Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske kompis i oslo / akershus området


Recommended Posts

Hei alle sammen

Skulle gjerne fisket med litt flere folk ifra dette forumet, siden da de jeg kjenner ikke alltid er tilgjengelige, eller for å si det sån så liker dem ikke noen særlig det å måtte våkne opp tildig :blink:

Skulle gjerne blitt bedre kjent med folk her inne, og kansje dratt ut på noen turer sammen, alt fra oslo fjorden til kansje noe lengre bort.

Jeg har lest en del her inne i forumet, og vil si at det finnes mange flinke fiskere her inne med sine pers. og forsjellige arter, så jeg kan ikke akkurat sammenligne meg selv med topp sjefene :D

Jeg har alltid vært glad i sjøen og det den har å tilby, inntil for ca 3 år siden tok jeg opp fisking med stor interesse og pr. idag så har den bare vokst til større grader.

Fiskearter som jeg har fått varierer alt fra Torsk, sei, hvitting, makrell, knurr, sild, flyndre, rognkjeks (Cyclopterus lumpus), kongekrabbe

Mine pers.

Sei 5kg. ++

Torsk 4 kg. ca

Hvitting 1.5kg

Makrell 1.9kg

Det er det jeg husker hvertfall B)

Hittil har jeg kun fisket i sjøvann, av utstyr har jeg en del forsjellige sluker, woblere, dupp +++

Så hvis noen her inne på forumet kunne tenke seg en tur ut sommer/vinter/høst/vår dag/natt ja nesten når som helst så gjerne si ifra her inne

Har du båt så er det jo et pluss

Det jeg kan bidra med er en stor stasjonsvogn :o

Ellers så vil jeg ønske alle sammen lykketil og SKIT FISKE!

Endret av Ali K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil det i hverfall være muligheter Ali :

http://fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=14852

Men det blir sikkert andre muligheter også.

SKITT-FISKE

Hei Erik

Jeg har allerede sett hva denne tråden hadde å tilby, høres jo meget spennende ut, men det er jo ikke før septemer.

Så håper på andre kansje ikke så store treff før den tiden :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Erik

Jeg har allerede sett hva denne tråden hadde å tilby, høres jo meget spennende ut, men det er jo ikke før septemer.

Så håper på andre kansje ikke så store treff før den tiden :)

Hej du, jeg har samme "problem". Kender ikke alverden her i Norge, så derfor blev fiske en hooby for mig da jeg kom herop for snart 3 år siden, i starten var det lidt for at komme hjemme fra(kan jo ikke holden konen i hånden hele tiden). Men efter flere ture blev det mere og mere interesse, i starten gjorde det ikke noget at fiske alene, men nu efterhånden kunne det være lidt sjov at fiske sammen med andre. Er jo ikke noget kæmpe arrangement, men jeg tager til bondivann på fredag, kører hjemme fra omkring 20. så er der vel 20.30, bare hvis noget har lyst.

Har en aftale med et par ål i det vann som gerne vil med hjem og spises... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en aftale med et par ål i det vann som gerne vil med hjem og spises... :lol:

Ålen bør få gå en stund i springvann pga myr smak ellers.

Bondivannet vekker mange minner. Mange arter der. suter,dvergmalle,sørv,mort,gullbust?,abbor,ål,ørret og gjedde.

Badeplassen v hengebrua er en fin plass for stor sørv og ål. Ta deg en titt i foliedammen på suteren,men la den helst få leke i fred der. En utrolig flott opplevelse.

SKITT FISKE!

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålen bør få gå en stund i springvann pga myr smak ellers.

Bondivannet vekker mange minner. Mange arter der. suter,dvergmalle,sørv,mort,gullbust?,abbor,ål,ørret og gjedde.

Badeplassen v hengebrua er en fin plass for stor sørv og ål. Ta deg en titt i foliedammen på suteren,men la den helst få leke i fred der. En utrolig flott opplevelse.

SKITT FISKE!

Hengebrua, er det den ved det lille vassdrag til venstre for.. og foliedammen, er det i nærheden? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør fra asker mot heggedal,da vil du få en sykkelbutikk på din høyre side.stort hvitt hus på venstre side.elven går fra bondivannet ned til foliedammen.gå mmmmeget forsiktig på plenen rundt huset,over gjerdet så ser du sikkert noen fisk. det er 5stk som leker i pur gyterus der.bare se... fint for andre å oppleve. hvis du kjører ca 250m tilbake fra sykkelbutikken så går det en vei ned til venstre,da vil du se hengebrua. det går en sti til venstre for brua bort til den lille badestranna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.