Gå til innhold
Fiskersiden

Alla älskar GULP!


Thorbjørn
 Share

Recommended Posts

Har testet litt i det siste med rød Gulp børstemark. Brukte tokrokstackel med ett kunstig og ett naturlig agn(reke, makrell og sei). Har fisket statisk og med litt bevegelse, og resultatene er helt entydig; GULP var totalt ubrukelig, ble vel alt i alt sånn ca. 40(50?) - 0 i favør "the real thing".

Fikk dog et par solide skrubber på kombiagn, GULP/fiskestrimmel. For tidlig å avfeie Gulp enda, men de første forsøkene har ikke øket tiltroen.

Kan tilegge at følgende arter ble fanget under forsøket; torsk, sei, hvitting, skrubbe, sandflyndre, ålekvabbe og ulke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv med naturfarget børstemark, ganske stor forskjell på resultatet her nede...

virker som det er store variasjoner fra plass til plass og fra fisker til fisker under fiske med Gulp,

tror nok teknikken spiller en stor rolle, f.eks Karleif drar mer fisk på Gulp enn meg, og vi kan begge skrive under på at de fungerer knallbra i rette omgivelser.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som det er store variasjoner fra plass til plass og fra fisker til fisker under fiske med Gulp,

Helt klart, endel har jo gode resultater, så det er vel et spørsmål om å finne det rette agnet for anledningen. Noe jeg helt klart ikke gjorde i denne omgangen :D Får prøve flere ganger før jeg avskriver det helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Blåser liv i denne igjen.

Har lest i noen rapporter at det blir brukt GULP med bra resultat.

Hvilke typer er det som fungerer best til flyndrer, rødspette spesielt?

Hvordan blir de festet til kroken? Bruker dere hele GULP, eller deles de opp i biter?

Statisk eller aktivt meite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en knurr på en Gulp Børstemark type rød.

Det ble fisket ganske så statisk.

Har ellers fått blåstål/rødnebb, berggylte, grønngylt, sei, lyr og faktisk ei sandflyndre på noe som ligner på meitemark, ca 3-5 cm lange.

Men reka går ikke av moten av den grunn :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått rødspetter, mange sandflyndrer,fløyfisk,torsk, knurr,skrubbe,hvitting og masse annet på gulp, men det er sikkert slik at de kun virker her rundt Stavanger :rolleyes:

hadde ikke prisen vært så himla høy, hadde jeg fisket mye mer med gulp, men den erstatter vel ikke reka på alle områder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fikk noen sei på gulp fiskefilet i påsken - men til stillestående bunnmeite fungerte det ikke - den korte tiden jeg prøvde.

Skal teste litt mer før jeg gir opp det agnet - men er ikke optimist.

Dessuten - hvis det lukter 400 ganger mer enn ekte vare, hvorfor merker jeg nesten ikke lukta da når jeg lukter ekte vare mer enn godt nok? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.