Gå til innhold
Fiskersiden

microflyndre


Recommended Posts

Er helt sikker på at det ikke er sandflyndre nettopp pga at den ikke har buet sidelinje.

men den har noen mørke flekker med litt rød/oransj i som får meg til å tro det er en rødspette,men er ikke sikker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte skrubbe, men hvis du ser nøye etter på det store bildet så er det en buet sidelinje der.... derfor trur jeg det er en sandflyndre....

Nope, fremdeles INGEN buet sidelinje!

Fremdeles en klar skrubbe!

Men uansett om du ser en antyding til buet sidelinje så har den fremdeles beinknuter på gjellelokk og langs sidelinja!

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RexHunt

Fargene på flekkene til ei Skrubbe (og andre flyndrer) varierer veldig alt etter hvordan bunnen der de oppholder seg ser ut.

Så et eksperiment en gang der ei flyndre (husker ikke arten) ble lagt oppå et sjakkbrett, etter ei stund hadde fisken store svarte og hvite flekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandeflyndre har en 180 grader halvsirkel bue rett over brystfinnen, ikke lang slakk bue som dette. Med knudrete sidelinje og vorter på gjellelokket så er dette en liten Skrubbe.

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg veit hvordan buen på sandflyndra ser ut.... har sett den før.... men siden denne var så liten så tenkte jeg (feil) at den kanskje ikke var helt ferdig utviklet enda. men som sagt før, og jeg sier det igjen. jeg tok feil. Og jeg er enig med dere i at det er en skrubbe, men den har fortsatt en buet side linje, selv om den ikke har en sandflyndre bue :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.