Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor handler gjengen trolling-utstyr?


Hansa!
 Share

Recommended Posts

Hepp!

Hvor kjøper dere trolling-utstyr egentlig?

Bestiller fra utlandet?

Jeg har kun klart å finne 2 gode (i en nybegynners øyne i hvertfall) butikker, nemlig Larvik Fiskesport og Topp Fritid i Sarpsborg.

Noen som vet om noen andre? Kanskje i Oslo?

Med vennlig hilsen

Hansa!:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hepp!

Hvor kjøper dere trolling-utstyr egentlig?

Bestiller fra utlandet?

Jeg har kun klart å finne 2 gode (i en nybegynners øyne i hvertfall) butikker, nemlig Larvik Fiskesport og Topp Fritid i Sarpsborg.

Noen som vet om noen andre? Kanskje i Oslo?

Med vennlig hilsen

Hansa!:):D

Eiker fiske og fritid i mjøndalen har mye bra og til hyggelige priser.

Runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp fitid har bra utvalg og er RIMELIGERE en larvik fiske

brant av 3 tusen der en tid tilbake og fikk ikke ei krone avslag...og hyggelige priser har`n ikke synes nå jeg da....men for all del...mye snadder der

Gsport ved city jobber det en troller....og trolling utstyr finnes der

Torshov fiske har litt også....der jobber det skikkelige fiskefriker som er behjelpelig som fy

Endret av Blydonkern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp fitid har bra utvalg og er RIMELIGERE en larvik fiske

brant av 3 tusen der en tid tilbake og fikk ikke ei krone avslag...og hyggelige priser har`n ikke synes nå jeg da....men for all del...mye snadder der

Gsport ved city jobber det en troller....og trolling utstyr finnes der

Torshov fiske har litt også....der jobber det skikkelige fiskefriker som er behjelpelig som fy

Kjenner meg ikke igjen i det du sier om Larvik Fiskesport, Tomas. Vi har handlet 90% av utstyret der de siste årene og blir ALLTID møtt av en hyggelig Morten og prisene er ikke gale spør du meg. Om en ikke får 50% får en i gjengjeld 150% service.

Hvilke andre foretninger ville åpnet for deg en søndag?

Bare å ta en telefon til Morten så gjør han sitt ytterste til å hjelpe deg. KNALL SERVICE!

NB NB her i landet er det umulig å få "hyggelige" priser grunnet et begrenset marked og kremt... MYNDIGHETENE

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jepp, og nå har det gått 3 uker siden jeg bestilte noen små ting der. Og fortsatt har det ikke dukka opp.

Kjempe raske de..... :D

Hei! Viser til overnevnte sak vedr manglende levering fra oss. Pga at både vi og vår leverandør var gått tom, fikk vi opplyst at leveringstiden ville bli så lang som 2-4 uker på deler av ordren din. Vi sendte derfor en e-post til deg dagen etter vi mottok din ordre, hvor vi ba om beskjed dersom du ikke ønsket å vente på dette. Siden vi ikke hørte noe tok vi det for gitt at du ønsket å vente på varene.

I ettertid har vi imidlertid fått opplyst at pga skifte av bla nettverksleverandør var det 12-15 e-poster fra oss som var fursvunet ut i "dimman". Vi trodde vi hadde klart å spore opp alle disse og sendt disse på ny, men har tydligvis ikke fått med oss at også e-posten til deg ikke var kommet frem. Dette beklager vi selvfølgelig på det sterkeste. Varene til deg ble forøvrig sendt for noen dager siden inkl en gratis Grizzly dorgesluk som "plaster" på såret.

med vennlig hilsen

Ola

wwws.sportsbutikken.no :blink::blink::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Hvor kjøper dere trolling-utstyr egentlig?

Bestiller fra utlandet?

Jeg har kun klart å finne 2 gode (i en nybegynners øyne i hvertfall) butikker, nemlig Larvik Fiskesport og Topp Fritid i Sarpsborg.

Noen som vet om noen andre? Kanskje i Oslo?

Med vennlig hilsen

Hansa!:lol: :lol:

Ja, ja, ja Jeg er dum, jeg er svensk? handler allt fra USA. Hvorfor: prisene er ca 1/3 av hva ni betaler her, dette innkluderer frakt, toll og MVA!!??. Har ikke så mye peng som ni. gutta som kan boltre er i butikkene her der prisene er skrudd opp til himmels (heilt sykt) .

Storm jigger i Norge/Sverige: 80-90 kr. I USA kr 6.55 !!??. Power Pro, 50lb´s, 300Yds: kr: 150:- Men det er vel jækligt dumt at inte supporta 5-salgsleds-Norge for da blir jævligt mange arbeidsledige, eller hur? Nej, dette er jeg i vert fall ikke med på å støtte, det er en sak som er heilt sikkert. Jeg fortsetter å kjøpe allt frå USA siste kjöp: lit brukt Big Jon planer board mast (183 cm) med to sneller line og to blokk: 980 NOK.

Ok pris syns i vært fall jeg. mvh Flodstrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken er oppe senest 1.5 det betyr vel gjerne senest 1 mai ?

Nettbutikken skal være oppe innen da, men butikken er i gang.

har bare klart å finne mobilnr dit, ikke fasttelefon, men vet dem har

et nr. 41208419.

