Gå til innhold
Fiskersiden

Holder denne til laksefiske?


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

sitat:Fjern coating, brett en løkke av kjernen og surr med bindetråd. Lim med aquasure eller lignende. Viktig at bindetråden går over coatingen i tillegg til å dekke løkka. Brette en løkke, altså ikke knyte en løkke. Blir det sterkt nok?

Jeg kan jo lage en, sette på fortom og binde snøret fast til noe og dra som H..., så får jeg vel se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rune

med sene kjerne bretter en ei løkke surrer og bretter fliken tilbake igjen og surrer oppå. Litt vanskelig å forklare, men dette sliter ikke!! Har vertfall ikke gjort det for meg. Klump og fortom var skjøtet på denne måten når jeg satt ny pers på laks; 5,6kg.

DENNE RØYK FOR MEG I ÅR.

satte flua fast på andre siden av elva, pjong der røyk spleise min på klumpen, heldigvis satte snøret seg fast i snakeringen slik at jeg ikke mista klumpen[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

https://www.fiskersiden.no/artikler/nyttig/...g/monolokke.asp

Eller bør jeg velge en annen løsning? Skal bruke utstyret i Drammenselva, så det kan fort bli utsatt for ganske harde påkjenninger.

Vil tro det - den ga seg ikke på tarpon i hvertfall...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rolf.B

sitat:Fjern coating, brett en løkke av kjernen og surr med bindetråd. Lim med aquasure eller lignende. Viktig at bindetråden går over coatingen i tillegg til å dekke løkka.

Her er det snakk om snøre uten kjærne dermed går ikke den vanlige metoden.Jeg synes løkka på illustrasjonen ser skummel ut.Hadde heller laget en løkke og brukt bindetråd og laget fire småsurringer og en liten brett tilbake med surring over.Utenpå dette som beskyttelse hadde jeg brukt lim og krympeplast.

Bare for å skyte inn, det er faktisk en av de sterkeste løkkene du kan lage ller får tak i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.