Lho Posted July 7, 2004 Report Share Posted July 7, 2004 LOL!! Ja så säjer frun oxå... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audun Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Heisann! Registrerer at diskusjonen går "atter en gang", som det så velbetegnende heter i trådoverskriften. Kommer akkurat hjem fra fisketur i fjellet. Før jeg reiste fikk jeg to lite hyggelige telefoner av folk som visstnok var forumbrukere. De sa at de hadde fulgt debatten om min artsliste, så på alt jeg har drevet med i det siste med sterk tvil og skjelte meg ut etter noter. De oppga selvfølgelig ikke navn og ringte under skjult nummer. Sjarmerende... Jeg begynner å bli sliten av å hele tiden forsvare det jeg driver med. Hadde jeg visst det jeg nå veit hadde jeg aldri gitt ut artslista. At jeg har fisket 200 dager i året er feil. Så vidt jeg husker har dette tallet stått på trykk i forbindelse med en portrettsak angående den store sjøørreten min. Det riktige er rundt 120, vel og merke i løpet av én fiskesesong for noen år siden. Flaks eller dyktighet? Jeg tror det er en kombi. Jeg mener jeg har en teft for det jeg driver med. Bruker enormt med tid på å spørre folk og er fordomsfri åpen for alle mulige plasstips. Dette har gitt meg mange flotte fisker, men ikke minst også mange bomturer. Takker Rune Johansen for varmende ord, hovedinspiratoren for mitt begynnende meitefiske. Vi hadde en avtale om at jeg skulle vise dere bilder av fiskene mine straks jeg fikk de digitalisert. Nå står imidlertid sommerjobb og nye studieforberedelser for tur, så vennligs vær tålmodige. Er det noe dere lurer på angående mitt fiske ber jeg dere maile meg (ask061@webmail.uib.no) istedet for å snakke om meg på forumet. Jeg orker ikke flere diskusjonstråder og utrivelige telefoner. Ble tidlig spurt om å være aktivt med på disse sidene, men har mistet lysten... Uansett ønsker jeg alle en fortsatt spennende og artsrik fiskesommer. Mvh Audun Skjølberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Virkelig synd når folk skal trakassere andre på den måten. Måtte de brenne et visst sted... Selvfølgelig synd at en kapasitet som Audun velger å ikke være aktiv her inne men jeg har full forståelse for at han ikke orker å måtte stå med ryggen mot veggen og forsvare seg når han ikke har gjort annet enn å være åpen og ærlig. - Håvard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frisch Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Kan ikke fatte å begripe at noen gidder å bruke tid og krefter på slike meningsløse handlinger. jeg gremmes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Inge S Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Dette er selvfølgelig trist og forbannet irriterende. At folk har meninger er en ting, men feige oppringninger fra skjult nummer....... og når disse humlepenisene(les: lider av sterkt misunnelseskompleks) fører til at vi mister en kapaitet fra forumet her, da blir jeg, til meg å være, ganske så forbannet. Men samtidig audun, skal du la disse personene få styre din bruk av internett? Husker for noen år siden, da forumet til BS var norges klart største. Der opererte jeg med full åpenhet om hvem jeg var, bla i en del diskusjoner om oppdrettsnæringen. Kan enkelt si det sånn at noen der hadde en språkbruk som får diskusjonen på denne siden til å virke som koseprat. Jeg mottok mail med klar beskjed om at om jeg dukket opp i den og den elva måtte det soknest etter meg. Selvfølgelig alt dette fra anonyme brukere og e-mail adr. Slikt vil være bortimot umulig å unngå, sålenge man har meninger eller av andre grunner stikker hodet litt frem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Havengel Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Utrolig hva misunnelse får enkelte til å gjøre![} ] Jeg blir forbanna når enkelte idioter ødelegger muligheten til å dra nytte av din kompetanse her inne, Audun! Vit at de IKKE er representative for forumet som helhet, råtne egg finnes overalt. Ser på deg som et forbilde når det gjelder sportsfiske, og har hatt stor glede og nytte av artiklene dine som har stått på trykk i diverse blad. Håper du vil revurdere ditt syn på forumet, og oppfordrer alle til å la saker som omhandler enkeltpersoner rettes direkte til den det gjelder. Slike saker har INGENTING i dette forumet å gjøre!!!!![ !] