Gå til innhold
Fiskersiden

...jakten på skata


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Hadde vårens første tur på torsdag etter skata (fikk jo årets 2 første 2.januar), men det var liksom ikke i år lenger :-)

http://fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=11959&st=0

Hadde jobba natta på onsdag så jeg kom meg ikke så veldig tidlig ut, men begynte vel å fiske rundt 12.30

Før jeg hadde fått ut andre stanga så nappa det på stang nummer 1, fast fisk. Torsk på ca 3 kg

De neste timene fikk jeg vel tilsammen 6 torsk fra 0,5 til 3 kg

Været var veldig bra, lite vind og stort sett lettskyet. Ihvertfall til jeg gikk hjem, da kom det jammen meg en liten skyll gitt. Så da regnet kom rundt kl 19.00 så gikk jeg hjem. Uten skate

154851041_f21ba72e1f.jpg?v=0

min løsning på nappvarslere og Mustad pod..

154851540_242e6ff356.jpg?v=0

atter ett av mine flotte selvutløserbilder :) Torsk på ca 3kg

................................................................................................................................................................................................................................................................

Og idag var det på an igjen.

Jeg og ArildH dro ut rett før 9 og var vel i gang med fiskinga rett før 10 en gang tenker jeg...

For å gjøre en heller lang dag kort, så fikk vi kun torsk i dag også... men mange av dem, og en av dem var veldig så pen. Jeg fikk 10 og Arild fikk 3. Vi fiska vel til rundt kl 17.00

Og dagen min ble omtrent helt perfekt selv uten skate, jeg persa på torsk og min største fisk fra land så langt! En grom torsk på 7.95 deilige kilo !!

154851043_331cd4241a.jpg?v=0

endelig slo jeg torskepersen til KIS

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny pers.

Torsk av den strl er drit kult fra land. Min torske-pers på 8,5 (vekten stoppet på 8,7 men ble nedjustert med 200 gram da vekten var noe ustabil) er tatt fra land på moderat dyp. De kjemper litt mere når de ikke kan stikke av rett nedover.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.