Gå til innhold
Fiskersiden

super-snellene


heitmann
 Share

Recommended Posts

Kulelagrene på Daiwas toppmodeller er ikke vanlige kulelager men CRBB - en slags spesielle korrosjonsbehandlede kulelager. "Titanium nitrid" og magnesium er sammen med aluminium hovedmaterialene i selve snella. Selv om disse snellene er flotte og MEGET gode er de ikke verdt over 10.000 etter min mening - forresten er Daiwa Tournament Airity og Tournament Force, som BIOS, den nordiske importøren priser til rundt 10.000 og rundt 15.000 mulig å skaffe i utenlandske nettbutikker til rundt 3.500/4.500.

Skulle jeg gått for en supersnelle, hadde det helt kalrt blitt en Daiwa, fremfor en Shimano, men jeg hadde aldri i livet kjøpt den til norske priser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kjs

Kulelagrene på Daiwas toppmodeller er ikke vanlige kulelager men CRBB - en slags spesielle korrosjonsbehandlede kulelager. "Titanium nitrid" og magnesium er sammen med aluminium hovedmaterialene i selve snella. Selv om disse snellene er flotte og MEGET gode er de ikke verdt over 10.000 etter min mening - forresten er Daiwa Tournament Airity og Tournament Force, som BIOS, den nordiske importøren priser til rundt 10.000 og rundt 15.000 mulig å skaffe i utenlandske nettbutikker til rundt 3.500/4.500.

Skulle jeg gått for en supersnelle, hadde det helt kalrt blitt en Daiwa, fremfor en Shimano, men jeg hadde aldri i livet kjøpt den til norske priser...

Helt enig, hadde ogsa kjopt Daiwa sine sneller foran Shimano.

Kjop heller high-end sneller (haspel & multiplikator)fra Japanske kilder, de ligger rundt regnet to ar foran Europeiske og USA modeller i produkt utvikling.

http://www.japantackle.com/

http://www.ichibantackle.com/index.asp?pag...ename=bymf.html

Har kjopt 2-3 sneller fra Jun pa Japan Tackle. Han gir deg fantastisk servise og har aldri tatt mere enn $20 for a sende en snelle til England med postens EMS service. Hvis du ber han det, sa merker han sendingen som gave og med en lav verdi pa frakt dokumentene slik at det er en god sjanse til a slippe unna MVA og toll.

Den haspel snellen som per i dag gir deg mest for pengene er uten tvil Daiwa Luvia, som du kan kjope fra japan Tackle for omkring $235 + frakt kostnaden.

http://www.japantackle.com/Daiwa_reels/Dai...aiwa_Luvias.htm

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare prøvd noen få kast med ei Stella snelle, men etter litt diskusjon og slik ble jeg og selgeren fort enige om at forskjellen på Stella og Stradic/Twin Power var egentlig bare masse penger.

Du får med flere forskjellige håndtak til sveiven, men det bør ikke koste skjorta det, synes jeg da.

Det var jo ei herlig snelle, men vil heller ha tre andre topp sneller enn ei rå-dyr Shimano til samme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vidar6

sitat:Opprinnelig postet av kjs

Kulelagrene på Daiwas toppmodeller er ikke vanlige kulelager men CRBB - en slags spesielle korrosjonsbehandlede kulelager. "Titanium nitrid" og magnesium er sammen med aluminium hovedmaterialene i selve snella. Selv om disse snellene er flotte og MEGET gode er de ikke verdt over 10.000 etter min mening - forresten er Daiwa Tournament Airity og Tournament Force, som BIOS, den nordiske importøren priser til rundt 10.000 og rundt 15.000 mulig å skaffe i utenlandske nettbutikker til rundt 3.500/4.500.

Skulle jeg gått for en supersnelle, hadde det helt kalrt blitt en Daiwa, fremfor en Shimano, men jeg hadde aldri i livet kjøpt den til norske priser...

Helt enig, hadde ogsa kjopt Daiwa sine sneller foran Shimano.

Kjop heller high-end sneller (haspel & multiplikator)fra Japanske kilder, de ligger rundt regnet to ar foran Europeiske og USA modeller i produkt utvikling.

http://www.japantackle.com/

http://www.ichibantackle.com/index.asp?pag...ename=bymf.html

Har kjopt 2-3 sneller fra Jun pa Japan Tackle. Han gir deg fantastisk servise og har aldri tatt mere enn $20 for a sende en snelle til England med postens EMS service. Hvis du ber han det, sa merker han sendingen som gave og med en lav verdi pa frakt dokumentene slik at det er en god sjanse til a slippe unna MVA og toll.

Den haspel snellen som per i dag gir deg mest for pengene er uten tvil Daiwa Luvia, som du kan kjope fra japan Tackle for omkring $235 + frakt kostnaden.

http://www.japantackle.com/Daiwa_reels/Dai...aiwa_Luvias.htm

Skitt fiske!

er det problematisk å handle fra disse butikkene? Ser jo flere sneller som gjør meg våt både her og der...300$ f.eks.hva vil bli den totale kostnaden hit til norge? jeg er, som dere skjønner, litt usikker på dette med handel fra utlandet.

fikk jævli lyst på daiwa certate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet en del fra USA/Canada og det går veldig greit! Du betaler bare frakt, moms på 24% av varensverdi samt et fortollingsgebyr (70 kr for verdier opptil 1000,-, ca. det doble for verdier over 1000,-). Jeg har ikke kjøpt noe fra Japan, men det går sikkert greit det også.

Men, hvis det er en Certate du ønsker deg kan du kjøpe den like billig fra Canada - sjekk ut Le Baron (lebaron.ca) - de oppgir prisen til 469-499 KANADISKE dollar og de står nå i underkant av 5 kr...

Sikler på Certaten selv, eller kanskje en Daiwa Advantage - denne er en god del rimligere men temmelig rå, 166-188 kanadiske dollar hos Le Baron, eller 140-150USD hos Cabelas (cabelas.com).

Å kjøpe fra Cabelas har jeg forøvrig veldig god erfaring med - lave priser, god service og forholdsvis lave fraktpriser. Det eneste er at det tar litt tid (stort sett 5-6 uker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lak

Ikke at det har noe med saken å gjøre og selvfølgelig skal stang og snelle passe til hverandre... Men rent persomlig ville jeg heller invitert mer penger i en grisepro stang enn en grisepro snelle... Har man en god stang kjører man fisken kun på stanga allikevel...[ :D ]

Helt enig.

Skulle sett ut om snella havnet på ei Snoopystang.[ :D ]

Blir som å kjøpe ei Purdyhagle til 150000.

Men har man lyst, har man lov.

Skulle man kjørt hele linja, skulle man jo få laget slukene hos Gullsmeden. Kanskje toppdelen til Takeapartstang som klinge til drømmestanga. Resten av rørene kan jo fungere som stang tuber.

[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av nighthawk

sitat:Opprinnelig postet av heitmann

okei.hva er da ei grisebra stang? jeg mener,luksus-luksus,kanonrå drømmestang?

Du har jo allerede en kanonbra stang. Har ikke du Fenwick BNH 10,6' 2-12 g? Jeg er iallefall sinnsykt fornøyd med denne stangen.

joda. Fenwicken holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjøpt en Stradic på e-bay fra en butikk i Malaysia. Spurte forsiktig om han kunne sette ned verdien på fraktbrevet så jeg slapp å betale så mye mva. Han tok likegreit å skrev "gift" så kom snella rett i postkassen uten å måtte betale en dritt til staten. Tok litt under ei uke, og det er absolutt akseptabelt. I tillegg så er jo paypal grei måte og betale med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.