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 sitat:Opprinnelig postet av Audun Heisann! Registrerer at diskusjonen går "atter en gang", som det så velbetegnende heter i trådoverskriften. Kommer akkurat hjem fra fisketur i fjellet. Før jeg reiste fikk jeg to lite hyggelige telefoner av folk som visstnok var forumbrukere. De sa at de hadde fulgt debatten om min artsliste, så på alt jeg har drevet med i det siste med sterk tvil og skjelte meg ut etter noter. De oppga selvfølgelig ikke navn og ringte under skjult nummer. Sjarmerende... Jeg begynner å bli sliten av å hele tiden forsvare det jeg driver med. Hadde jeg visst det jeg nå veit hadde jeg aldri gitt ut artslista. At jeg har fisket 200 dager i året er feil. Så vidt jeg husker har dette tallet stått på trykk i forbindelse med en portrettsak angående den store sjøørreten min. Det riktige er rundt 120, vel og merke i løpet av én fiskesesong for noen år siden. Flaks eller dyktighet? Jeg tror det er en kombi. Jeg mener jeg har en teft for det jeg driver med. Bruker enormt med tid på å spørre folk og er fordomsfri åpen for alle mulige plasstips. Dette har gitt meg mange flotte fisker, men ikke minst også mange bomturer. Takker Rune Johansen for varmende ord, hovedinspiratoren for mitt begynnende meitefiske. Vi hadde en avtale om at jeg skulle vise dere bilder av fiskene mine straks jeg fikk de digitalisert. Nå står imidlertid sommerjobb og nye studieforberedelser for tur, så vennligs vær tålmodige. Er det noe dere lurer på angående mitt fiske ber jeg dere maile meg (ask061@webmail.uib.no) istedet for å snakke om meg på forumet. Jeg orker ikke flere diskusjonstråder og utrivelige telefoner. Ble tidlig spurt om å være aktivt med på disse sidene, men har mistet lysten... Uansett ønsker jeg alle en fortsatt spennende og artsrik fiskesommer. Mvh Audun Skjølberg Trist og tragisk å miste en ressurs som Audun her inne. Disse som har ringt må være blant de laveste av de lave livsformer som finnes. [} ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prikken Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Det er jo bare å lese denne tråden så ser man jo at enkelte kan gå i seg selv når det gjelder kritikk av andre (og bedre?) fiskere. På meg virker det som at meitemiljøet har et problem med der enkelte ikke takler at andre tar mere fisk og større fisk enn andre. Innen andre sportsfiskermiljø er dette neppe like utbredt. Enkelte innlegg sier egentlig at mange av fiskene i Auduns liste er løgn og fri diktning. De som legger inn disse innleggende driter seg ut og viser for all verden at de er mer misunnelig enn de kan bære. Slike folk trenger vi ikke i sportsfiskermiljøet. Å etterspørre dokumentasjon er derimot greit, men da bør man spare de sure oppstøtene til denne er på plass (eller ikke..) Håer Audun stikker innom denne siden en gang i blandt. Han har en bredde i sin kompetanse som kanskje bare et par andre kan vise frem her til lands[ ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
avkroken Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Støtter deg i den Prikken. Uten å spore av nå vil bare forsvare meitemiljøet med at det bare er noen enkelte individer som ødelegger for oss andre. Vet heller ikke om meitemiljøet er noe vrre en de andre Miljøene? Leste med stor skuffelse all kritikken av Auduns sjø-ørret i et annet Forum og der var det ikke meitere som var drittslengerene. Og Audun, vær så snill og hev deg over disse undermålerene som slenger med leppa i telefonen. Vi trenger deg her på forumet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frisch Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Tipper at det ikke var spesiellt mange meitefiskere på BT sitt forum, og det ble jo stengt pga slike anklagelser. Tror nok alle må feie for egen dør prikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prikken Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Så er vel heller ikke sjøørret en fisk de fleste meitere bruker mye tid på. Poenget er at meitemiljøet etter min oppfatning preges av konkurranse og et prestasjonsjag. Dette medfører igjen at det finnes enkelte (ikke alle selvf)personer som ikke tåler at andre gjør det bedre. Jeg drar ikke alle over en kam, men som sagt synes jeg at vi kunne vært spart for enkeltes innlegg i denne tråden. Man bør ikke beskylde andre fiskere for løgn før man har bevis. Dokumentasjone er vel og bra, men mangel på sådan er ikke det samme som juks og løgn... tror de fleste skjønner hva jeg mener hvis man leser hjennom denne tråden (som begynner å bli laaaang...[ ]) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frisch Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Skjønner ikke poenget ditt. BT ble stengt pga at ørret-laks-sø fiskere brukte for mye tid på å kaste skit og spre rykter om hverandre. MAO, folk må feie for sin egen dør. Det er helt riktig at mangel på dokumentasjon ikke er det samme som løgn. Ingen er uenig i dette. Men å påsta at meitefiskere (som forsåvidt er det videste begrepet man kan bruke) er mer kverrulerende, ryktespredende enn andre, er unnskyld uttrykket latterlig. Folk sprer rykter uavhengig av preferanse på sportsfiskemetode. Det er personen og ikke metoden det er noe galt med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prikken Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Har heller aldri kalt noen verken ryktespredene eller kverrulerende. Jeg sier også at det er