Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor mye veier denne gjørsen?


Aristokraten
 Share

Recommended Posts

Stor er den, men hva den veier har jeg ikke peiling på? Ville sikkert sagt"DEN MÅ VÆRE OVER 10" hvis jeg hadde fått den selv! Hvor er bildet hentet fra?

EDIT: Karn på bildet som er det eneste å sammenligne med ser jo ganske stor ut han også!

Endret av Ginny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo tatt en relativt veldokumentert gjørs i Visterflo på 11,1 av en tysk turist i 1980. Derfra er jo ikke veien lang til Skinnerflo. Men at fisken på bildet er voksen er det liten tvil om.

Mest oppdaterte lista over stor gjørs tatt i Norge finner man her: http://www.storfisker.no/

Det skal tillegges at gjørsen til Jacob heller veide 10,3. Når Viggo sjekket vekta senere fant han ut at den viste 200 gram for lite, men da var allerede fisken registrert som 10,1.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som har hørt om Gjørs på 5+ fra Skinnerflo som er dokumentert :D

Nei, iallfall ikke som jeg har sett bilde av....

Kompis Leif fisket der med garn i sin ungdom og fikk visst en del fisk opp mot noe over 6 kilo, men han har ingen bilder. Ellers har jeg møtt et par karer der nede som har pratet om gjørs på noe over 9 og 11,9 kilo i Skinnerflo, men atter igjen ikke dokumentert på noen måte....

Min største er 4,3 og derfra er det et godt hopp ned til neste på 2,8...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 4 years later...

Har møtt den karen som holder den digre gjørsen. Han er ikke mye over 170cm høy er jeg redd. Han var på ungdomsskolen og fortalte oss elever om hvordan Skinnerflo er i ferd med å forsvinne pga stort tilsig av slam fra jordene ute i Råde. Så spurte han etter foredraget om noen ville se bilder av fisk fanget i Skinnerflo. Jeg var den eneste interesserte. ...Men fy f - - n for noen beist han hadde fanget opp igjennom årene!! Specimen etter specimen, gjørs, gjedde, abbor, ål, brasme, lake, laks, osv. Alt tatt med fast redskap i Skinnerflo. Jeg var helt målløs, og siden har jeg fisket hyppig i Skinnerflo (siste 20 år).

Har blitt noen pene gjedder og abborer på meg i løpet av årene, men den største gjørsen har kun veid litt over 3kg. MEN, jeg mista et digert dråg en gang som var betydelig større enn 3kg (så den oppe i vannskorpa før jeg mista den, så vet at det var gjørs).

Er sikker på at dersom landets mest drevene specimen-jegere hadde brukt flere timer til gjørsefiske i Skinnerflo, så hadde en ny norgesrekord vært halt på land før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.