Gå til innhold
Fiskersiden

Pers på fluefiska lyr.


Gismervik
 Share

Recommended Posts

Endelig skulle den etter hvert så kjedelige tre kilos grensa brytes.

Tok en kvelds tur til Torvastad med flua for å se om lyren var i området.

På første kastet, ingenting.

På andre kastet, en 15cm sei.

På tredje kastet,.........der er der en fisk i andre enden av snøret som vil bestemme.

Etter flere utras og 10 minutters kjøring ligger lyren på land.

3,85kg tatt på Kvitebjørn.

Jett om det var en som tok seg en røyk da....[ :P ][ :P ][ :P ][8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På treffet fikk jeg veldig bra (de to største lyrene?) på en oliven/hvit Surf Candy (storebroren til Epoxyfisk på fluesidene). Den funket også utmerket, faktsik så utmerket at jeg nå mangler flere i skrinet (ATLE!!!). Tror Thor så sitt snitt til å tyvlåne en også etter at jeg utallige ganger hadde spurt om han ville låne en flue, da jeg dro fisk på fisk, mens han stort sett hadde kast på kast... [ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

På treffet fikk jeg veldig bra (de to største lyrene?) på en oliven/hvit Surf Candy (storebroren til Epoxyfisk på fluesidene). Den funket også utmerket, faktsik så utmerket at jeg nå mangler flere i skrinet (ATLE!!!). Tror Thor så sitt snitt til å tyvlåne en også etter at jeg utallige ganger hadde spurt om han ville låne en flue, da jeg dro fisk på fisk, mens han stort sett hadde kast på kast... [ :P ]

jeg håper det var Atle I du siktet til nå [ :P ]jeg hadde favorittflua mi på hele tiden jeg..er faktisk så glad i den at jeg ga den en "klem" også (les:fikk den midt i trynet) [ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor lyr er min absolutte favoritt på flue.

Og siden den sikkert beiter på småsei blir det nok en tur eller to i helga også.[ :D ][ :D ][ :D ][ :D ]

Siden det er ca 6mnd siden det var snakk om bra lyr på flua, ble det ikke noe forstyrrelser på pumpa.

Pulsen holdt seg rolig til jeg fikk sett vekta.

Da gikk pumpa plutselig litt raskere[:0][:0][:0]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

På treffet fikk jeg veldig bra (de to største lyrene?) på en oliven/hvit Surf Candy (storebroren til Epoxyfisk på fluesidene). Den funket også utmerket, faktsik så utmerket at jeg nå mangler flere i skrinet (ATLE!!!). Tror Thor så sitt snitt til å tyvlåne en også etter at jeg utallige ganger hadde spurt om han ville låne en flue, da jeg dro fisk på fisk, mens han stort sett hadde kast på kast... [ :D ]

Guilty!!! Men jeg valgte den ut før du hadde fisket med den her oppe[ :D ] Jeg skjønte at den måtte være bra.

Jeg mista den på litt galmanns fiske med 2 i promille. Tror han sitter i taksteinen på huset til eieren av Nautnes! Lette men fant den ikke. Men jeg traff ihvertfall ikke audien[ :D ]

På tide og begynne litt mer seriøst med fluebindinga igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.