enkeltpersoner som ødelegger ikke hele miljøet. Slik er det overalt, men jeg synes i alle fall at disse virusene er mer fremtredene, dog kanskje ikke flere, i meitemiljøet. Å vise til SØ-saken i BT er greit nok, men dette er bare en sak. Det ligger flere tråder her som omhandler fisk som tradisjonelt bare fiskes av meiter (her mener jeg primært karpefisk). Årsaken kan være at meitere satser mer en andre, har mer utstyr, bruker mye tid, vanskeligere fisk osv..)Dermed blir også prestisjen større. Dessuten betyr størrelsen absolutt noe her[ ] Siden det meste av fisken ikke spises blir spenningen, kampen og størrelen desto viktigere.. Det er ikke primært deg jeg sikter til Frisch, så slapp av. Litt enig kan du jo være i at enkelte går for langt i å beskylde andre for juks og løgn?? Det er hovedpoenget.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frisch Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Jeg er enig i at enkelte er litt for ivrige til å spekulere åpenlyst. SØ fiskere, Laksefiskere, Havfiskere, og de som bruker naturlie agn oftere enn kunstige. Dette er et allment syndrom. Hovedessensen i innlegget var vel ikke heller å beskylde noen for løgn, men heller det faktum at Norgesrekordene omtrent har vært hemmeligstemplet de siste 30 år. Enkelte tar kanskje av mer enn det som godt er til tider. Diskusjonen har heldigvis ført til at endringer er på gang. Velstand ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prikken Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Fiskere er vel generelt en egen rase.. [ ] Fordelen med å fiske laks er jo stor. For det første havner du på førstesida i avisa hvis du får fisk over 20 kg og det er gjerne 50 vitner til fangst og veiing. Fisken havner derretter på veggen til evig tid.. Dessuten er det stort sett flaks noe som reduserer stressfaktoren noe[ ] Får du derimot en stor karpefisk er alt anneledes. Det skjer gjerne om natta på en plass som bare myggen vet om. Fisken er tilbake i vannet før noen aner noenting og vannet er mer hemmelig enn noe annet. Må jo bli spekulasjoner av slikt[ ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solan Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Bakdelen med Laksefiske er at du får 10 stk eksperter bak deg som forteller deg hva du skal gjøre. Heller nærheten til fisken alene på natten enn expertpanelet i ryggen. Dette blir som stuntet på Quartfestivalen. Jeg fisker for min egen lykke enn andres opplevelse. Når jeg trenger forsiden av VG til og dokumentere fangsten gir jeg meg med fiske. Det er kanskje bedre å sette ut et rykte om fangsten. For rykter er jo lettere å tro på[ ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThorEH Posted July 8, 2004 Author Report Share Posted July 8, 2004 Jeg må på lik linje med alle andre her på forumet (tydeligvis ikke absolutt alle) beklage på det sterkeste telefonoppringningene (fett ord) du har fått. Håper du hever deg over den slags pakk og fremdeles stikker innom forumet en gang i ny og ne..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle M Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 er jo så jæ..a typisk,får du mye fisk så er sjalusien der med en gang! sånne tapere som ringer på den måten ekke verd en dritt i mine øyne iallefall..stå på audun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 agree Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskekongen Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Slike mennesker er å regne som undermennesker og Rinnanungdom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatema Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Jeg bare lurer på en ting. Jeg ser audun har disse fiskene på listen sin. Vederbuk, Gullvederbuk og Albino gullvederbuk. Alle disse er jo samme art, bare andre fargevarianter. Disse teller vel som en art og ikke 3? Edit: Det samme er det vel med karpe og koi karpe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThorEH Posted July 8, 2004 Author Report Share Posted July 8, 2004 Les ALLE innleggene så vil du få svar på dette ! Men for enkelhets skyld så skal jeg svare deg. Ja de teller kun som en art ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidsen Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Uansett, jeg har i dag økt mitt artsmangfold til 58 med en trepigget stingsild. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThorEH Posted July 8, 2004 Author Report Share Posted July 8, 2004 Gratulerer da ! Var det no størrelse på dem ? Saltvann eller ferskvann ? Jeg har har jo vært føre var og plukket art nr.65 før du tok innpå, så da holder jeg ihvertfall avstanden til deg. KIS og Ståle er det verre med...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Inge S Posted July 9, 2004 Report Share Posted July 9, 2004 Litt skuffet over at du ikke har tatt den før øystein:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts