Gå til innhold
Fiskersiden

Trollingbåt


RobertL
 Share

Recommended Posts

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bildene kommer når prosjektet er ferdig, tror ikke jeg kan love noe før 1. Mai 2007 men da MÅ båten være klar.

Han som skal lage stangorgel og feste for dyprigger kan ikke begynne på jobben før etter jul.

Varmeren er sannsynligvis i drift i morgen slik at jeg kan få meg noen høstturer på Mjøsa men da uten rigger og med planersnøret knyttet til gripehåndtaket på hyttetaket.

Fin båt dette abbor.. :D

Jeg kikket på denne båten i Kongsberg før du kjøpte den.

Sikkert en yppelig trollingbåt, men skulle jeg brukt så mye penger på båt ville jeg

ha mye større "arbeidsplass" bak i båten.. :)

Dette er jo kun en smakssak..

Bakdekket er 2.1m bredt og 1,5m langt, trenger ikke mere plass for 2 trollere. Fant ingen gode alternativer med bedre bakdekksplass, enten er inneplassen da for dårlig, kvaliteten og sjøegenskapene på båten for dårlige (les Quicksilver) eller båtene har innenbordsmotor

Kommer sannsynligvis å kjøpe en stor elektrisk kjølebag (90 cm bredde) med pute som jeg fester med stropper bakerst på dekket slik at en kan få sitteplass der samtidig som en kommer helt bakerst på dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig båt Robert!!! :D

Likte patenten med stangorglet ditt.

Laget selv eller kjøpt ferdig? Holder feste for trina til planerlina? Flott når det blir lavt og uten den masta foran. Framdekket skal være for lettkledde damer og fluefiske!

HUSK å se frammover over alle skjermene også :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig båt Robert!!! ;)

Likte patenten med stangorglet ditt.

Laget selv eller kjøpt ferdig? Holder feste for trina til planerlina? Flott når det blir lavt og uten den masta foran. Framdekket skal være for lettkledde damer og fluefiske!

HUSK å se frammover over alle skjermene også ;);)

Dæven flott skute :) Hvilken Antares er det? 620?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillte et særtrykk av en test av fiskebåter i Engleske Motor Boats Monthly før jeg handlet.

Følgende båter ble testet:

Arvor 215

Rodman 620

Beneteau Antares 650HB

Jeanneau Merry Fisher 625

Ocqueteau 615

Quicksilver 650 Weekender

Galia 640 Timo

Finnmaster 640MC

Vinneren ble Beneteau Antares, den vant over Jeanneau grunnet lavere pris i England, båtene er tilnærmet identiske og kommer fra samme verftsgruppe.

Valget ble også det samme for meg da jeg fikk god rabatt på Beneteau og ingen rabatt på Jeanneau. Jeanneu har finere lås på skapdører og pute i stolen ellers er det vanskelig å se forskjell på annet en linjene i styrhuset bortsett fra at Beneteau hr samme bredde på begge dollbord, mens Jeanneu har asymtriske hvor det bredeste er like bredt som konkurenten, men det andre er 6,25cm smalere.

Rodman hadde kanskje vunnet hvis det ikke var for prisen, men denne er for tung som trailerbåt for de fleste, vekt inkludert innenbordsmotor er 2100kg.

Arvor og Quicksilver fikk slakt for sjøegenskapene, Galia egner seg ikke som fiskebåt. Finnmaster er nok en båt de fleste ikke overveier for fiske men den får meget god kritikk, delt tredjeplass med Ocqueteu.

Har nå fått scannet denne testen. De som er seriøst vurderer en av disse båtene kan sende en PM eller email.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, å ha sånn båt bare for å bruke den etter sjøørret på Vestlandet blir omtrent som å ha en Ferrari kun for å cruise i 60 mellom heimen og nærbutikken for å kjøpe to liter melk og Dagbla' fra i går...

Se sørover Robban!!!!

http://storfisker.no/Forum/viewtopic.php?p=5231#5231

eller nordover:

http://www.fiske-feber.se/news.php?id=061015.081146

Sjøørretene tar du like gjerne fra en åpen 15-foter!

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, å ha sånn båt bare for å bruke den etter sjøørret på Vestlandet blir omtrent som å ha en Ferrari kun for å cruise i 60 mellom heimen og nærbutikken for å kjøpe to liter melk og Dagbla' fra i går...

Se sørover Robban!!!!

http://storfisker.no/Forum/viewtopic.php?p=5231#5231

eller nordover:

http://www.fiske-feber.se/news.php?id=061015.081146

Sjøørretene tar du like gjerne fra en åpen 15-foter!

Hehe :)

Blir nok turer til Bornholm, Vänern til våren,

samt muligens tur nordover på trolling jakt etter kveite.

Her hjemme har vi dessuten hatt et morsomt trolling fiske etter storsei, temmelig heftig med trippel hugg på riggen med korte slep, når det er 10 kilos sei som biter på. Og vi i tillegg kjører med 6-8 punds downrigg

stenger som er beregnet for ørret/sjøørret :)

Endret av RobertL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

2004 Beneteau Antares 600 (Samme som båten til RobertL) med Suzuki 90hk selges på finn.no for 214 tusen.

Her har dere mulighet til å få en super trollingbat til en hyggelig pris.

Antares

Det er også noen Antares 650 demobåter tilsalgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

er ny - i tillegg til mange andre hobbyer dorger jeg litt i oslofjorden med en Flipper 620 & 70 Suzuki 4T,

denne funker perfekt til kombinert fisking og familieturer.

Har nå lyst å prøve litt i andre farvann og synes den jeg har blir for stor på henger med vanlig bil.

Så nettopp en båt som virket perfekt for meg - Silver Viking 17 Kystjeep

Er dødsnyskjerrig om noen har erfaring eller synspunkter på denne - liker i tillegg å kjøpe norsk !!

ligger bilder på www.silverplast.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ny - i tillegg til mange andre hobbyer dorger jeg litt i oslofjorden med en Flipper 620 & 70 Suzuki 4T,

denne funker perfekt til kombinert fisking og familieturer.

Har nå lyst å prøve litt i andre farvann og synes den jeg har blir for stor på henger med vanlig bil.

Så nettopp en båt som virket perfekt for meg - Silver Viking 17 Kystjeep

Er dødsnyskjerrig om noen har erfaring eller synspunkter på denne - liker i tillegg å kjøpe norsk !!

ligger bilder på www.silverplast.no

Var ute å prøvde en Silver Viking 17 Kystjeep på eikern i 2005. Kjøre turen varte i 45 sek,før jeg satte nesen mot land.

Værste vingle jolle jeg har prøvd.Den var ikke mye stødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet.

silver viking kystjeep har jeg siklet på selv, det må jo være en kjempebåt, Har ingen erfaring med bruk, sjøegenskaper o.s.v men nydelig og praktisk er den :D

Selv så endte jeg opp med en eldre Silver Viking Fisker, som også er en grei båt til slikt bruk du kan se båten her vekten på denne er oppgit til 450 kg og er ingen problem å dra på henger. Silver Plast har satt i stand de gamle formene til denne båten og skal begynne å produsere disse igjen.

Jeg er iallefall kjempefornøyd med "gamle silvern" så langt

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.