Gå til innhold
Fiskersiden

Konkurranse torsdag 18. mai mellom jerk og flue på Steinsfjorden.


Recommended Posts

Fiskekonkurranse!!!

Motto for konkurransen.

Det er viktigere å gøre sitt beste

en å være best.

08052006165809c6may3l637iN.jpg?49

Etter som det er blitt litt diskusjon om hva som er best av flue å jerk så tar vi nå tak i dette å setter opp en liten uhøytidlig konkurranse for å få svaret på dette vanskelige spørsmålet.

Torsdag 18.mai kl 1800

Det vil si at båten/bellybåt forlater steinsaasen båtrampe kl 1800 og konkurransen er da i gang.

Når vi avslutter bestemmer vi før vi stikker ut.

Det vil også være mulig å stå på land for de som ikke har båt.

All fisk må dokumenteres med bilde og vekt.

Når det gjelder vekt så trenger du bare å veie den du tror har en mulighet til seier til størst fisk, men bilde skal vi ta av all fisk (det er kun gjedde som teller).

Og all fisk skal slippes ut igjen.

Påmeldte så langt er :

Erik Walmann (jerk)

Michael (jerk)

MP (flue)

Gabrielsen (flue)

Tommy Vik (flue)

Cato (flue)

Hvis akuratt du ønsker å være med legger du inn det på denne tråden.

Og husk å fortelle om du stiller i klassen for jerk eller flue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kom igjen, nå må kremen av norske fluefiskere samles (+ Tommy og meg :D )!!! Er det langt fra båtrampa til plassene da, for vi med svømmeføtter oppnår ikke mange knopene. Og for å gjøre ting mest rettferdig så hadde det kanskje vært greit om dere kun bruker årer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen mulighet for at to fluepiskere kan få haik opp? Morten og jeg klarer trolig ikke å skaffe bil...

Jeg tror bare jeg har to seter, pga. av at min egen er på verkstedet.

Kanskje Gabrielsen.

Men MP har jo verdens kuleste cab da. Den må vel kunne gå oppover.

Hvis det blir umulig kan sikkert Michael ta en og jeg en.

Men du er med Tommy ??

Ja, er det noen båt med plass?? Hvis ikke er det lite vits!

Kan du ikke låne Atle I og espen sin da, eller en pongtong kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen mulighet for at to fluepiskere kan få haik opp? Morten og jeg klarer trolig ikke å skaffe bil...

Jeg har plass i bilen til to stk, men kommer til å få veldig dårlig tid på ettermiddagen så det er fint om jeg kan plukke opp begge på samme plass. Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder pass, liten vits uten båt, er ikke mulig å sammelikne fiske fra båt og fra land mend forbehold om utrolig flaks da! :) Nei, har driv på noen andre fisker om dagen :P Lykke til flueteamet, er ikke i tvil om at dere vinner.

Og Erik, hva har skjedd? Kræsjet?

Kræsjet ja. Ut i ei grøft. To hjul i lufta og to langt ned i dika. Men jeg er helt uten skyld. Det var en postbil som gjorde noen rare svinger som gjorde at jeg måtte sving til skogs for å ikke treffe postbilen.

Ikke store skaden men noe ble det.

Men den har vært kjørbar dette skjedde for 1 mnd tid siden.

Men nå skal det fikses opp. :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bare jeg har to seter, pga. av at min egen er på verkstedet.

Kanskje Gabrielsen.

Men MP har jo verdens kuleste cab da. Den må vel kunne gå oppover.

Hvis det blir umulig kan sikkert Michael ta en og jeg en.

Men du er med Tommy ??

Kan du ikke låne Atle I og espen sin da, eller en pongtong kanskje

Jeg er med som bare det jeg!! :blink: skal ha bindekveld med Morten ikveld, så får vi planlegge litt da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir moro! Har tapt to konkurranser i år, men alle gode ting er 3 :D

Har bundet noen nye varianter som skal testes ut. Har prøvd mye syntetisk i det siste for å få store fluer som er levende i vannet UTEN å veie like mye som en agnfisk under kasting. Det har blitt litt enten eller.

Kom over noe som heter "Poly Bear" her om dagen og dette måtte testes - mye pga det fengende navnet. Det virker veldig lovende, men den store testen kommer jo på torsdag. Jeg har også bundet noen med wobblerskjeer beregnet på fluer, så får vi se om det gjør jobben. Disse har fungert bra i sjøen i år!

Bindebeskrivelse er vel unødvendig, her er det Poly Bear all the way og mønsteret er latterlig enkelt å binde - akkurat slik jeg liker det. Har også bundet noen varianter med kraftig kropp av celleplast. Har hatt suksess med flytefluer og synkesnører før, da fisker flua ofte fint like over bunnen - uten å sette seg fast.

De er bundet på Varivas Wide Gape flue krok.

15052006230019qxu9GTe3gnL8.jpg?47

15052006230019m7GY2uH7cJgS.jpg?19

Har godt over til å bruke Loon UV Knot Sense lim i stedet for epoxy på mange fluer og dette er etter min mening genialt! Blir litt mykere og fleksibelt, og man slipper å snu og vende på alle fluene hele tiden (for oss som ikke har maskin). Får forhåpentligvis testet holdbarheten til torsdag :D

Endret av MP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med som fluepisker... Har plass til 2 stk. hvis noen sliter med å komme seg til S.fjorden.

Da er du lagt inn som deltager som fluefiskere.

Du nå trenger vi noen jerkere. det må da finnes flere en to stykk.

Vi blir jo fryktelig i unndertall her.

Så vi må bli ening om reglene i forhold til dette før vi stikker ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å invitere noen av meiterne som uttaler seg så skråsikkert om at meite gir størst fisk i en annen tråd her i dag? De burde jo få sjansen til å vise at de ikke tar munnen for full. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.