Gå til innhold
Fiskersiden

Vi sørger over en tapt kamerat.............


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

...og kan med den største klump i halsen meddele at vår kjære venn og fiskekompis Flue-Rèmy har gått bort. Det begynte antakelig så smått da jeg var bortreist tidligere i sommer og ikke fikk passet så godt på ham. Han ble ledet ut i uføret og smittet av to tilsynelatende uskyldige sjeler, som antagelig hadde mer i sinne en det vår naive venn hadde oppfattet. Han ble med disse to typene som hadde lovet ham stam på flue, men da dette viste seg vrient den aktuelle dagen så forsvant nok noe av motstandsdyktigheten og han ble smittet. Det hele begynte med en pølsebit tredd over fluen og vips så ble det en stam på ham.

Etterpå har han aldri blitt den samme. Han har blitt blekere og blekere og det er tydelig det er noe som har tæret på ham. Han har til tider mumlet noe usammenhengende om "å utvide horisonten", men vi har sett det tydeligere i det siste, men desverre ikke fattet alvoret før det var for sent. Dessuten har jeg vært opptatt med mitt og ikke plukket opp signalene og nå er det altså for sent.

Fikk nettopp beskjed om at han hadde vært og hentet seg noen karpestenger og skulle tilbringe et par døgn ved et karpevann. Han lirte av seg noen uttrykk jeg ikke skjønte stort av, men det dreide seg om noe sånt som "boltrig, hairrig, formais, boilies osv" som om han skulle ha tilbragt halve livet på en bedchair.

Så nå har han altså gått inn i rekken med Idol-Kurt, Robinson-Mette, Farmen-Gaute og blitt Meite-Rèmy. Våre kondolanser går til den nærmeste familie og vennekrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd for Flue-Remy da. Hadde vi visst dette på forhånd så kunne vi utviklet en vaksine mot meitesyndrom A, sykdomen vi alle vet er meget smittsom og uhelbredelig. Den har ødelagt folk med mye sterkere personlighet enn lille svake Remy![ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :P ][ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Cato

Kondolerer!

Ikke så bråkjekk nå....har hørt at du hoster og harker og er litt skral du også.....pass på å holde deg inne under dyna til det går over....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOl... knall bra... men skjønt, du er vel missunnelig du Espen, hvis vi nå FÅR en karpe da. Har vel fisket såpass mye med flue de siste 6 årene, så intenst at jeg må få lov til å prøve meg på karpa, syns jeg. De fleste skal fiske MYE med flua får å nå meg, og endelig skal jeg ha fiske pause, det siste som gjenstår er å få en stor karpe. Men digga innlegget, hyggelig å se at Espen sitt humør og humor er tilbake, gleder meg stort. Og får å utdype litt mer. Fikk nettopp lånt hele kommu taska til Ulf. Pod, baitrunners, Karpestenger, fox stol, avkrokningsmatte, veienett, nappvarslere... Så jeg skal ta på tshirten min med kommuniststjernen på oxo, den er selvfølgelig militær grønn også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... jeg regner med at vi slipper å lyse fred over deres minne - i og med jeg regner at pasientene kommer til å kvikne til, vise rask bedring, skjønne hva de har begitt seg ut på og komme sterkt tilbake. Alle har vi en eller annen gang (eller mange ganger) gjort overilte ting, ting vi kanskje i ettertid angrer på - men vi kan jo være enige om at det er bl.a disse tingene som gjør oss mere erfarne og som gjør oss bedre i stand til å ta de mere riktige beslutningene i fremtiden. Vi andre kunne fortelle dem om at de har tatt helt feil beslutninger - men det er nå engang slik at VI kan ikke fortelle dem dette, dette må de lære av selv!

Så med disse ordene ønsker jeg ex-fluefiskerene Remy og Cato en snarlig; GOD BEDRING!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt men må si at jeg syns det var j... kjipt til jeg kom til den andre setningen[ :D ]

Remy har vært syk lenge han..Jeg har sett han stått stokk og vinsj i oslofjorden og pilka[ :P ] Men den igjen så er kanskje ikke fluefiskere så enspora som f. eks meitefiskerne allikevel.[ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ssssss.... :D

Nå skal det jo sant sies at mannen som står bak denne tråden fisker garantert 30% mindre med flue enn meg. Der går det likeså ofte i dorging, slukdunking, meite, havfiske som fluefiske...

Men, kan ikke lyve. Gleder meg til å prøve ut en storkarpe, sjekke hva det er.. Kanskje er det moro, kanskje ikke... Time will show

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke har ligget og gnaget i bakhodet mitt de siste par årene. En snikende følelse av at noe er galt. Kan det være at det er disse hardcore meiterne har rett. Har jeg i min villfarelse rusla rundt i tåkeheimen med fluestang i ti år mens meningen med (lystfisker)livet i realiteten er å sitte godt tilbakelent i en bedchair og vente på at fisken skal kaste seg over godsakene. I såfall har jeg kastet bort en formue i utstyr som hvert øyeblikk må skrotes før jeg bruker en ny formue i meiteutstyr.

Jeg har lenge kjempet i mot men kjenner at motstandskraften er i ferd med å ebbe ut. Er det hjelp å få eller er det bare å resignere? Har til min store overraskelse handlet litt meiteutstyr. Det er vel gjerne slik det begynner. En dupp her og en toppknyttstang der og før man vet ordet av det sitter man der med gutterommet fullt av utstyr man inntil for kort tid siden ikke en gang ante navnet på...

Aner et grunnlag for søksmål mot Avkroken, Frisch, Thomas med fler. Det er deres påvirkning som sakte men sikkert har fordreid skallen i retning av meiting.

Skulle ikke forundre meg om jeg i løpet av det neste året må reise meg på et AM-møte og fortelle at "Hei, jeg heter Håvard og er meiter"!

- Håvard (fortsatt spinn- og fluefisker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.