Gå til innhold
Fiskersiden

jerkbaitsnelle


Recommended Posts

Ikke noe forskjell på de som gode gamle PMA sier, men noen som må ha venstre svei på de. Dette er smak og behag, men er du av typen som bruker høyere sveiving på haspel, så er nok høresveiving riktig på jerk også ;)

PS! det viktige er vel å bruke en multi snelle som tåler en støyt, røff behandling! Så er det veldig viktig å bruke en snelle som passer til hånda di! For man holder mest rundt snella, kun et par tre fingrer på stanga <_<:D

Shimano Calcutta er en tøff snelle for dette bruket. Bruker selv en i 400 størelse, og den blir nesten litt for stor for "puselanken" min, men jeg bruker sikkerhetsstopp, så det går bra ;) Men sneller son ABU Ambassadeur C3(og bedre) fungere også bra! Lurer på å test ut en 4600 CL3 nå i sommer, for å se om den tåler påkjenningene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange multier funker bra til jerk. Noen vil visst ha haspel og.

Jeg mener en har mer direkte følelse med sena, og dermed også bæitzen med multisnelle.

Det viktigste er at snella har direktevirkende baksperre (IAR el.l) Da får man maksimal følelse med bæitzen, og så lite slækk på lina som mulig.

Jeg bruker et par Amb.CSProrocket i 6500 str. til det meste av spinfiske/jerk og synes denne funker greit. God kastelengde med de, og passer bra i hånda mi.

Jerkfiske er røft fiske, så det er lurt å ha ei snelle i bakhånd hvis noe ryker.

H. el. v-sveiv? Jeg bruker h.sveiv på alle typer sneller, så det funker best for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Selv jerker jeg både med haspel og multiplikatorer,får best følelse med sist nevte da. Har nå kjøpt 2st ABU 5001 TG Nordic.... Noen som har erfaring med snella? Har en 5601JB fra før,så regner ikke med at de er bedre enn den. Grunnen til at jeg kjøpte dem? Fikk de for 375 pr stk ;) Skal brukes på den myke stanga mi,mens JB skal brukes på en ny stivere stang.

Når det gjelder hapel til jerk,så synes jeg det fungerer bra til "walk the dog" og poppere. Disse baitsa er jo ikke så tunge og man ser jo lett om man fisker de riktig.MAO man kan bruke vanlige stenger på 5,5-7,5 fot 5-30 gram til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en Ambassadeur 1003LP (kjøpt i USA) av en kompis.

Er det noen som har erfaringer med denne snella?

Funker den til Jerkbait-fiske etter f.eks. abbor?

:D:)

Det vil nok være en kjempesnelle til abbor ja... :o LP er jo utrolig godt å jerke med og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser bra ut den :)

Gikk i innkjøp av denne DAIWA

Virker bra,men har ikke fått prøvd den enda..

Ser fram til å prøve den :D

Ligner litt på min nye Ambassadeur. ;)

Til jerkbait etter "krokodillene", kjøpte jeg en Ambassadeur 5601JB tidligere i år, og er strålende fornøyd med den.

Hva slags sene skal man bruke til jerkfiske etter abbor? Fletta sene eller mono? :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner litt på min nye Ambassadeur. :)

Til jerkbait etter "krokodillene", kjøpte jeg en Ambassadeur 5601JB tidligere i år, og er strålende fornøyd med den.

Hva slags sene skal man bruke til jerkfiske etter abbor? Fletta sene eller mono? :):)

Jeg ville brukt multi (Power Pro) 0,15 eller 0,19..

Sjansen for gjedde er ganske stor :D

De er ganske like utad men inni er det stor forskjell på dem..Veit ikke åssen min er men skal da prøves..

Hvis den ikke holder mål skal jeg ha Törno.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.