Gå til innhold
Fiskersiden

SESONGSTART 2006


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Erik skrev

Hvor fisket du?

Var en tur i Melhusfossen(Audna) I GÅR I 1430 tiden. Da var det til da tatt 20 laks mellom 3 og 7 kilo. Den halv timen jeg stod der ble det tatt 2 på rundt 5. Den ene var det en gutt i 12 års alderen som fikk. Han hadde holdt på med den lenge, stakkaren var helt gåån etterpå :)

Da de fortsatte å fiske etter den var landet, smalt det på 2 til på første drag med marken. En på hver side av fossen. Den ene ble landet, den også ca 5. Var mye fisk på gang i elva og god vannføring. Så de som har kort der de nærmeste dagene er heldige. Blant de er desverre ikke jeg :( .Undertegnede må nok vente til fisken kommer høyere opp i elva.

Hvordan det gikk utover dagen vet jeg ikke, men det så veldig lovende ut for sesongen i elva

Fisken i Melhusfossen er vel ikke alltid like bitevillig..... :)

Om det er som det pleier, så henger halvparten av fisken i ryggfinnen/sporden osv... :blink::angry2:

Men det lover jo bra for resten av sesongen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Roar Velle

Bjerkreim sone 3 var helt død for min og de fleste andre. Lurer på om jeg hadde hele den lange sonen for meg selv fra ettermiddagen. :)

Jeg fikk en trill rund aure på litt over kiloet, som jeg fyrte uti igjen. flott fisk.

Sone 2 tok heller ikke noe fisk, ryktes det.

Tengs gjorde det imidlertidig godt.

Har en kompis som fisker i Mandalselva som har fått 4 stykker til nå. Største er vel rundt 5 kg. Mye fisk sier han. Navla slukfisker....

Skal ned igjen til Bjerkreim i natt, og så en tur til Årdal natt til søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt fiske da kis.

Steike det kribler i meg selvom eg bare kommer til å kunne fiske i arna elven og ingen fancye dyre elver.

Ble jo tatt en 14kg's beist der ifjor så det er noen store rugger i den lille elven. :)

Arnaelven blir bra i år den.. Det er jeg helt sikker på.

Ellers har du jo muligheten i os-elven. Er fortsatt en del ledige kort nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nattevakt igjenn, og ser flotte fangster tikke inn.. blir lit varm av mesunnelse nor jeg ser slike blider, har aldrig tatt en laks som er i nærheten av noen av de... Lever i konstant håp..Håper det er min tur iår......Det er lov å håpe og drømme.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat hjem fra Etne.

Hadde i grunn forsonet meg med å dra tomhendt hjem, da jeg etter natten i sørelva ikke en gang hadde sett en fisk. Dro ned til moloen da i 8 tiden. Kastet med stort og smått, alle mulige farger, intet.

Byttet til lettere utstyr, 10g møre sild og 0.20 sene, for det spratt litt småfisk. Det blåste stikker og strå og regnet satte skikklig inn igjen. Fikk noen små sø som jeg satte uti igjen, så hadde jeg i det minste kjent fisk i den andre enden av snøret...

Så tok det litt mer tak i andre enden av snøret, trodde det var en litt større sø, for den fulgte liksom etter sluken, men så hoppet den!!!! Og SÅ stakk det utover så det vinte i snella, torde ikke bremse så veldig heller, sprang rundt på moloen og fulgte den, følte at dette kom til å gå galt pga snøret.(men tenkte som så at jeg i allefall hadde sett den, og hatt den på........) Men etter ca 10-15 minutter la den seg pent på siden, og kunne hoves av en trivlig medhjelper som befant seg på moloen sammen med meg, takk og lov :P

4.7 kg, ny pers for meg - jeg er fornøyd jeg :P:(

030620061434459EaI1eCYoE3f.jpg?8

Batteriet i kameraet var selvfølgelig flatt da jeg tok det frem etter landinga, så bildet måtte tas da jeg kom hjem, i full fart av dattera!!

Endret av Trollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ihvertfall første halvdel av sesongen er det mer fisk der enn i elva :) Men noen opplevelse det ikke å sta ved siden av stålhallen der da, ser man bort fra fisken.

Nei, det er sant, det er mye trivligere oppe i elva. Men når fisken uteblir lengre opp, gjør det ingenting å ta den der nede :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten rapport fra Etneelva sone3 2-3 juni.

Med bra med regn og stigende elv var det stor forventninger til fisket i går.

Det viste seg å bli full klaff ved flo i morgentimene 0430-0530. 3 laks ble landet på flue og to ble mistet.

Det var særs mye fisk som gikk oppover.

Senere på fomiddagen og etttermiddagen ble det tatt to til på mark.

Totalt 5 stk. Vekt fra 3,5 - 5,4 kg.

Jeg fikk desverre ingenting :blink: da jeg "hvilte" meg pittelitt når morgenrushet passerte. :)

Men jeg er veldig glad for endelig å ha vert med på bra fiske i Etneelva. :blink: , og skal være veldig klar ved flo neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.