Gå til innhold
Fiskersiden

GULP ENDELIG.


Bymanen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva med rød ulltråd dette er ikke spesifisert i reglene ergo forbudt

men det gir vel de fleste f i :)

Jeg synes du har et viktig poeng! Rød ulltråd slik man skal tolke reglene er forbudt det også, men oppsynet ser liksom mellom fingrene når det gjelder det. Men det som jeg faktisk lurer på, er om en rød i seg selv er nok til å få laksen til å bite, for det er det faktisk i Alaska når man fisker etter king salmon! Der surrer de rød eller grønn ulltråd på en en-krok (grønn funker i noen elver, rød i andre), med søkke, og laksen klasker i som bare det! :( Men hvordan er det her? Hvis det så er tilfelle at rød ulltråd er nok for at laksen skal bite på en krok, så burde det være forbudt på lik linje med søkke og tubeflue (da m.t.p. at tubefluetacke kan fiske effektivt i strømmen etter at det er slitt av, med søkke i bunnen, og tuben svevende fritt). For jeg vet at jeg har fått laks på bare noen mikroflenger med mark og rød ulltråd. Tror ikke det er mange som tester hvordan bare rød ulltråd vil fungere, men det ville ikke overraske meg om laksen tar det. Hvorfor ikke?? Har også fått laks på fluer som ihjelbitt av bitevillige lakser som har vært på den, og som fremdeles fisker uhyre effektivt med bare noen få hårstrå!!

Når det gjelder gulp ser de også mellom fingrene på det også mange steder i Trøndelag, som bl. a. Nidelva, for spørsmålet er vel: er gulp mark eller ikke? Det står ihvertfall så på boksen hehe:) Men i Gaula har de spesifisert at det er forbudt, og da bør man respektere det.

Endret av Rusty Rat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.