Gå til innhold
Fiskersiden

Konkurransen 2004


Recommended Posts

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Konkurransesponsorene:

nfisklogo.gif

avkrokenkonkurransebanner.jpg

leidlandkonkurransebanner.jpg

Da er det oppdatert igjen:

Topp 10

1  Ole-Håkon Heier       711.6895 
2  Robert Råmundsen      674.5887 
3  Ulf Erik Forsbakk     630.7074 
4  Thor Eivind Håkonsen  625.8254 
5  Tom Ole Holth         612.4752 
6  Anne Sandersen        598.883 
7  Karl Inge Stumo       554.6725 
8  Øystein Davidsen      534.5355 
9  Ola Gismervik         529.7817 
10 Ståle Gismarvik       492.5136 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert igjen - ingen endringer i topp 10, men noen nedpå listen kryper oppover.

Premielisten er forøvrig lagt ut - link på konkurransesidene.

Vi jobber forøvrig med å grave opp flere premier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

vi må vel vente på n.reken først Davidesen...

Hvorfor det? Fisken er vel en gullfisk god som noen. Den er registrert som norsk art. Det at Davidsen først får fisken på sportsfiskeutstyr, bør vel heller gi han en positiv kredit istedet for å måtte vente på en eller annen suveren komite.

Så hvis jeg får sverdfisk på sportsfiskeredskap skal den ikke kunne være med i konken før juryen har godkjent den som Nrek?

Skjønner ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Synes det er på sin plass å berømme Avkroken, Tor Inge Leidland og Nordisk for fine premier. avr overrasket over nivået, hadde jeg visst det var så fine premier og at de skulle utdeles denne gangen, hadde jeg fisket mer poengfisk:-)

Jepp, neste år blir det satsing på konkurranser, tenker jeg, både denne og Avkrokens[ :) ]...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange poeng skal han få ? Poengene blir jo gitt i forhold til n.rek ? Og spesielt tenker jeg da på at fisk (flira) får poeng etter hvor mange % den er over n.reken....

Den kan jo gis poeng etter gullfisken til Leidland, da den 99% sikkert blir godkjent som ny n.rek. I så tilfelle er det helt greit for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Men hvor mange poeng skal han få ? Poengene blir jo gitt i forhold til n.rek ? Og spesielt tenker jeg da på at fisk (flira) får poeng etter hvor mange % den er over n.reken....

Den kan jo gis poeng etter gullfisken til Leidland, da den 99% sikkert blir godkjent som ny n.rek. I så tilfelle er det helt greit for meg...

Dette er tross alt snakk om en ny art, så 100 poeng bør være det riktige etter min mening. Å vente på n.rekjuryen ser jeg heller ikke poenget med. [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten sak som Espen har skrevet litt tideligere om den ike står på flue lista eller alltakel blir vell et fett altså 200poeng. "Fluefisk regnes mot fluelista så sant den står der, selv om den er større en gjeldende alltackle. En fisk som ikke står på fluelista fra før vil gi 200 poeng, da vi har innført en maks på 200 poeng pr fisk. Annes fisk var 1,34 ganger gjeldende rekord og ga derfor 134 poeng + 50 bonuspoeng for ny rekord. En fisk som ikke står på lista vil i så tilfelle gi "uendelig" poeng og vi har derfor satt et makstak på 200 poeng for en fisk, for at ikke konkurransen skal kunne bli avgjort av en gigantfisk i forhold til listene, men at resultatene i stor grad skal gjenspeile jevn innsats på mange slag over et år....."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kommer oppdatering snart.

Makspoeng til Øystein for gullfisken.

Vi regner mot de rekordene som ble slettet, ettersom det (dette var jo forholdsvis uforutsette hendelser) vil bli urettferdig om man får mer poeng for en fisk nå enn tidligere. Det normale ville jo være motsatt. Dette gjelder for der en mindre fisk ble satt inn som rekord. I de klassene der rekordene står åpne ville man jo kunne plukket makspoeng for første fisk over kravet og dette blir også feil. Vi slipper også at folk spekulerer i å blodgutse på kun de fiskene som har blitt slettet kun for å stikke av med seieren. Fortsetter vi som jeg har skissert vil det bli fisket gjennom året som avgjør og ikke noe "sleiperi" i innspurten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.