Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor langt kaster du?


aandrei
 Share

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Da fisker du med langt kortere snører enn meg gismervik!

trodde de flest var godt over 30 meter og endel oppimot 40, vet ikke om dette stemmer..

hvor langt jeg kaster tror jeg at jeg holder for meg selv. det kommer en tid hvor man isåfall må bevise sine påstander. fare for å bli latterliggjort her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastelengden varierer veldig avhengig av utstyret som blir brukt. Det er stor forskjell å kaste med en #4-stang og en #10-stang.

Mine kastelengder er omtrent:

#4-stang med flytesnøre 20-25 meter.

#6-stang med flytesnøre 25-30 meter.

#8-stang med flytesnøre 30-35 meter.

#8-stang med klump synk2 ca 35 meter.

#10-stang med klump synk6 40-45 meter.

Som andre har nevnt betyr ikke lange kast mer fisk. Det er bedre å kaste 15 meter med presisjon og presentasjon enn å kaste 30 meter med fortommen i ei røys oppå snøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du kaster bra jeg da. Tror ikke jeg skal skryte på meg mer enn 15 gjerne 20 meter med vind i ryggen på et godt kast. Så enten kaster du bra, ellers så kaster jeg dårlig :D

Men ofte er det bare 3 meter som trengs for å ta fisken, gjerne noe å tenke på av og til :D

Endret av øysteiin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fisker du med langt kortere snører enn meg gismervik!

trodde de flest var godt over 30 meter og endel oppimot 40, vet ikke om dette stemmer..

hvor langt jeg kaster tror jeg at jeg holder for meg selv. det kommer en tid hvor man isåfall må bevise sine påstander. fare for å bli latterliggjort her;)

De fleste snørene er 90 ft. Dvs ca 27 meter. Det fins noen som er lengre (f.eks Carron enhånds = 30 meter, ScA XXD konkurranseutgaven er vel ca 36)

elPerro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor langt sånn ca. dere andre kaster? Selv kaster jeg ca 26 meter på de beste kastene og lurer på om det er vanlig eller kort? Er selv lært så det er ikke noe dobbel trekk her i gården :P

Fra brygge eller under praktisk fiske? Det er nemlig to vidt forskjellige ting. Klarer du 25 m. under praktisk fiske, stående i vann, med bølgeskvulp og vind, da skal du være fornøyd. Det tilsvarer 30-35 m. under kontrollert kaste fra brygge...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I NM konkurreres det neppe med klump, klasse 9 eller synkesnører, så tja - da hadde det vel blitt disk.....

hehe, ja det visste jeg, men jeg prøvde bare å trekke i rønsingen..

vil gjerne se at han kaster 40 meter. bare sammenligner med hva norges beste kastere gjør (uten spesial stenger).

selv kaster jeg bra nok, med enhånds, men ikke fullt 40 meter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 meter rønsingen? da bør du melde deg på NM..

Hehe ja burde kanskje det. med 0.50 mono skyteline og synk 6 så går det faktisk rundt 40m når jeg har flaks. presterer ikke dette på det jevne, men hender det klaffer.

Men med det de bruker i nm så kaster langt i fra 40m for å si det sån :P

Endret av Rønsingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.