Gå til innhold
Fiskersiden

Fjellfluer?


fiskeLine
 Share

Recommended Posts

På søndag skal jeg på min første høstfluefisketur i en uke på fjellet. Skal til Femundsområdet. Noen som har noen gode tips om hvilke fluer som skal brukes nå på høsten eller er det bare harving som gjelder nå?

Har lovet at jeg skal fri til kjæresten min når jeg får en fisk på over kiloen, på tide å gi noe tilbake hvis dere skjønner, så tips mottas med takk [ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskeLine

På søndag skal jeg på min første høstfluefisketur i en uke på fjellet. Skal til Femundsområdet. Noen som har noen gode tips om hvilke fluer som skal brukes nå på høsten eller er det bare harving som gjelder nå?

Har lovet at jeg skal fri til kjæresten min når jeg får en fisk på over kiloen, på tide å gi noe tilbake hvis dere skjønner, så tips mottas med takk [ :P ]

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets siste tørrflueørret har jeg tatt på vepseimitasjoner. Fungerer også som attraktorflue, lett synlig og behagelig å følge med på, samt imitasjon av veps. Ikke så ofte det er veps på vannet, men av og til er det noen som sliter med kulda som styrter. Hvor mye veps det er på fjellet vet jeg derimot ingeting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskeLine

På søndag skal jeg på min første høstfluefisketur i en uke på fjellet. Skal til Femundsområdet. Noen som har noen gode tips om hvilke fluer som skal brukes nå på høsten eller er det bare harving som gjelder nå?

Har lovet at jeg skal fri til kjæresten min når jeg får en fisk på over kiloen, på tide å gi noe tilbake hvis dere skjønner, så tips mottas med takk [ :P ]

Maur er aldri feil[ :P ]

Men en liten sak? Du har lovet å fri til kjæresten? Burde du ikke være glad for kilosfisken og belønne ham i stedet da[?]

*lol*[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Folkens !! Ta dere sammen! Vi vil vel ikke at hun skal fri til ham vel. Det er jo tross alt ganske mange single fiskere her (hint hint KIS) som kunne tenke seg at denne dama er ledig på markedet.... sånn at heller en av dere kan få dere en fiskende kjæreste !!

Så FiskeLine : bruk pilk, det er bankers i Femundsmarka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

sitat:Opprinnelig postet av fiskeLine

På søndag skal jeg på min første høstfluefisketur i en uke på fjellet. Skal til Femundsområdet. Noen som har noen gode tips om hvilke fluer som skal brukes nå på høsten eller er det bare harving som gjelder nå?

Har lovet at jeg skal fri til kjæresten min når jeg får en fisk på over kiloen, på tide å gi noe tilbake hvis dere skjønner, så tips mottas med takk [ :P ]

Jo kanskje det. Ta stanga og dra for alltid [ ;) ]

Maur er aldri feil[ :P ]

Men en liten sak? Du har lovet å fri til kjæresten? Burde du ikke være glad for kilosfisken og belønne ham i stedet da[?]

*lol*[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

En svart så stor streamer som du greier å kaste med - gjerne med muddlerhode, vil nok også komme godt med. Ulempen med å fiske med en slik flue er at du er gift før du vet ordet av det!

Hmmmm....må kanskje tenke litt mer på det da. LOvet meg bort da jeg fikk min første fisk på flue. var helt euforisk og måtte bare si noe som gjorde at han skjønte det var stort!![ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Hallo Folkens !! Ta dere sammen! Vi vil vel ikke at hun skal fri til ham vel. Det er jo tross alt ganske mange single fiskere her (hint hint KIS) som kunne tenke seg at denne dama er ledig på markedet.... sånn at heller en av dere kan få dere en fiskende kjæreste !!

Så FiskeLine : bruk pilk, det er bankers i Femundsmarka :-)

LOL [^] synes faktisk det er litt kult jeg, at det er dama som er fiskegal!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Da datt vel jeg ut:-)

Men Muddler ja, Daddy Long Lem og som Sømme sa "MArch Brown Silver".

MBS er en våtflue som funker til det meste.

Ja du gjorde kanskje det [ :P ] men MBS har jeg fått fisk på i sommer på fjellet. Og alle de andre fluene har jeg også fått fisk på....så det er vel sånn å forstå at det ikke er sesong for fluer da....det meste kan brukes alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.