Siden dem skal ha nettbutikk går jeg ut ifra at dem sender i posten

nå også. Butikken er i allefall lokalisert i Brumunddal

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Er nok enig med deg der runar...

url???

Funnet den...

En butikk som ikke ligger i nærheten er uaktuell for meg å handle på,

da jeg VIL se utstyret før jeg handler. Fint om Eiker og lager nettbutikk.

Slik jeg ser det er det PER dags dato bare LarvikFiskesport, AVkroken og sportsbutikken som

har greie nok nettsider. Håper jo flere kommer til og at dette gir utslag på prisen.

Vet at Larvik kommer med MASSE nyheter til uka, da dem har gått bananas borte i

Finnland denne uka på wobblermesse

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

handler det jeg trenger stort sett lokalt.støtter dermed det lokale næringsliv.ellers lager jeg en del selv.ikke altid det funker slik jeg ønsker,men kjekt når det gjør.siste dyprigg ble kjøpt i canada,men problemer når det går i stykker.derfor lokalt heretter.

Har ALLTID kjøpt dyrere utstyr her hjemme, wobblere, hemper, lodd osv kjøper jeg litt av abroad, men

har nok handlet dessidert mest av Larvik da servicen der er upåklagelig. Hvem andre åpner en søndag liksom?

Men vil nok handle litt mer i Brumunddal fremover da denne butikken ligger 15min unna, kontra 3.5t og servicenivået

er som Larvik

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

url???

Funnet den...

En butikk som ikke ligger i nærheten er uaktuell for meg å handle på,

da jeg VIL se utstyret før jeg handler. Fint om Eiker og lager nettbutikk.

Slik jeg ser det er det PER dags dato bare LarvikFiskesport, AVkroken og sportsbutikken som

har greie nok nettsider. Håper jo flere kommer til og at dette gir utslag på prisen.

Vet at Larvik kommer med MASSE nyheter til uka, da dem har gått bananas borte i

Finnland denne uka på wobblermesse

Som smøla skriver så er det kjempefint når noen fiskeentustiaster i nærmiljøet satser på butikkvirksomhet på heltid.. Det er alltid trivelig å ta seg en tur til mjøndalen å slå av en prat. Per er også alltid oppdatert på laksefiske i elva.

Handler selvfølgelig hos morten også, men det er fordi han har et mye bredere utvalg. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt nok i landet her ja, men velger å støtte norskt og kjøper norskt.

M&M i Sarpsborg har et pent utvalg i fiskeartikler, og mer kommer det ett hva jeg fikk høre siste besøk der.

Dvs på vårparten raser det inn mye nytt der og sortimentet skal utvides.

i tillegg har de jaggu åpent 10-19 man-tors. 10-17 fred. 10-14 lør.

Støtt heller norskt...da blir det bedre priser og bedre utvalg!.

Hvem ***** gidder å starte butt når ingen vil handle?

Det er tøft nok i dette landet med alle milliardene priv personer kaster ut av landet her.

ikke uten grunn til at skatter/avg blir høyere.

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtt heller norskt...da blir det bedre priser og bedre utvalg!.

Hvem ***** gidder å starte butt når ingen vil handle?

Det er tøft nok i dette landet med alle milliardene priv personer kaster ut av landet her.

ikke uten grunn til at skatter/avg blir høyere.

:)

Ja, ja sier vell det meste dette :rolleyes:

Endret av bsperrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja sier vell det meste dette :rolleyes:

Hvis vi ser lønn på en gjennomnittsarbeider i Norge med en snittarbeider i Sverige, Tyskland, Portugal, USA osv vil en forstå hvorfor ting er SÅ dyrt her og SÅ billig der...

Gjennomsnittslønn i USA er 195926.999 (2006 tall)NOK, mens den i Norge er den 339492 etter SSB sine bergeninger for 2004.

Når en så trekker inn avgifter og skatt er ikke nivået på fiskeutstyr her i landet så himla galt.

Folk får slutte å stemme SV og DNA så vil prisene reduseres betraktelig.

Videre må en ta i betraktning kvantum... Cabelas i USA kan kjøpe 10.000 av en bestemt snelle fra Shimano, mens Larvik Fiskesport kjøper 10. Hvem tror dere får best pris? Siden USA og er et lavkostland i forhold til Norge trenger en ikke være dr.matematikk for å forstå at det blir prisforskjeller.

Skal ta et eksempel på DaiwaSG47lca Larvik/Cabelas (nå tar jeg IKKE med toll)

I Larvik er prisen 1000 + 100 i frakt

Hos Cabelas 570,27 + 276 (frakt)=846,27

1100-846,27=253,73

DU sparer altså 253,73 kroner eller 23% å kjøpe fra USA.

Når en så tjener 42% bedre i Norge. Ser man at prisene her på

berget på fiskeutstyr, akkurat DET SAMME som i statene lønn tatt i betraktning.

En gjennomsnitts amerikaner må bruke 0,0032% av lønna si på ei snelle (billigste frakt innen USA, Alaska og Hawaii er dyrere)

En gjennomsnitts nordmann må bruke 0,0032% av lønna si på ei snelle.

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.