Gå til innhold
Fiskersiden

Knute for å feste fortom til fluesnøret...


Spenolsen
 Share

Recommended Posts

Har funnet en del knuter på internett, men siden jeg ikke akkurat er noen speider har jeg store problemer med å forstå figurene! Er det noen som har noen gode tips til knute når det gjelder å knyte fortom fast til snøret?

Prøvde litt med å knyte en "vanlig" slukknute rundt snøret, og dette funket i grunnen ganske bra ettersom senen skjærer seg inn i snøret og ikke sklir særlig. Men dersom den skulle finne på å skli, ville dette selvsagt være svært uheldig :D

(Trenger svar litt kvikt, reiser på fisketur klokken halv ti imorgen) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis eg gir deg tips til en genial side med altfor lette instruks om knuter får eg være med da? :D

:D Her er en genial side om kordan man fikser knuter og får ikke du det til nå med disse forklaringene....da vet ikke eg. :Dhttp://www.animatedknots.com/indexfishing....imatedknots.com

Skitt fiske btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Bommet litt på nåleknuten, men virket som den holdt likevel:)

Si ifra tidligere neste gang, så skal eg få deg med på lasset fishingbuddy! Sogn, here we come!

Nåleknuten sitter som dritt i kram snø! Men du kan også bruke ferdigkjøpte løkker. Dette gir litt jevnere overgang mellom fluesnøret og fortommen, samt at det blir mye lettere å skifte fortommer :D

MEN!!! vær kritisk til valg av merke. Har gode erfaringer med Rio sine løkker

God tur btw :P

Endret av Tommy Vik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Har funnet en del knuter på internett, men siden jeg ikke akkurat er noen speider har jeg store problemer med å forstå figurene! Er det noen som har noen gode tips til knute når det gjelder å knyte fortom fast til snøret?

Prøvde litt med å knyte en "vanlig" slukknute rundt snøret, og dette funket i grunnen ganske bra ettersom senen skjærer seg inn i snøret og ikke sklir særlig. Men dersom den skulle finne på å skli, ville dette selvsagt være svært uheldig :)

(Trenger svar litt kvikt, reiser på fisketur klokken halv ti imorgen) ;)

Nål knuten skulle vel være bra;;:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.