Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt stangmerke: Albright


Helge S
 Share

Recommended Posts

Jeg fikk prøve et par Albright stenger idag og ble svært imponert over kasteegenskapene. Den ene var toppmodellen EXS 9' klasse 8. Den var rigget med et Snowbee prestige XS WF8I snøre. Stanga var rask, presis og lettkastet. På første forsøk forsvant hele snøret + 5 meter backing. Jeg kunne sette svært trange snørebukter og stanga var en drøm å kaste med. Jeg har en Redington NTIQ og denne minnet en del om den.

Den andre var en GP 9' klasse 5/6 som var rigget med et Snowbee WF5F snøre. Den hadde middels rask aksjon, var svært lettkastet og presenterte flua perfekt. Stanga fungerte svært bra med et 5-er snøre.

Albright stengene ligner veldig på Redington og etter Sage's oppkjøp av Redington skal det være Redingtons designere som står bak Albright. Er det noen som vet mer om dette ?

Uansett virker stengene utrolig bra og prisen skal også være gunstig. Jeg snoket litt rundt på nettet og fant Albrights hjemmeside:

http://www.albrighttackle.com/

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:NTI er designet og PRODUSERT av CD Rods i New Zealand. www.cdrods.co.nz som er sykt bra stenger.....

Han som demonsterte Albright stengene fortalte at de var designet på New Zealand.

Ser på hjemmesiden at de har en serie som heter A-5. Den ligner mistenkelig på Redington Wayfarer når jeg ser utvalget.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha søkt etter Albright på diverse diskusjonsforum i USA har jeg funnet ut at det er Jim Murphy fra Redington som står bak Albright-stengene.

Albright-stengene har fått svært god omtale i USA og her er noe av det som står på forumet til: http://flyanglersonline.com/

sitat:I would recommend a new Albright EXS. That rod is basically identical to the old Redington Nti-Q rod($750.00) for half the price and it is a better looking rod too. I have the NTi's/Nti-Q's and have recently cast the EXS. I say EXS all the way.

sitat:I just bought a EXS 7 Wt-a 9 footer 3 piece. It is the best looking rod I have and it feels and casts like a top-of-the-line premium rod. It is really. Mr. Murphy is purveying his excellent designs at really great prices. I think his new company is approaching the market in a fresh and keen way.

Her er en link til mer info om Albright:

http://flyanglersonline.com/about/albright/

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Nti-Q den lyse "turkise" stangen? Litt feminin! Kjente litt på en som Kalmar har!

Må si det høres veldig interesant ut. Skal ha et par CD rods senere i vinter.

CD rods kommer vel for salg i norge litt senere i høst...? Håper Albright samt andre "nye" merker også får forhandlere her snart!!

Er spennende med nye merker som ikke koster 5-6.000,- +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat: Er ikke Nti-Q den lyse "turkise" stangen?

Det stemmer. Jeg har selv en NTIQ 9-er stang og den er helt rå. [ ;) ]

Det er Seeberg som har Albright og stengene skal være på vei til butikkene. Jeg satser på å starte neste sesong med en Albright EXS. Den passet meg midt i blinken.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Hvis de er produsert på NZ, så er det de.... Garantert... Kan skaffe gode priser på de da... Skal sende en email ned til de og høre.. ;)

Kanskje du kan sende en mail før jeg reiser?[ :D ][ ;) ][ :D ]

Er alltid hyggelig med bra priser![:I]

Kanskje jeg kan ta med en ekstra hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det er Seeberg som distributerer Albright, og de kommer for fullt til våren. Prismessis vil de ligge mellom 1999 (GP), 2999 (A-5), og 3999 for (EKS), men det kommer også komplette sett med priser fra 1799 til 3499. Vel verdt å vente på, stengene og snellene er laget av tidligere Redington ansatte som etter å ha blitt oppkjøpt av Sage gikk ut og startet sitt eget selskap.[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.