to stykker på hhv. 2 og 0.8 kg (sånn ca) inne i Mulvika. Bilder og mer utførlig rapport ligger i denne tråden

ørretnatt

Lørdag var det litt for mye vind, men søndag kveld var jeg tilbake på samme plass. Hadde en fisk etter, men da jeg var inne på forumet, så så jeg at det hadde kommet horngjel i fjorden. det var vel mest sannsynlig at det var denne jeg hadde etter, hugget minnet i grunnen mer om dette.

Var nede på Vollane i kveld. Ingen sjøørret, men mye horngjel. De var etter flua ganske ofte, men lite villige til å hugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det ble en liten tur i kveld også. Først en liten tur til vollane, jeg fikk en horngjel som var ganske fin. Morsom fisk, den forsøkte å bite seg fast i tangen inne ved land da jeg skulle ta den inn. For en fisk så blir vel dette blir vel noe det samme som å holde pusten, så den slapp taket etter en liten stund. Den ble forøvrig stekt til nattmat i går, med løk og potetsalat. Grønne bein eller ei, god er den.

Så gikk turen inn til Mulvika, siden det var ganske dødt på vollane, med unntak av denne ene horngjelen.

Det var litt dødt der også, men plutselig, i halv tolv-tida, så smalt det skikkelig til i stanga. Fisken satt, og resultatet ble en fersk 17-maimiddag med prikker på ca 1 kg. Jordbær og is var innkjøpt, så dette ble bra.

1705200619022333e1qds2A3IK.jpg?7

fiskeplassen

17052006190621aG6Tt7d8VhI2.jpg?74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.