Gå til innhold
Fiskersiden

SESONGSTART 2006


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var ekstremt stille og rolig i Vikedal inatt :) Frost og bitende kaldt la en demper på fiske kan du si, allikevel var det vel 12-13 stykker som prøvde seg på grimås, og etpar mann på sagbruket, men de fleste var borte etter en times tid.

Vi observerte etpar aurer før klokka tolv, men etter tolv var det slutt.

Eneste som kom på land var en liten aure.

Ryktet sier at det er tatt laks på over ti på hallingstad i natt, men det er ubekreftet.

Endret av Michael Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer seg i Etne, nå er det rapportert 12lakser og 2 regnbue, største er 6kg de andre 4-5kg, det ser altså ut til at vi kan håpe på bra mellomlakssesong.

Fiskene er tatt i sone 4-6-7-8-9-10, 12, sørelva og sone 20. Det er tatt 2 fisk i bla sone 7 og sone 12.

Forumbrukere har vel ikke ftt laks så jeg har fått med meg, men det går rykter om at de har fått noen fine brunørreter på 1-1.5kg som trøst :-)

Haugesund Avis hadde egne folk inne i elva i dag morges så bildene jeg har tatt blir snart lagt ut her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sone 15 var stengene rigget i god tid til åpningen... så var det bare å vente...

6406_s.jpg

Årets første laks ble altså tatt i sone 8 av Iris Jacobsen og var på land kl 00:35

6407_s.jpg

Nydelig blank junilaks....

6408_s.jpg

Årets første laks ble altså tatt av en dame, nok et eksempel på at det svake kjønn ikke er det svake kjønn i det hele tatt, ihvertfall ikke med fiskestang! Hun overtok plassen til sin sønn som måtte i Nordsjøen på jobb... Iris er ikke så veldig fiskeinteresseret og kunne meddele at hun ikke helt fikk skjeleven... :) Hyggelige folk var det ihvertfall, takk for prat og for at jeg får lov til å legge ut bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny rapporter fra kompisene i Namsen (4.2 og 8.4) og fra Gaula (8.4).

5 mann (4 i Namsen og 1 i Gaula) og 6 (4 i Namsen og 2 Gaula) fisker fra 4.2 til 13.1 det første døgnet, lar seg høre. Glad jeg ikke er der, men her.........

Ellers så må jeg ta av meg hatten for karene i Namsen som har tatt en på 19.9 og ikke 20.0 - rett skal være rett! Sånn står det respekt av!

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik skrev

de vestlige elvene i agder meldes det om lite bitevillig fisk. ble tatt 2 i området hvor jeg var. tror ikke det står mye fisk på elven heller..

Hvor fisket du?

Var en tur i Melhusfossen(Audna) I GÅR I 1430 tiden. Da var det til da tatt 20 laks mellom 3 og 7 kilo. Den halv timen jeg stod der ble det tatt 2 på rundt 5. Den ene var det en gutt i 12 års alderen som fikk. Han hadde holdt på med den lenge, stakkaren var helt gåån etterpå :P

Da de fortsatte å fiske etter den var landet, smalt det på 2 til på første drag med marken. En på hver side av fossen. Den ene ble landet, den også ca 5. Var mye fisk på gang i elva og god vannføring. Så de som har kort der de nærmeste dagene er heldige. Blant de er desverre ikke jeg :) .Undertegnede må nok vente til fisken kommer høyere opp i elva.

Hvordan det gikk utover dagen vet jeg ikke, men det så veldig lovende ut for sesongen i elva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.